Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Dank je wel
Wat vervelend he.zo te horen heb je al een weg te gaan gehad hiermee.
Ik heb via e consult even advies gevraagd aan huisarts.
Kijken wat hij mij adviseerd om te gebruiken. En zo komt er steeds iets bij al heeft dit niets met schildklier te maken neem ik aan.
Die neusspray die je noemt heb ik ook eens van de huisarts gehad toen ik een bijholteontsteking had. Hielp wel goed.
Stinkt alleen erg.
Ff antwoord afwachten maar weer.

Gr Tam
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Contact gehad met huisarts en moet anti histamine gaan proberen.
Weet niet of het hooikoorts is of een teveel histamine via mijn voeding.
Tomaten bv en zuurkool zit heel veel in en in chocolade. Dat eet ik regelmatig dus nu ff kijken wat precies deze klachten veroorzaakt. Ik stop maar even met de tomaten en de chocolade
Zuurkool en rauwe ham .
Jammer maar misschien helpt het.
De tabletjes mogen gewoon bij de levothyroxine dus morgen meteen uitproberen maar.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Hallo allemaal
Ik hoop allemaal nog gezond.
Even een vraag.ik krijg altijd b12 injectie
Maar nu niet ivm de corona ellende.
Praktijk doet alleen spoed.
Nu heb ik smelttablet maar vind niet dat het iets doet voor mij. Zijn er hier meer met dit probleem?.
Ben net redelijk goed ingesteld en ben bang dat dat straks weer mis gaat omdat mijn b12 gaat zakken.
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Suffy »

Tamara,

Jij krijgt elke 3 of 4 weken een injectie. Die heb je nodig. Hoe vaak iemand ze krijgt doet er niet toe.

Het coronavirus mag niet de reden zijn jou een essentiële behandeling te onthouden. je mag niet geweigerd worden als je geen corona gerelateerde klachten hebt.
Wat je huisarts doet druist mijns inziens in tegen de medische beroepseer.

Hydroxocobalamine staat op de lijst van essentiële geneesmiddelen van de WHO.

Je vrees dat je achteruit gaat nu je tabletten krijgt is zeker gegrond, sterker, dat gaat gebeuren. Maar dit is beter dan niets. Probeer zo hoog mogelijke dosis smelttabletten te nemen als je het niet voor elkaar krijgt thuiszorg in te schakelen die jou injecties kan geven en die jou leert injecteren. Je kunt ook de assistente vragen het je te leren.

Jij bent helaas niet de enige bij wie de Corona-ellende gebruikt wordt om je zeer belangrijke zorg te onthouden, zelfs de Engelse PASOC krijgt meldingen.

Hier mag je niet mee akkoord gaan. Ga het gesprek aan met je arts. Zeg dat je zelf wilt prikken of als je dat niet wilt dat je thuiszorg gaat inschakelen. Sta op je strepen! Dreig desnoods met het indienen van een klacht bij de Inspectie GezondheidSzorg en Jeugd.

Heel veel sterkte Tamaera.
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Teun »

Ik wordt hier zo boos over, alsof je deze medicatie niet nodig hebt.
Ik hoor sinds de corona pandemie vaker dit soort dingen, de behandeling van andere aandoeningen worden niet gedaan ivm corona. Het moet niet gekker worden. Wordt je niet ziek van de corona dan wordt je juist zieker omdat de behandeling van een andere aandoening niet adequaat is omdat men niet weet hoe hiermee om gegaan moet worden.
Dat bepaalde behandelingen uitgesteld worden snap ik, maar je kunt toch niet zomaar stoppen met een noodzakelijke Behandeling en daar is dit er een van.

Dus ik zou zeggen sta erop dat je je injecties krijgt, dat is heel goed mogelijk als de voorschriften in acht worden genomen en eventueel door de behandelaar beschermde kleding en mondmaskers gedragen worden.
Succes.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Heb nogmaals contact gezocht met huisarts maar zij houden zich strikt aan de regels voor huisartsen van RIVM.
Dus zeer beperkt open en alleen spoed.
Ik moet afwachten of het vanaf 28 april wel mag. Assistente heeft geen tijd hiervoor en mag het ook nu niet doen.
Thuiszorg is overbelast en maken hier nu ook geen tijd voor.
Dus nu maar verder met hoge dosering smelt. Ik gebruik ze nu 2 weken.
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Suffy »

Nou Tamara, ik vind het schandalig hoe je huisarts en assistente met je sollen.
Gelukkig heb je geen kanker maar wel hartproblemen. Wat nou als daar iets mee aan de hand zou zijn? Laten ze je dan ook stikken?

Je weet wat Gommers heeft geadviseerd dinsdag: huisartsen moeten gewoon hun dienstverlening oppakken.
Dan maar mondkapjes van damasstof maken en drie lagen keukenpapier erin doen. Dit doen mijn wijkverpleegkundigen ook.
Alleen voor de ernstig zieken gebruiken ze de officiële chirurgische mondmaskers.

Net als Teun ook zegt: blijf op je strepen staan. Je gaat achteruit en dat zorgt voor een slechtere weerstand.
Je assistente kan het best doen, het je leren zelfs. Daar mag ze best tijd voor maken.
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Teun »

Wie heb je gesproken, alleen de assistent of de huisarts zelf ook?
Bij mijn telefoontje naar de huisarts met de vraag om bloed te kunnen prikken omdat ik me slecht voelde werd door de assistente ook gezelgd dat dat niet kon en alleen in spoedgevallen gedaan werd. Heb toen aangegeven dat ik me beslist niet goed voelde en ik bang was dat ik me nog beroerder ging voelen. Hierop heeft ze aangegeven dat ze met de huisarts zou overleggen. Deze ging zonder meer akkoord als ik het nodig vond.
Ik wil hiermee zeggen dat de assistent dit niet kan bepalen en zij vaak anders interpreteren. De noodzakelijk huisartsen zorg moet ook van de RIVM doorgaan. Zoals ze het bij jou doen is niet goed ingevuld. Dus vandaag maar weer aan de bel trekken en erop staan.

De volgede stap is zelf of eventuele partner leren te injecteren. Dan ben je voor eens en altijd van dit soort afhankelijkheid af.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Ik sprak de huisarts zelf. Bloedprikken voor schildklier mag wel.
Maar b12 valt niet onder spoed.
Ik kan op mijn kop gaan staan.maar ze doen het niet. In ieder geval niet tot 28 april. Als alles weer draait ga ik idd kijken of ik kan regelen of ik zelf kan leren prikken
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Teun »

Dus als de regels na 28 april blijven bestaan blijf je onbehandeld zodat je je straks weer minder goed gaat voelen.
Fijn zo'n huisarts.
Plaats reactie