Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Kiek »

Inderdaad moet je in dit stadium niet op eigen houtje aan de gang gaan.
Het is wel belangrijk om je waarden te leren kennen.
Ze zijn volstrekt individueel bepaald.
Dus de combinatie van jouw FT4/TSH-waarden gelden alleen voor jou, en voor niemand anders.
Daarom is ieder kruimeltje kennis over de totstandkoming van je waarden belangrijk!

Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Kiek
Ik kreeg vandaag een berichtje van mijn huisarts. Hij heeft weekend dienst dus daarom beantwoorde hij alvast mijn mail die ik over ophoging had gestuurd.
Hij zegt dat de TSH in een rechte lijn naar beneden gaat bij een redelijk gestabiliseerde ft4.(17).de TSH is 26.
Hij en de endocrinoloog verwachten met de 50 mcg in de 4 weken die ik dit moet slikken nog verbetering. En door de potentiële bijwerkingen wachten ze af wat de waarde over 4 weken is.
Woensdag naar spreekuur om het verder te bespreken. Ook omdat ik mentaal niet echt opknap. Burnout of schildklier?
Ik vind het moeilijk te filteren.
Dus kijken wat hij ervan denkt.
Groetjes.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Heeft iemand ook ervaring met wazig zien? Ik heb dit al vanaf mijn burn-out januari dit jaar. Ik heb het niet elke dag maar vandaag hopeloos. Hoofdpijn en wazig zicht .ook vaak dan druk op mijn hoofd en nek. Ik vraag me af of dit ook met de trage schildklier te maken kan hebben.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Teun »

In de tijd van mijn hypo zijn zag ik ook veelvuldig wazig en leek mijn zicht te verslechteren evenals mijn gehoor. Geen hoofdpijn, dat heb ik nu wel nu ik in de hyperwaardes zit.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Ok. Ja dat wazig zien heb ik al maanden en zou dus ook een schildklier probleem kunnen zijn. Die hoofdpijn heb ik sinds ik levothyroxine gebruik. Ik heb normaal echt nooit hoofdpijn . Dus dat zou dan een opstart bijwerking kunnen zijn.
Vooral nu met deze hitte is het heel erg.
Kun jij ook slechter tegen warm weer nu?. Ik kon er altijd wel goed tegen maar nu helemaal niet.
Wendy1976
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 jul 2019, 09:50

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Wendy1976 »

Hoi Tamarakim,

Ik had ook ontzettende hoofdpijn met het verhogen. Nu geen last meer, maar wel het gevoel hebben dat alles langs mij heen gaat. Ik ben nu 8 maanden bezig met instellen. Maar moet ook van ver komen tsh 235 en t4 -6
Morgen maar weer naar de huisarts omdat ik gek word van die stemmingswisselingen. Maar dat hoort er denk allemaal bij en woensdag weer bloed prikken pff.

Maar we blijven geduld houden, ook fijn dat er zoveel steun is op dit forum.

Groetjes,
Wendy
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Hoi Wendy

Ik slik nu ruim 2 maanden levothyroxine
Begonnen met 25mcg nu 50 mcg.
Mijn TSH was ook hoog 110. En ft4 3.
Dus ook een hele weg te gaan. Ik denk idd dat bij ons de ophoogklachten hard aankomen. Ook ik heb enorm last van stemmingsklachten. Woensdag naar huisarts hiervoor want ik vind dat ook vreselijk.
Het gaat nog veel geduld vragen van ons ben ik bang. Gisteren een redelijke dag gehad vandaag weer helemaal niks.
Neerslachtig spanning in mijn buik En zo slap op mijn benen.
Kun jij tegen deze hitte nu? Ik kan er slecht tegen nu .
Groetjes en slaap lekker
Wendy1976
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 jul 2019, 09:50

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Wendy1976 »

Hoi Tamarakim,

Ben net terug van de huisarts en ze gaan meer bloedonderzoeken doen.
Ja ik kan wel redelijk tegen die hitte nu, vorig jaar had ik het behoorlijk zwaar, was toen zwanger en deze week wordt mijn dochtertje alweer 1 jaar.
Nou rustig aan niet te veel inspannen met die hitte

Groetjes
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Hoi Wendy
Fijn dat ze verder gaan zoeken. De huisarts heeft bij mij ook al heel veel ba laten kijken. B12 injecties krijg ik al 2 jaar vit d slik ik ook extra. Ik hoop dat ze misschien kunnen achterhalen waar de stemmingswisselingen van kunnen zijn .
Ikzelf denk toch de hormonen. Dat zal bij jou denk ik ook zo zijn. Na je zwangerschap de schildklier erbij met deze waardes. Dan is het niet zo gek.
Ik ga woensdag naar huisarts.
Mijn TSH is nu 26 en ft4 17 dus dat is al wel een stuk beter. Over 3 weken prikken.
Alvast een fijne week en leuke dag op de verjaardag van je kleine. Jij ook rustig aan met deze hitte.
Groetjes.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Hoi allemaal
Ben ik weer even. Ik heb veel last van spierpijn vooral in mijn benen. Ik weet da dat erbij hoort .alleen voelt het niet echt als spierpijn maar meer als verzuring van spieren. Herkenbaar voor iemand?.

Groetjes en allemaal sterkte met de hitte deze dagen.
Plaats reactie