Hallo Allemaal

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
FinnZee
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 dec 2019, 07:30

Re: Hallo Allemaal

Bericht door FinnZee »

Oke ik wou eigenlijk met kerst liever dit niet posten maar ik moet het even kwijt


Vandaag tijdens het kerstdiner kon ik me niet eens focusen ik was zo gespannen en gestressed ik kon niet eens functioneren,en het was een hele nerveuze spanning

Dit is iets wat mij pas is opgevallen sinds ik ‘ziek’ ben geworden, een hele nerveuze overweldigende spanning waardoor ik gewoon niet meer met de huidige situatie om kan gaan

Ik begin eigenlijk flink gestressed te worden door me schildklier problemen en flink geïrriteerd ook

Als morgen hetzelfde is tijdens het gourmetten is dat een flinke dumper en het klote ervan is me normale tactieken om stress en spanning te verminderen werken nu niet,ik zit serieus te overwegen om direct na kerst de huisarts te bellen om op te hogen met de levothyroxine,maar dat is wederom een ophoging en ik heb nog niet eens voor de tweede keer geprikt sinds ik gediagnosticeerd ben

Kort samengevat ik heb het ene probleem na de ander,in mijn ogen meerendeels gelinkt aan de schildklier,and there ain’t a damn thing i can do about it
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Hallo Allemaal

Bericht door Teun »

Ik snap dat het heel vervelend is Finnzee, maar helaas kan dit er ook bij horen. Je bent nog geen maand gelden gediagnostiseerd en is de behandeling in gezet. Ik heb in de beginfase alleen het hoogstnoodzakelijke gedaan en niets meer dus zeker geen diner of andere gezelligheden, ik trok dat ook niet. Helaas. Maar het heeft inderdaad geen zin om te willen haasten met weer ophogen etc. Je lichaam moet er aan toe zijn en het heeft echt de tijd nodig. Dus misschien iets minder willen en accepteren dat je nu op een laag pitje functioneert voorkomt teleurstelling.
Misschien toch het gourmetten overslaan morgen en gewoon een simpele maaltijd voor jezelf maken, of alleen aanschuiven en niet lief, vrolijk, blij, zorgzaam zijn maar simpel er zijn en eten?
Heb geduld, het komt goed.
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Hallo Allemaal

Bericht door Tamarakim »

Finnzee
Ik begrijp je zo goed. Ik heb precies jezelf gehad in het begin en ik wilde er ook niet aan. Ik raakte vreselijk gestresst
En onrustig. De eerste 3 maanden waren het moeilijkst daarna ging mijn lichaam wat rustiger worden. Nu na 6 maanden zijn mijn waardes goed maar ik voel me zeker nog niet zoals ik me wil voelen.
Nu nog is een kerstdag heel vermoeiend en vraag ik me af hoe ik oud en nieuw vol hou. Dus ik moet ook nog puzzelen met mijn dosering.
Het vraagt heel veel geduld maar het komt zeker goed. Ik geloof daar nu in maar in het begin dacht ik vaak genoeg hoe moet dit nog goed komen.
Neem vooral je rust. En pas je leven aan.
Je kunt nu even niet met de malle molen meedoen. Maar dat komt wel weer. Misschien sneller dan je denkt.
Toch een fijne kerst nog en pak je rust.
FinnZee
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 dec 2019, 07:30

Re: Hallo Allemaal

Bericht door FinnZee »

Nou ik ben blij dat het in ieder geval bekent klinkt,ik dacht op een gegeven moment dat ik gek was

Het is wederom denk ik inderdaad gewoon een kwestie van dat ik mezelf meer rust moet gunnen dus en inderdaad accepteren dat ik zoals tamara heel goed zegt’niet met de malle molen mee kan doen’

Ik voel een beetje rust dat meerdere mensen dit hebben ervaren,hoe gek dit ook klinkt,het hoort er dus bij,ik heb er een antwoord voor.

Fijne kerst verder iedereen en ik hoop dat iedereen het naar ze zin heeft:)
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: Hallo Allemaal

Bericht door GeertjeS »

Hoi allemaal,

Dat nerveuze herken ik heel erg. Ik ben ook nog aan het instellen en dat is het geen waar ik ook het meeste last van heb.
Is jullie ervaring dat dat nerveuze gevoel komt doordat je lijf nog niet genoeg hormoon heeft of omdat het nog moet wennen aan de medicatie.
Ik slik nu sinds 3 weken 106,25 thyrax. Daarvoor slikte ik 100 thyrax. Over een aantal weken dus weer prikken.
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Hallo Allemaal

Bericht door mamavan2 »

Een aantal dagen of soms weken na een ophoging heb ik ook hyper-kenmerken terwijl het onmogelijk is dat de bloedwaardes dit zouden aangeven. Ik zie het maar als reorganisatie in het systeem... Het zakt altijd nog weer af dus afleiding zoeken en rustig blijven helpt 't beste hier :).
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: Hallo Allemaal

Bericht door GeertjeS »

Ja fijn om te lezen dat anderen het herkennen. Ik heb me suf gepraktiseerd waar dat gevoel vandaan zou kunnen komen, maar dit verklaard een hoop! Gewoon het systeem dat moet wennen!
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: Hallo Allemaal

Bericht door GeertjeS »

Herkennen jullie ook dat je in het begin gewoon nog niet zo veel kan hebben. Sommige dagen voel ik me al best goed maar soms opeens een dag dat ik snel nerveus ben en depri. Of ben je dan toch nog niet goed ingesteld? Herkennen jullie dat?
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Hallo Allemaal

Bericht door Teun »

Finn dat gaat echt nog wel een tijdje zo door. En dan ineens merk je dat je wat stabieler wordt. Heel vervelend en ik snap dat je heel snel je beter wilt voelen, maar je lijf, zowel lichamelijk als emotioneel heeft meer tijd nodig.
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: Hallo Allemaal

Bericht door GeertjeS »

Dank je Teun voor je antwoord. Soms maak ik me net zoals Finnzee zorgen of het goed komt. Maar ik moet misschien meer in maanden dan in weken denken.
Ik heb voordat ik thyrax slikte Euthyrox geslikt en veel gejojood met dosissen, omdat ik me snel beter wilde voelen. Dat was echt niet goed voor m’n lijf; raakte helemaal ontregeld. Nu met thyrax voel ik me meer mezelf/ rustiger in m’n hoofd maar ben er nog niet.
Sommige dagen voel ik me al best goed en dan weer erg onrustig, depri of emo idd.
Plaats reactie