Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoog klachten levothyroxine

Bericht door Tamarakim »

Ja ik snurk idd nu het zegt. Nooit last van gehad. Die lage hartslag herken ik ook maar is nu sinds paar dagen wat hoger. Slappe spieren herken ik zeker
Als ik een stukje moet lopen met mijn hondje dan voelt het als elastiek benen.
Slap en bibberig. Net even heerlijk wezen uitwaaien langs het water. Wandelen lukt niet goed maar gewoon even gezeten op het gras met een ijsje.
Ik woon vlak bij de water weg en kijk zo op hoek van Holland. Dan vergeet je alles even. Heel langzaam voel ik iets van energie terug komen. Nog niet veel maar ja dat kan ook niet met de waardes die ik heb .Ik ben benieuwd hoe ze volgende week zijn.
Hoe gaat het met jou nu?
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Extreme waardes en beweging

Bericht door Tamarakim »

Hallo allemaal
Ik wil graag een nieuw onderwerp aansnijden. Ik heb/had bij start medicijnen TSH 110 en ft4 3.
Na 4 weken TSH 67 en ft4 11.
Volgende week weer bloed prikken.
Ik slik nu 50 mcg. Dus zal zeker ophogen worden .Maar ik merk dat ik qua beweging bijna niets meer aankan sinds ik medicatie gebruik. Daarvoor kon ik bv mijn hond nog uitlaten en nu met bibberende benen net de straat uit.
Ik wordt hier zo neerslachtig van. Ik weet ook niet goed waar ik goed aan doe qua beweging. Toch proberen of juist niet?.
Heeft iemand tips voor mij?
Heb erg veel spierpijn en spanningsklachten.
Alvast bedankt
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Extreme waardes en beweging

Bericht door Teun »

Het kan geen kwaad om datgene te doen wat je aankunt. Rustig aan maar bewegen is goed.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Extreme waardes en beweging

Bericht door Tamarakim »

Ik probeer wel een stukje te lopen maar omdat ik een paar weken geleden bijna flauwviel en soort van verzuringsgevoel heb in mijn spieren lukt het bijna niet meer. Heb ook beetje angst ervoor lijkt wel. Daar had ik voor de medicatie geen last van. Ben heel onzeker nu. Zou dat met de ophoging te maken kunnen hebben?. Ben ook veel meer kortademig.
Mijn huisarts had geïnformeerd bij een internist en die zei dat het vaker voorkomt bij extreme waardes. Voor mijn gevoel ga ik nu achteruit in plaats van vooruit.
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: Extreme waardes en beweging

Bericht door Suffy »

Ook dit onderwerp graag verplaatsen naar het board Hypothyreoïdie.

Jouw lichaam heeft jarenlang in de reservestand gestaan. Je hypofyse heeft zich uit de naad gewerkt om je schildklier aan de gang te houden terwijl de schildklier door de anti-TPO langzaam maar zeker kapot gaat.
Nu je levothyroxine krijgt, weet het lichaam niet zo goed wat het daarmee moet, met deze verschijnselen als gevolg.

Rustig blijven en opnieuw de grens zoeken. De temperatuur helpt een handje door te dalen, dat scheelt.
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Extreme waardes en beweging

Bericht door Teun »

Het gevoel van achteruit gaan heb ik zeker de eerste 3-4 maanden gehad nadat behandeling ingezet was en dat had ik niet eens die extreme waardes als jij had. Vertrouw maar op wat de internist zegt. Het komt goed maar kost tijd.
Om de onzekerheid te baas te kunnen zorgde ik er altijd voor dat ik ergens liep waar ook anderen waren of liep met iemand mee. Gaf mij zekerheid en minder angst. Blijf moed houden!
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Extreme waardes en beweging

Bericht door mamavan2 »

Zoals Teun zegt : het kan geen kwaad te doen wat je aankunt.
Misschien vind je het fijn als ik een voorbeeld noem.
Ik kom van tsh ong 130 en FT4 2,0 en heb een tijd niet meer dan het nodige gedaan qua beweging. De beurs aanvoelende, pijnlijke spieren maakten dat ik vervolgens nauwelijks de trap op kon om bijv. een kind uit bed te halen dus daarin moest ik m'n lichaam toch regelmatig meer sparen dan pushen.
Nu gaat het beter (TSH bijna 3), moet ik nog wel opletten hoe vaak ik dat doe maar ren ik inmiddels weer de trap op 😉
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Extreme waardes en beweging

Bericht door Tamarakim »

Fijn om te horen dat het erbij hoort en dat het goed komt. Ik voelde me al een aansteller als ik iets wil doen maar het echt niet lukt.
Lastig om de dagen door de komen. Ik werk niet meer en kinderen allang de deur uit. Man werk onregelmatige diensten. Je wilt zoveel maar lichaam wil niet mee. Zal geduld moeten hebben.
Heb veel steun van jullie reacties want veel mensen snappen niet waarom je opeens iets simpels niet kunt.
Fijn dat het bij jullie inmiddels beter gaat.
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Extreme waardes en beweging

Bericht door mamavan2 »

Ik zat nog even terug te denken. Toen mijn tsh zo hoog was als de jouwe kostte praktisch alles me moeite. Zelfs een simpele handeling als iets opwarmen in de magnetron. 't hield echt niet over, ook qua beweging en energie. Inderdaad bizar dat zo'n klein orgaanrje zoveel teweeg kan brengen
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Extreme waardes en beweging

Bericht door Tamarakim »

Ik heb idd de energie vaak niet om te koken. Mijn man doet dat nu vaak.
Vandaag voor het eerst gestofzuigd sinds maanden. Daarna wel meteen weer bijkomen. Echt het gevoel of ik neergesabeld ben. En ik zit ook nog gedeeltelijk in een burn-out. Hoewel ik me nu afvraag of al die klachten wel van een burn-out zijn of al die tijd al van de schildklier. Heel lastig om dit te filteren.
Daarom ook qua beweging lastig een balans te vinden.
Maar weet wel dat echt alles in mijn lijf van slag is. Ook spanning in mijn buik en veel rugklachten wat uitstraalt naar mijn benen. Pfff. Idd wat zo'n kliertjeallemaal kan doen..
Plaats reactie