Tatske, Tirosint en tsh

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Tatske
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 nov 2015, 12:04

Tsh

Bericht door Tatske »

Vorig jaar juni overgestapt van euthyrox op thyrax,
Mijn waardes waren altijd tsh rond de 1.6 en t4 16
Ik bleef steeds honger en maagklachten houden dus naar de thyrax.

Eenmaal aan de thyrax ( ben 1 op 1 overgegaan) was mijn tsh te traag 5 en mijn t4 was 17.
Ophogen was het advies, goed.. na 3a4weken begon ik duizelig te worden en dat werd elke dag erger, zo erg dat ik me soms vast moest houden. Of als ik zat te werken ik het gevoel had dat i achterover getrokken werd, heel akelig.
Ik moest maar volhouden want de tsh was nog steeds 4 dus zo ging het nog even door.
Ik kreeg er klachten bij als tintelingen op mijn achterhoofd, verhoogde spierspanning, misselijk , pijnlijke verkrampte spieren, inwendig trillen, oorsuizen.
Eerst naar de fysio toen de Manuel therapeut maar ze durfde het verder niet met me aan, mijn zenuwstelsel was zo overprikkeld dat ik tijdens en na behandeling het gevoel had of elke spier over zijn toeren was en ook totaal zwak voelde.
Maar de neuroloog gestuurd en die zei dat er neurologisch niks mis met mij was.
Ik wist of weet zeker dat het van teveel hormoon komt want als mijn t4 boven de 16 komt krijg ik klachten.
Ik ben minder gaan slikken en de klachten verdwenen met de dag , ze zijn nog niet helemaal weg maar ik kan weer normaal functioneren.
Ik slik nu 56.5 thyrax maar heb soms het idee dat ik nog niet ben Waar ik zijn moet

Mijn waardes nu tsh 6.70 en t4 15.9

Hoe kan de tsh zo vertraagd zijn op thyrax?? Ik doe niks anders dan met de euthyrox.
Ophogen is echt geen optie meer, na 2dgm iets meer ben ik weer duizelig, tintelen op het hoofd, schrikachtig
Op moment heb ik geen endo meer omdat ze me niet serieus nemen
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Tsh

Bericht door Kiek »

Hallo Tatske,
Tatske schrijft:
Hoe kan de tsh zo vertraagd zijn op thyrax?? Ik doe niks anders dan met de euthyrox.
Ophogen is echt geen optie meer, na 2dgm iets meer ben ik weer duizelig, tintelen op het hoofd, schrikachtig
Op moment heb ik geen endo meer omdat ze me niet serieus nemen
Je kunt er van op aan dat op dit forum wel serieus gelezen en nagedacht wordt.
Help even mee om vlotter overzicht te krijgen.
Waar staat je geschiedenis?
Plaats je die hier?
Of herhaal je vraag op/bij je eigen onderwerp.

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Tatske
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 nov 2015, 12:04

Tatske, Tirosint en tsh

Bericht door Tatske »

De endo zet mij over van thyrax 56.5 naar tirosint 50.
Ik ben niet in te stellen op thyrax.
Mijn tsh zit op 5.50 en t4 15.5

Ik kan niet ophogen want dan ga ik hyperen ( al geprobeerd 4mnd) maar ik word ontzettend duizelig, onrustig , hartkloppingen, angsten, zweten, inwendigtrillen, tintelingen etcetc.

Ik ben huiverig om over te stappen omdat ik zo gevoelig reageer op de kleinste verhoging

Ik leesdat de meeste 20% moesten inleveren qua hormoon .. waarom ik dan maar 6.25?
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Tirosint

Bericht door pga »

Heb min of meer dezelfde problemen als Tatske en heb de omgekeerde ervaring met Tirosint tov de resr vd medicatie.Bij hyper en hypo ook minder uitgesproken klachten.
Denk dat het individueel is en dat je het zelf moet ervaren.
Tatske
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 nov 2015, 12:04

Re: Tirosint

Bericht door Tatske »

Dat zijn mijn waardes niet die Daar staan?
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Tirosint

Bericht door pga »

Zijn die van BB1100
Maar ik geef toe het lijkt zo net een copypast.
Tatske
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 nov 2015, 12:04

Re: Tirosint

Bericht door Tatske »

Mijn bijnieren suiker is getest en ook neurologisch alles ok
Tatske
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 nov 2015, 12:04

Re: Tirosint

Bericht door Tatske »

pga schreef: 05 sep 2018, 10:42 Heb min of meer dezelfde problemen als Tatske en heb de omgekeerde ervaring met Tirosint tov de resr vd medicatie.Bij hyper en hypo ook minder uitgesproken klachten.
Denk dat het individueel is en dat je het zelf moet ervaren.

Hoeveel ben jij moeten minderen bij de overstap?

De endo zegt er rekening mee te hebben gehouden maar ik vertrouw niemand meer omdat ze altijd maar denken dat het wat meevalt.
Ook euthyrox dat ik op 62.5, en altijd goede waardes ( zo voelde het niet, ik denk dat ik eerder gedij bij een tsh van 3 of 4)
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Tirosint

Bericht door pga »

Tatske,ik ben de Paul van het Tirosintforum.Dus al beantwoord denk ik daar.
Mijn lopende doses zijn feitelijk gelijk aan die met thyrax en euthyrox.
Tatske
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 nov 2015, 12:04

Re: Tirosint

Bericht door Tatske »

pga schreef: 05 sep 2018, 17:12 Tatske,ik ben de Paul van het Tirosintforum.Dus al beantwoord denk ik daar.
Mijn lopende doses zijn feitelijk gelijk aan die met thyrax en euthyrox.

Oooh ikhad het zo snel niet door.
Heb ze nog steedsniet genomen.
Heb nu soms alweer hetidee dat iktegen hyper aanzit nl.
Uit het niets wat hyperv, ademen tot aan de borst zeg maar en wat overslagen
Plaats reactie