Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met aandacht voor klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
BB1100XX

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door BB1100XX » 03 okt 2019, 16:08

Supplementen lijken juist veel te verstoren intern waardoor het juist weer lastiger word om goed ingesteld te raken.
Daarnaast geven je bloed waarden geen reeel beeld meer van wat er echt aan de hand is.

Magnesium malaat heb ik nog nooit van gehoord.

Florence

Bericht door Florence » 03 okt 2019, 19:43

Magnesium Malaat. Magnesium Tauraat, en Magnesium citraat.

Geen idee wat het allemaal is.
15.30 3.90
18.60 0.95
17.40 1.10
15.40 2.30
15.90 3.10
14.70 4.00
15.10 5.80
15.30. 3.80
14.60 4.40
19.40 1.90 50 levo
17.40 2.00 37.50 levo
15.60 2.40 37.50 levo

Tamarakim

Bericht door Tamarakim » 03 okt 2019, 20:57

Ok ja ik kreeg die tip van iemand die ook levothyroxine gebruikt en magnesium slikt.
Ik krijg al wel b12 injecties en nu is deze week tegelijk met de schildklier waardes ook vit b1 en vit b6 geprikt. Geen idee of dit ook nog verband houd met schildklier medicatie of klachten. Heb de uitslag denk ik morgen.
Ik gebruik verder geen supplementen.

Teun

Bericht door Teun » 04 okt 2019, 10:04

Ik gebruik naast de levo ook op advies magnesium citraat tegen krampen in de benen. Helpt hiertegen bij mij goed. Overigens niet tegen spierpijn.

BB1100XX

Bericht door BB1100XX » 04 okt 2019, 10:05

Recent heb ik afgesproken met een collega die ook schildklier patient is om schildklier dingen te bespreken
Een vriendin van haar is ook schildklier patient.

Toen mijn collega begon met de medicatie vertelde haar vriendin het advies van haar arts.
En dat was: stop met alle toevoegingen.
Dan heb je het beste resultaat van je medicatie.
En wat ik ook wel een mooie vond, geef jezelf 1.5 jaar de tijd.
De artsen die ik gesproken heb hebben mij nooit dergelijk advies gegeven.
Mijn collega volgt ook een koolhydaatbeperkt dieet op advies van haar arts en behaalt hier goede resultaten mee.
Ze is al jaren goed ingesteld op het thyrax debacle na. En kan gewoon volwaardig functioneren in deze maatschapij.

Als magnesium slikken van meerwaarde is gaat het om magnesium citraat.
Dit is de vorm die het beste word opgenomen door het menselijk lichaam.
Maar als je via je voeding voldoende magnesium binnen krijgt vraag ik me af of het verstandig is om het te gaan toevoegen via suppletie.
Omdat je simpelweg niet weet wat voor invloed het uitoefent op welke systemen. (Dus niet alleen ondersteuning bied aan de spieren en aan de hersenen.)
Magnesium geeft wel een wisselwerking met de levothyroxine, daar moet je rekening mee houden.
En of je straks nog zonder problemen ermee kan stoppen zonder dat je levothyroxine weer ontregelt raakt.
Dan ben je alleen maar verder van huis.

Daarnaast kosten supplementen inderdaad een vermogen.
Bestaan er veel merken die maar wat rommelen met de tabletten/capsules. En moet je dus erg goed opletten voor welk merk je gaat kiezen.
En niet zomaar blind een advies opvolgen van dees of genen.
Er bestaan supplementen waar gevaarlijke hoge doseringen inzitten.
Er bestaan supplementen waar meer vulstoffen inzitten dan stoffen die opgenomen kunnen worden door het menselijk lichaam.
Er zijn merken die JUIST inspelen op onze wanhoop om maar betere levenskwaliteit te verkrijgen.
Het is verstandig om daarvoor te waken.

Ik heb tijden supplementen geslikt.
Ik heb nooit de tekst en uitleg gekregen die ik jou nu wel geef van het waarom is het niet verstandig.
En waarom je er beter nog een aantal keer over kan nadenken voordat je actie onderneemt.

