Hypo na slok

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
MarjaR
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2013, 14:34

Hypo na slok

Bericht door MarjaR »

Hoi,

13 jaar geleden hebben ze bij mij de ziekte van Graves ontdekt. Juni 2013 heb ik mijn jodiumslok gehad. Na 3 maanden bleek ik al hypo te zijn en ben ik gestart met thyrax. Nu zit ik op 0.150mg thyrax, nadat vorige week mijn waardes het volgende waren: FT4 15, TSH 20,54 (4 weken geleden was het FT4 13 en TSH 30,..)
Ik heb iedere keer weer last als ze mijn thyrax verhogen. Chagrijnig, emotioneel en op dit moment vooral heel moe...
Hebben er hier meer last van het verhogen/verlagen van thyrax? Ik moet steeds echt weer twee weken wennen.

Groetjes,
Marja
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: Hypo na slok

Bericht door Jenny »

Ja, ik heb ook last van het ophogen of verlagen. Daarom doe ik dat altijd in kleine stapjes van kwart tabletjes (van 25 mcg).
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
Plaats reactie