Hashimoto en onregelmatig werken

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Leah0710
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 okt 2016, 20:14

Hashimoto en onregelmatig werken

Bericht door Leah0710 »

Hoi allemaal!

Ik ben momenteel 26 jaar en al ongeveer 5 jaar bekend met Hashimoto. Mijn schildklier waardes schommelen nog steeds en ik laat mijn waardes regelmatig controleren.
Ook ben ik onder behandeling van een internist.
Ik werk al jaren in de zorg waar ik onregelmatig werk.
Momenteel werk ik dag en avonddiensten. De
ene week werk ik mijn contracturen (28uur) maar de andere week bijvoorbeeld weer 40uur/45uur.
Ik merk aan mezelf dat dit me opbreekt en dat ik in een week van 40-45uur in de avond om 19:00 al bijvoorbeeld in bed lig. Ik heb dan dagen dat ik eigenlijk aan 10uur slaap in de nacht niet genoeg heb. En doordat ik geen ritme heb in mijn werk uren/dagen merk ik dat dit mijn gezondheid niet veel goed doet.

Ik heb wel de knoop voor mezelf doorgehakt om per 2021 uit de zorg gegaan en een hele nieuwe uitdaging aan te gaan met regelmatigere tijden. Maaaar... dit duurt nog even omdat ik in 2020 pas ga starten met een nieuwe opleiding.

Mijn vraag aan jullie is het volgende:
Wie werkt er ook onregelmatig en wat is jouw tip hier bij? Ben je minder gaan werken (wat in mijn geval niet veel uit maakt, ik werk bijna nooit mijn contract uren) of juist in gesprek gaan met je werkgever hier over?
Het liefst zou ik gewoon per week 28uur willen werken(3,5/4dagen). Ik zit er eigenlijk zelfs over na te denken om in gesprek te gaan met mijn internist en bedrijfsarts.. Maar vind het allemaal best spannend en geen idee of dit mij gaat helpen. Maar hoe het nu gaat, gaat het gewoon niet. Ik ben 26 maar voel me soms gewoon 80😅

Zo, ik heb even mijn hart gelucht en ben heel benieuwd naar jullie kijk hier op :D!

Groetjes,

Leah
Teun