Thyrax en tijdelijk overstappen op iets anders. Klachten?

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Geisha
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 feb 2016, 16:57

Thyrax en tijdelijk overstappen op iets anders. Klachten?

Bericht door Geisha »

Ik ga op vakantie en kan geen reserve voorraad meenemen omdat ik dan over de maximale hoeveelheid zit die ik zonder extra documenten kan invoeren. Helaas wist ik te laat dat ik die documenten nodig had.

Anyway vakantieland heeft een alternatief beschikbaar maar ik ben bang dat ik daar heel heftig op reageer. Toen ik met Thyrax begon was ik 3 weken mezelf niet omdat m'n lichaam moest wennen. Heeft iemand er ervaring mee, tijdelijk iets anders slikken omdat Thyrax even geen optie is?

Ik ga er natuurlijk vanuit dat ik m'n voorraad niet verlies maar voor het geval dat ben ik benieuwd naar ervaringen.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Thyrax en tijdelijk overstappen op iets anders. Klachten?

Bericht door Bloem17 »

Zou het opgestuurd kunnen worden ?
Geisha
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 feb 2016, 16:57

Re: Thyrax en tijdelijk overstappen op iets anders. Klachten?

Bericht door Geisha »

Nee dat gaat niet want ik blijf niet op 1 plek en het komt waarschijnlijk pas aan als ik alweer in het vliegtuig naar huis zit. En medicatie opsturen mag officieel niet.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Thyrax en tijdelijk overstappen op iets anders. Klachten?

Bericht door Kiek »

Vraag een recept aan je huisarts.
Want stel dat je je pillen verliest, of dat je pillen op enig moment in het water kukelen.
Betaal de kosten die niet vergoed worden uit eigen zak.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Thyrax en tijdelijk overstappen op iets anders. Klachten?

Bericht door Kiek »

Eens wisselde ik zo een recept levothyroxine en liothyronine in bij een apotheek in Frankrijk.
Zonder enig probleem.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Geisha
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 feb 2016, 16:57

Re: Thyrax en tijdelijk overstappen op iets anders. Klachten?

Bericht door Geisha »

Ja ik reis alleen en het is niet dat ik niet voldoende van de huisarts heb gekregen, ik heb nog 4 maanden voorraad nu omdat ik extra gekregen heb voor de vakantie maar toen zag ik dus te laat dat je in Japan maar maximaal een maand voorraad mee mag nemen tenzij je een speciale toestemming hebt d.m.v. een speciaal formulier. Dat formulier kan ik niet meer aanvragen.

Dus het is of alles volgens de regels doen of toch extra meenemen met het risico dat je gepakt wordt en Japan staat erom bekend dat ze best streng zijn. Ik heb trouwens wel iets van reserve maar ik slik dus 0,50 en heb tabletten van 0,1 wat inhoud dat 1 strip een maand voorraad is.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Thyrax en tijdelijk overstappen op iets anders. Klachten?

Bericht door Kiek »

Bezoek in Japan een huisarts of internist, en kies uit de beschikbare levothyroxines à 100 µg.
Gebruik je Thyrax? De producent (Aspen) heeft ook een vertegenwoordiging in Japan.
Ze zijn in Japan zo bekend met een hypothyreoïdie!
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Geisha
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 feb 2016, 16:57

Re: Thyrax en tijdelijk overstappen op iets anders. Klachten?

Bericht door Geisha »

Dat ze er in Japan mee bekend zijn is logisch want Hashimoto was een Japanner ;)
Maar ik vond dus alleen dit alternatief: http://www.rad-ar.or.jp/siori/english/kekka.cgi?n=34031
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Thyrax en tijdelijk overstappen op iets anders. Klachten?

Bericht door *anna* »

Geisha,
Levothyroxine valt toch niet onder de opiumwet? In de originele verpakking kun je Thyrax gewoon meenemen, lijkt me.

Kijk eens op deze site van de Overheid: https://www.nederlandwereldwijd.nl/lan ... n-meenemen
Geisha
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 feb 2016, 16:57

Re: Thyrax en tijdelijk overstappen op iets anders. Klachten?

Bericht door Geisha »

Ja ik kan het meenemen maar niet genoeg reserve als ik zou willen. Neem op vakantie altijd de dubbele dosis mee voor de zekerheid.
Maak me vast druk om niks want ik ben nog nooit m'n medicatie kwijt geraakt maar het voelt niet relaxed om maa 1 strip mee te nemen.
Plaats reactie