Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Sorry ik bedoel in de eerste zin dat zij wel goed op de hoogte is.
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Suffy »

Tamara, dat is je endo dus niet. En dit hebben wij eerder in dit topic al tegen je gezegd.

Wij hebben allemaal het beste met je voor, dus daarom al onze aanwijzingen. Waarom wil je die niet opvolgen?
Ben je zo vertrouwd met de medici om je heen?
Dat hoef je echt niet te zijn want je wordt ook al onderbehandeld voor je B12 tekort.

Wees blij dat je huisarts je hypo en je B12 tekort aanpakt, maar hoe ze dat doet is vers 2.
Geef ook alles mee wat in het NHG staat.

@Laura en @Kiek, staat het prikken voor het slikken ook ergens in richtlijnen voor endo's en huisartsen? Volgens mij staat het niet in de NHG- en NIV-richtlijnen.
Dan kan Tamara die uitprinten en op de burelen van haar artsen deponeren.
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Suffy
Of ik onderbehandeld wordt met de b12 betwijfel ik. Ik ben ruim 2 jaar geleden begonnen daarmee met goede opstart van 5 weken 2 x per week. Ik krijg sindsdien elke maand een injectie en daar doe ik het verder goed op. Alleen heb ik na een injectie soms spierpijn en hartkloppingen. Dat verdwijnt na een paar dagen maar ik dat ook niet altijd
En ja ik heb zeker vertrouwen in mijn huisarts en internist. Ik heb een goede band met mijn huisarts en hij legt altijd goed uit hoe het werkt. Neemt altijd de tijd . Hij heeft mij verzekerd dat ik een uur na slikken gewoon kan prikken en hij houd daar ook rekening mee.
Ik snap dat jullie het beste voor hebben met iedereen. Ik waardeer jullie advies dan ook . Maar als hij zegt als je altijd onder dezelfde omstandigheden prikt en bij hetzelfde lab kan dat gewoon dan vind ik dat heel logisch.

Gr.Tamara.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Kiek »

Hij heeft mij verzekerd dat ik een uur na slikken gewoon kan prikken en hij houd daar ook rekening mee.

Natuurlijk kun je prikken na het slikken.
Want je behandelaar meent dat als je resultaten binnen de referentiewaarden zijn, alles wel in orde zal zijn.
Net zoals mijn reeds lang overleden schoonvader (apotheekhoudende huisarts) dat al in de jaren veertig deed. Op het platteland waren er nog geen waarden, maar pols, en voelen van de huid etc. vertelde hem of zijn patiënten voldoende thyreoidumpoeder slikten. Later kwam lab erbij. Binnen of buiten referentie.
Meer viel er in de jaren veertig en vijftig niet te controleren.
Meer valt er volgens onze behandelaars zeventig jaar later niet te controleren.
Dezelfde diagnostiek als een eeuw geleden.
Dit is natuurlijk niet fout, maar het is niet voldoende.

Op het forum, vorige edities, hebben we ontdekt dat binnen de referentiewaarden ieder mens op een verschillende, strikt individuele wijze reageert.
Niet alleen praktisch bij onszelf, maar zelfs de literatuur bevestigde dat idee [Andersen 2002].
Iedereen heeft een eigen plekje binnen die referentiewaarden.
Kennis daarvan, met behulp van bepaalde spelregels, helpt bij het vinden van de juiste waarden.
Anders lukt het niet.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Kiek
Bij mijn laatste bezoek aan mijn huisarts
Zei hij dat we nu niet teveel op de cijfertjes moeten fixeren maar op hoe ik me voel.dat bespreek ik met regelmaat net hem. Soms op spreekuur maar ook via de app. Heel handig is dat want ik kan hem op elk moment benaderen op die manier. Meestal heb ik dezelfde dag nog reactie.
Dus hij is niet iemand die alleen maar de cijfers kijkt maar is juist iemand die juist vaak tegendraads is. Dus niet alles volgens regeltjes doet. Vandaar mijn vertrouwen in hem.
Over 6 weken weer prikken en dan verder zien.
Gr Tamara.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Kiek »

Tamarakim,
Hopelijk vind je snel je oude waarden terug.
Sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Gaat vast goed komen
Dank je wel.
Groet Tamara.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Hallo
Ik wandel elke dag althans dat probeer ik elke dag te doen. Soms maar kwartiertje en vandaag lukte een half uur. Maar na een kwartier krijg ik last van mijn benen
Soort verzuring gevoel en of je elk moment door je benen kan zakken.
Als ik in de winkel even moet wachten bij de kassa kan ik dan bijna niet blijven staan. Komt iemand dat bekend voor?

Groetjes tamara
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door mamavan2 »

Een gammel gevoel in mijn benen/heupen heb ik in de beginperiode ook gehad
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Mamavan2
Is dat later vanzelf weg gegaan of heb je je het door bewegen of trainen weg gekregen. Of is het een kwestie van goed ingesteld zijn.
Plaats reactie