Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Miss E
Wat voor training doe jij voor je benen?
Mijn waardes zijn weer binnen de referentie waardes maar nog niet stabiel en goed ingesteld. Ik heb yoga geprobeerd maar heb dan mega spierpijn en rugpijn daarna en de volgende dag. Dus nu houd ik het maar bij wandelen. Maar zou ook graag iets van kracht training doen om mijn spieren wat sterker te maken.
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door mamavan2 »

Ik heb er niets speciaals voor gedaan..her was een kwestie van tijd en opknappen van m'n lichaam/waardes
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Ik ga dat dan ook weer proberen want ik vind yoga wel fijn .
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Hallo allemaal

Ik zit nu 8 weken op 75 Levo.
Ik moet eigenlijk 3 januari prikken maar heb gevraagd of dat morgen kan.
Heb enorm veel last van spierpijn
meer vermoeid slechter slapen en mijn maag en darmen zijn gevoelig. Maar ik heb ook pds dus dat kan ook daarvan zijn.
Mijn laatste waardes 4 weken geleden waren TSH 3.6 en ft4 van 21.
Ik prik met medicatie op advies van de arts. Nuchter prikken is ook lastig bij mij
Qua tijd. Maar ze prikken sowieso altijd met medicatie. Ik weet dat daar mening verschillen over zijn .
Nu ga ik morgen prikken benieuwd wat de waardes nu zijn. Ik wil graag ophogen met 6.25. Of is 12.5 beter?.
Mijn huisarts gaat meestal wel mee in wat ik voorstel qua ophogen. Voel me mentaal al wel stuk beter. Af en toe nog wat paniek en onrust.

Gr Tamara.
Iedereen fijne dagen en een heel gezond en gelukkig 2020.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Teun »

Ik zou zeggen wacht gewoon met prikken tot 3 januari, dan zit je 6 weken op deze dosis en geeft het bloed pas de juiste waarde van deze dosis aan. Als je nu gaat prikken en je dosis op grond van deze uitslag wijzigt zou het zomaar kunnen zijn dat dat maakt dat jij je nog minder gaat voelen. Het is echt waar dat pas na 6 weken, bij mij zelfs pas na 8 weken de goede uitslag weer gegeven wordt na Dosiswijziging.
Dus stel het prikken gewoon uit tot 3 januari.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Teun.
Ik zit nu op 8 weken 75. Zoals ik hierboven schrijf. Ik heb toen ik 4 weken 75 zat laten prikken .de huisarts wilde er nog 6 weken aan vast plakken. Maar ik heb nu wat meer klachten dus wil ik graag morgen gaan prikken. Ik zit dan op 8 weken 75. De huisarts wilde er 10 weken van maken maar ik vind dat best lang
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Teun »

Oke, ik had dat niet begrepen.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Geeft niet toch? Maar vind je 10 weken ook niet erg lang op 1 dosering ? Ik ben nog niet goed ingesteld dus wil graag weten of het toenemen van mijn klachten aan mijn waardes kunnen liggen.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Teun »

Op zich wel, maar omdat je na 4 weken al geprikt had vind ik het niet gek. Maar als je zeker wilt weten of je nu de goede dosering hebt, of in ieder geval de goede kant op gaat lijkt het me prima om nu alvast te prikken. Ik moet zeggen dat ik in het eerste jaar ook steeds het gevoel had dat ik maar een keertje tussendoor moest prikken omdat ik me niet goed voelde, maar nooit gedaan omdat ik besefte dat het geen zin had. Nu echt niet eerder als na 8 weken na dosiswijziging omdat ik door had dat het dan pas bij mij gestabiliseert was.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Kiek
Wat vind jij van mijn waardes nu?
Ik weet dat je tegen prikken met medicatie bent maar is er dan voor jou geen setpoint uit te halen? .
Mijn waardes waren 8 weken geleden TSH 3.6 en ft4 21. Die zal dus wat lager liggen en TSH wat hoger.
Ik ga maandag prikken en heb hoop voor de kerst de uitslag. Ik zou graag een mening horen of ik zal voorstellen met 6.25 op te horen of 12.5.
Ik slaap slechter heb veel spierpijn en vaker hoofdpijn.en de vermoeidheid is ook erger. Van de week half uurtje flink door gelopen en ik was helemaal stuk.
Is zo'n terugval normaal?.
Plaats reactie