Het beste medicijn (naast het hormoon tekort aanvullen!) is nog steeds een gezonde afwisselende voeding. En een gezonde leefstijl met voldoende beweging en rust.
Ondanks dat dat af en toe best een uitdaging kan zijn.

Florence

Bericht door Florence » 04 okt 2019, 10:16

Magnesium?? Een banaan per dag. (Of 5 in de week. )
15.30 3.90
18.60 0.95
17.40 1.10
15.40 2.30
15.90 3.10
14.70 4.00
15.10 5.80
15.30. 3.80
14.60 4.40
19.40 1.90 50 levo
17.40 2.00 37.50 levo
15.60 2.40 37.50 levo

Teun

Bericht door Teun » 04 okt 2019, 22:07

Florence soms is dat niet genoeg. Eet elke dag een banaan, heb normale volwaardige voeding maar dat schiet tekort.
Je moet eens weten hoeveel nachten ik wakker heb gelegen van de krampen in de benen. Ook als ik nu een paar dagen ben gestopt met Magnesium citraat heb ik de hele nacht de ene kramp op de andere, dus voor mij is het zeker een goede toevoeging, dus om per definietie dit in het verdoemhoekje te drukken lijkt me geen goede zaak. Gebruik al magnesium ver voor ik schildklierproblemen kreeg, dus daar ook mee ingesteld.

Tamarakim

Bericht door Tamarakim » 05 okt 2019, 12:45

Ik ga er nu ook nog niet mee beginnen omdat ik vorige week ben wezen prikken
En mijn huisarts ook ijzer foliumzuur
Vit b1 en vit b6 en vit d heeft aangekruist. B12 krijg ik al injecties voor.
Dus ik wacht even deze uitslagen af en bespreek het dan met de huisarts.
Magnesium wordt niet nagekeken volgens mij. Ik heb dat al eens gevraagd maar dat had geen zin volgens hem omdat dat in het bloed niet goed te zien is.

Tamarakim

Bericht door Tamarakim » 05 okt 2019, 12:51

Bb1100xx
Mijn huisarts heeft mij ook verteld trouwens dat ik er zeker nog minimaal een half voor moet uitrekken . Ben nu 3 maanden bezig dus ja ik heb nog een weg te gaan maar kwam ook van ver natuurlijk. Mijn TSH was laatste keer 20 en ft4 19. Maandag hoor ik de uitslag van mijn schildklier waardes en de rest.

BB1100XX

Bericht door BB1100XX » 05 okt 2019, 15:29

Je komt inderdaad van ver, en je bent pas net begonnen.
Daarom hebben meerdere mensen je ook al 100 keer het advies gegeven om gewoon rustig aan te doen en alles over je heen te laten komen.
En vooral geen overhaaste beslissingen te nemen zoals bijvoorbeeld de diagnose burn out en of dat nou wel of niet echt aan de hand is.
Zoals ik ook al meerdere keren aangegeven hebt, zodra je in beter vaarwater terecht komt met je medicijnen gaan je hersenen vanzelf weer beter werken.
Dan kan je je ook beter focussen op je therapie. Als ik hartstikke hypo ben kan ik me ook niet concentreren op mijn therapie bij de psycholoog.
Als ik dan verhoog met mijn medicatie komt langzaam die concentratie weer terug en kunnen we weer verder.
Let maar op.

Magnesium is inderdaad slechte te prikken in het bloed.
En daardoor absoluut niet van meerwaarden om te prikken. Magnesium valt ook niet te over doseren omdat het een water oplosbare stof is. Net zoals vitamine C. (MITS je de juiste vorm van magnesium gebruikt)
Alles wat je lichaam niet opneemt plas je gewoon uit.

Een teveel aan vitamine B6 kan je flink ziek van worden.
En een tekort aan vitamine B12 kan je je ook flink beroerd door voelen en vooral ook klachten aan de psyche als ik het even zo mag noemen.
Zie:
https://stichtingb12tekort.nl/vitamine- ... 12-tekort/

Terugkomend op supplementen.
Probeer zoveel mogelijk stoffen uit je voeding te halen.
Ik vraag mij sterk af na verschillende ervaringen, of het positief is als je lichaam afhankelijk raakt van stoffen die toegevoegd worden buiten je normale dieet.

Plaats reactie