Ik zoek een goede arts die oog heeft voor symptomen en niet alleen getallen

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Jody
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2018, 12:09

Ik zoek een goede arts die oog heeft voor symptomen en niet alleen getallen

Bericht door Jody »

Hallo allemaal,

Fijn dat jullie hier zijn, ik ben blij jullie ervaringen te lezen, te leren van jullie en herkenning te vinden.
Ik heb al 28 jaar hypothyreoïdie en in het ziekenhuis waar ik altijd behandeld werd, is wijziging van internisten. Er wordt nu alleen nog maar op TSH gestuurd en incidenteel ook nog wel op FT4. Omdat ik te veel symptomen van onderbehandeling ervaar die me beperken, en ook nog allerlei vreemde belemmerende en toenemende gewrichtsklachten heb sinds enkele jaren, zoek ik naar verbetering. Daarbij heb ik behoefte aan een arts die symptomen als eerste uitgangspunt neemt, en daarnaast uitgebreider bloedonderzoek doet, dus met in ieder geval T3 en rT3 en liefst FT3. Inzicht in de rol van vitaminen, mineralen en spoorelementen lijkt me ook een groot pluspunt. Ook sta ik open voor natuurlijk schildklierhormoon zoals Armour of Thyroidium.
Als jij zo'n arts hebt of kent, liefst in Oost-Brabant of Noord-Limburg, zou je me daarover dan willen vertellen en gegevens willen mailen? Het lijkt me ivm privacy regelgeving dat dat dan in een privébericht hoort te gebeuren.
Ik zou er ontzettend mee geholpen zijn!
Dank je wel alvast!
Hartelijke groet,
Jody
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Ik zoek een goede arts die oog heeft voor symptomen en niet alleen getallen

Bericht door Kiek »

....zou je me daarover dan willen vertellen en gegevens willen mailen? Het lijkt me ivm privacy regelgeving dat dat dan in een privébericht hoort te gebeuren.

De functie van dit forum is de drempelloze informatieuitwisseling.
Dat gaat verloren met privéberichten.

Informatie over artsen heeft niets te maken met privacy.
Hun beroep maakt deel uit van de regeling in onze samenleving, en daar hoort openbaar en transparant handelen bij.
Zichtbaar voor iedereen.
Dat is leerzaam.

Over de relatie patiënt-arts zegt dit niets.
Dat heeft wel met privacy te maken.
Daarom de vertrouwelijkheid van de spreekkamer.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Ik zoek een goede arts die oog heeft voor symptomen en niet alleen getallen

Bericht door laura »

hallo Jody,

Met jouw vragen heb je denk ik meer aan facebook.
Er is een besloten groep Schildklier regulier en alternatief.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Jody
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2018, 12:09

Re: Ik zoek een goede arts die oog heeft voor symptomen en niet alleen getallen

Bericht door Jody »

Dank je wel, Laura
Plaats reactie