Hallo Allemaal

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Hallo Allemaal

Bericht door Teun »

Het beste advies wat ik ooit kreeg van de bedrijfsarts is je moet ff niets. Je huis loopt niet weg, die je je ook later doen en in kleine stapjes bijvoorbeeld. Wees vooral lief voor jezelf😃
FinnZee
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 dec 2019, 07:30

Re: Hallo Allemaal

Bericht door FinnZee »

Vandaag was raar,kreeg in de middag 25 mg extra voorgeschreven en had nu ik er zo over nadenk een beetje dom gelijk ingenomen toen ik thuis kwam,resultaat energie bom,ik weet niet of het door de medicatie of me schildklier of een wisselwerking komt

Maar goed boodschappen in huis,samen met huisgenoten het huis aan orde gekregen

Maar vandaag was niet leuk, het was een nerveuze energie,ik was gefrustreerd ,druk bijna manisch nu eindelijk weer een beetje rustig

Nu hoef ik eindelijk even helemaal niks

Ik wens iedereen een hele fijne avond

Finn
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Hallo Allemaal

Bericht door Tamarakim »

Wat Teun zegt klopt volledig
Ik ben nu 6 maanden bezig en voel nu lichte verbetering.
Maar de eerste 4 maanden leek het alleen maar slechter te gaan terwijl mijn waardes beter werden ik snapte er niks van. Je voelt van alles en denkt dat je vast nog iets anders mankeert. En er zal wel iets over het hoofd gezien worden.
Ik werd er heel nerveus van.
Nu is de rust een beetje teruggekeerd maar dat komt denk ik omdat ik me er nu eindelijk bij neer gelegd heb dat het nu eenmaal zo is en dat slechte dagen er nu bij horen want ik ben ook nog niet goed ingesteld. Ik hoop maar dat met feestdagen mijn lijf een beetje mee werkt. Ik heb dit jaar niemand uitgenodigd en ga nergens heen. Heerlijk rust.
Voor iedereen hier hele fijne dagen en alle goeds en gezondheid voor het nieuwe jaar. 🎄🎆
FinnZee
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 dec 2019, 07:30

Re: Hallo Allemaal

Bericht door FinnZee »

Dat kapsuleert het perfect tamara,nerveus

Alhoewel met de 25 mg kon ik geen film of serie kijken en nu zit ik lekker serietjes te bingen,ik ben nog wel heel erg wakker(geen koffie) maar Miss E heeft perfect uitgelegd waardoor dat komt en ik heb er vertrouwen in dat dat het dan ook is en denk er verder niks bij,ik heb zowiezo zo veel geslapen de afgelopen paar dagen dat kan best 1 nachtje wat minder niks om me druk om te maken

Iedereen hier natuurlijk ook alvast hele fijne en warme dagen toegewenst:)

Finn
FinnZee
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 dec 2019, 07:30

Re: Hallo Allemaal

Bericht door FinnZee »

Zoals we allemaal weten staat kortademigheid in verband met schildklier problemen

Ik ben 24/7 kortademig,zelfs tot op het punt dat ik getest ben voor COPD,(ik heb gerookt vroeger)

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben en hebben jullie ervaren dat het beter werdt zodra je wat meer ingesteld was of was het iets waarmee je gewoon moet dealen?
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Hallo Allemaal

Bericht door Tamarakim »

Jazeker herkenbaar
Toen ik net begon met levothyroxine en de ophoging van 25 naar 50.kreeg werd ik heel kortademig. Er werd zelfs bloed geprikt op vanalles en ECG gemaakt
Maar was allemaal prima.
Nu begint de kortademigheid iets minder te worden alleen in een gesprek kom ik nog wel eens adem tekort.of als ik thuis de 2 trappen op ga.

Ik zou wel graag meteen een vraag voorleggen.
Ik heb ontzettend veel last van mijn rug de laatste 2 weken. Zowel boven als onderrug. En alsof er aan mijn spieren getrokken wordt. Vooral bovenrug nu maar het verspringt lijkt wel.
Is dit bekend bij iemand?
Ik zit nu 10 weken op 75 en moet 3 januari prikken. De huisarts wil niet te snel ophogen maar eerst stabiliseren en dan kijken 3 januari met hoeveel ik nog omhoog moet. Energie wordt wel beter en mentaal merk ik nu ook best veel verbetering.
FinnZee
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 dec 2019, 07:30

Re: Hallo Allemaal

Bericht door FinnZee »

Goedemorgen Iedereen

Ja Tamara voor mij heel herkenbaar,maar dan in het midden van me rug en de onderkant van me rug,voornamelijk me onderrug

Met daarbij ook pijn in me zij,misschien zijn het me darmen,heb jij ooit naar je lever laten kijken? Ik weet uit ervaring dat je lever vaak rugklachten kan geven

Met vriendelijke groet

Finn
FinnZee
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 dec 2019, 07:30

Re: Hallo Allemaal

Bericht door FinnZee »

Ik zou graag ook iets willen vragen,beetje dubieuze vraag maar het gaat ovet dieet

Ik heb nu natuurlijk een paar weken terug de diagnose Hypothereoidie gekregen,maar moet je eigenlijk je dieet veranderen met deze diagnose? En wat kan er gebeuren als je op de oude voet blijft eten? Waar ligt het gevaar? Wat is er zo cruciaal aan dat je van dieet moet veranderen?

Want wederom als ik me huisarts moet geloven heeft een verandering in dieet er geen invloed op

Ik hoop dat iemand dit aan mij kan uitleggen

Met vriendelijke groet,

Finn
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Hallo Allemaal

Bericht door Teun »

Ip kun je gewoon alles eten wat je wil. Alleen voor sojaproducten moet je oppassen. Dit zou de opname van levothyroxine kunnen beinvloeden. Advies is dan ook om minimaal 4 uur tussen inname levo en nemen van soja te laten zitten.

En ja er zijn veel mensen die denken dat je allerlei dieten moet gebruiken, van glutenvrij naar koolhydraat arm etc. Misschien voelen mensen zich daar goed bij maar het is niet iets wat een link legt naar de schildklier.
Ehalve dat ik er rekening mee hou dat ik tussen inname evan de levo en eten minimaal een half uur laat zitten eet en drink ik zoals ik altijd gedaan heb.
FinnZee
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 dec 2019, 07:30

Re: Hallo Allemaal

Bericht door FinnZee »

Oke nou tot dusver ligt er dus geen link,ik las op internet inderdaad allemaal dieten maar ten eerste houd ik dat nooit vol,en ten tweede wil ik het niet

Maar als jij er nooit problemen mee hebt ervaren dan kan ik daar van uit gaan ,met gewoon normaal eten dan he
Plaats reactie