Nieuw!

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Primrose
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2014, 09:50

Nieuw!

Bericht door Primrose »

En ik kom hier een tijdje meelezen tot ik zelf een beetje thuis ben in de waardes.

Ik ben 30 en voel me al enkele jaren behoorlijk slap/suf/moe/lusteloos.
Dacht eerst een tijd aan de ziekte van meniere, aanvallen van draaiduizeligheid, zoiets.
Laatste tijd werd t steeds erger misselijk na t eten ,jeukende ogen en t gevoel te hebben door een waas te kijken vanaf een uur of 15:00, moe, zwaar hoofd.


vorige week geprikt en daar kwam dus uit dat mijn schildklier niet goed werkt, waardes die ik meekreeg
t4 6.4

tsh 30.2

het zegt me nog niets ik weet alleen dat het niet helemaal goed is :P
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Nieuw!

Bericht door laura »

Beste Primrose,

Misschien heb je iets aan dit beginnetje:
- http://schildkliertje.blogspot.nl/2012/ ... t-dan.html
- http://schildkliertje.blogspot.nl/2012/ ... t4-t3.html

En ik verplaats je bericht naar het subforum Hypothyreoïdie.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Eekhoorn
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:09

Re: Nieuw!

Bericht door Eekhoorn »

Primrose, je hebt overduidelijk hypothyreoïdie en moet daarvoor behandeld worden met kunstmatig schildklierhormoon.

Heb je dit al besproken met je arts?
Primrose
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2014, 09:50

Re: Nieuw!

Bericht door Primrose »

Eekhoorn schreef:Primrose, je hebt overduidelijk hypothyreoïdie en moet daarvoor behandeld worden met kunstmatig schildklierhormoon.

Heb je dit al besproken met je arts?

ik ben nu 5 dagen aan de Thyrax 0,25 :) dus we zullen zien. :) Ben erg benieuwd hoe en wat..en allang blij dat ik nu eindelijk een reden heb waarom ik mij zo slecht voel :)
Eekhoorn
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:09

Re: Nieuw!

Bericht door Eekhoorn »

Okee... nu maar hopen dat het snel beter gaat. Zorg er in ieder geval voor dat je weer op je TSH en FT4 geprikt wordt zes weken na de start met die Thyrax, en verder steeds zes weken na elke dosisverandering :)
Marjolijn
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 sep 2013, 13:14

Re: Nieuw!

Bericht door Marjolijn »

Correct me if I'm wrong, maar wordt er tegenwoordig (volgens de richtlijn) niet direct een hogere dosis gegeven bij dergelijk afwijkende waarden? Andes ben je wel wel erg lang zoet met het vinden van de juiste instelling...
Primrose
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2014, 09:50

Re: Nieuw!

Bericht door Primrose »

Is dat zo?

of doelde je niet op mijn 0,25 mg, en zijn mijn waardes zeer afwijkend?

De dokter is niet echt een prater :')
Marjolijn
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 sep 2013, 13:14

Re: Nieuw!

Bericht door Marjolijn »

Jouw waardes zijn inderdaad behoorlijk afwijkend, hoewel je nog wel eens erger ziet ook ;)

Volgens de richtlijn zou je direct met een hogere dosis moeten beginnen, zie https://www.nhg.org/standaarden/samenva ... n#idp53760
Primrose
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2014, 09:50

Re: Nieuw!

Bericht door Primrose »

-edit
Plaats reactie