Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Dank je wel Florence.
Goede tip.
Ik voel me hier al rustiger door.
Dat het mag idd. Ik leg mezelf teveel op.
Ik ga er meer aan toegeven.
Ik ben moe van het vechten ertegen.
Dit doet me goed.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Dank je wel voor je bemoedigende reactie. Het wordt steeds duidelijker voor me dat ik de lat voor mezelf te hoog leg. En idd daardoor ben ik ook in die burn-out beland. Omdat Ik dat dus snel doe. Ik vind het accepteren van deze aandoening erg lastig en soms idd uit wanhoop een huilbui omdat ik denk dat dit nooit meer goed komt. Dat omdenken moet ik nog leren.
Billy
Berichten: 78
Lid geworden op: 07 mar 2017, 15:40

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Billy »

Hai!

Zo'n huilbui is juist vaak noodzakelijk...ik vergelijk het altijd maar met een fles cola die teveel geschud is...ook jouw leven is teveel in beweging (geweest), als je de colafles open draait, komt de inhoud bruisend naar buiten, de druk is er daardoor wel af!
Met een flinke huilbui raak je wat spanning kwijt, dat is in een tijd als deze alleen maar goed!

Wees vriendelijk voor jezelf! En gun jezelf tijd.

Groetjes en sterkte, Hilde
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Hi Hilde

Dat heb je mooi omschreven .zo is het idd. Ik wordt er zelf vaak moedeloos van. Ik zie het nog teveel alsof ik me aanstel maar het zit me dan de hele tijd al dwars en dan komt het er in de loop van de toch uit. Ik ben zelf nooit iemand geweest die snel huilt .dus nu verbaas ik me er dan over dat ik er geen controle over heb. Dat vind ik heel eng. Maar ja
Ook mijn psycholoog zegt dat het juist goed is. Dus ik laat het nu maar gewoon gaan.
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door mamavan2 »

Ik kreeg de diagnose na een pittige zwangerschap, 4 maanden na de bevalling en icm twee jonge kinderen ben je dan vooral aan het overleven.
Misschien kun je met je huisarts overleven toch met 25 mcg op te hogen. En dan daarna juist twee maanden niets te doen. Zo help je je lichaam meer, zal het eerst wel flink moeten schakelen maar zit je daarna waarschijnlijk beter in je waardes en is je lichaam rustiger.
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Suffy »

Tamarakim,

Het zou ook heel erg helpen als je dit los kunt laten, er minder mee bezig zijn. Huilbuien, stemmingswisselingen en weinig kunnen horen erbij. Dit heb ik al twee keer eerder in je topic aangegeven.
Kom, laat het los en laat het maar gebeuren.

Kijk niet terug, kijk vooruit, want het komt echt allemaal goed. Wees tevreden met de dingen die je vandaag hebt gedaan. Morgen weer iets meer. En lukt het niet, jammer dan, morgen is er weer een dag, en volgende week is volgende week.
Probeer steeds iets meer en geef jezelf een compliment als het is gelukt. Dwing jezelf niet. Lukt het niet, dan niet boos zijn op jezelf.

Toegeven is in dit stadium helemaal niet erg. Gaat het beter, geef jezelf dan een schopje onder je kont want je moet wel vooruit gaan en niet stilstaan.

Mijn psycholoog had destijds een mooie beeldspraak: je bent in een zijarm van de rivier beland met allerlei obstakels. Zoek naar de weg die je weer naar de hoofdstroom van de rivier leidt zodat je steeds minder obstakels tegenkomt die je moet beslechten.

Probeer ook te ontspannen. Nu zul je niet goed kunnen in- en uitademen, vooral dat laatste is lastig, is mijn ervaring van toen terwijl ik een subklinische hypo had. Concentreer je op je ademhaling, zet daarbij rustige muziek op. Zo kun je heerlijk slapen en ben je de volgende morgen weer uitgerust.
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Dank je wel Suffy

Ik heb met mijn psycho therapeute gemaild om te kijken De sessies weer op te pakken .Ik denk dat ik het nodig heb om alle muizenissen uit mijn hoofd te halen . Ik was er tijdelijk mee gestopt omdat het mij zo enorm uitputte.
De huisarts vind het ook zonde dat Ik dat gedaan heb. Dus ik pak het maar weer op denk ik al zal dit ook weer veel energie vragen. Maar mentaal zal het me wel goed doen hoop ik. Ook om te leren accepteren dat het schildklier probleem er nu weer Bij komt. Naast boezemfibrilleren en fybromyalgie.
Ik heb in ieder geval vandaag weer 20 minuutjes gewandeld met mijn hondje
En dat redelijk goed. Dus daar ben ik al blij mee.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Ik snap dat wel. Ik twijfel ook regelmatig of ik wel fibromyalgie heb.ik kreeg de diagnose in de periode dat ik ook subklinische waardes had .in 2016.
Ook kwam toen b12 tekort uit het bloedonderzoek. Sindsdien krijg ik injecties..
Overigens kreeg ik net een mail van mijn psychotherapeute dat als ik nog teveel last van prikkelbelasting heb in gesprekken dat het waarschijnlijk nog te vroeg is om weer met sessies te starten
. Morgen prikken en nu eerst de waardes maar afwachten.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Je hebt gelijk Florence zo moet ik het idd gaan doen maar is best lastig.
Ik maak me te druk om alles.
Huisarts had contact gehad met internist gisteren en die denkt dat mijn mentale klachten toch meer burn-out gerelateerd zijn en niet door de schildklier. Ik denk zelf een beetje van beide.
Net wezen prikken dus ben benieuwd wat mijn waardes nu zijn.
Vandaag maar rustig aan. Beetje in huis rommelen. De regen komt hier nu met bakken naar beneden.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Ophoogklachten levothyroxine / extreme waardes

Bericht door Tamarakim »

Nee dat is ook zoiets. Mijn huisarts aan wie ik het gevraagd heb en die ook contact heeft met de internist zegt dat zij altijd gewoon met medicatie prikken.
Dus dat doe ik dan maar want daar gaat hij vanuit.
Heel verwarrend dit. Maar ja hij begeleid mij samen met de internist.
Plaats reactie