Verband rosacea/schildklier?

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Esther72
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2019, 06:45

Verband rosacea/schildklier?

Bericht door Esther72 »

Dag allemaal

Weet er iemand of er een verband is tussen een trage schildklier en rosacea? Ik neem sinds kort medicijnen tegen Hashimoto en vraag me af hoe lang dat al bezig is, want ik ben al heel lang moe. Dat kan natuurlijk ook een andere oorzaak hebben. Maar ik heb dus ook al een paar jaar last van rosacea. Niet heel heftig, maar toch. Zou dat te maken kunnen hebben de schildklier? Ook valt me nu op dat ik tegenwoordig mijn stem beter kan gebruiken. Ik kan totaal niet zingen, maar ik had al heel lang dat ik een soort van tweestemmig ging zingen bij hogere tonen. Ik neem nu al een tijdje schildklierhormonen in en dat tweestemmige is bijna weg. Ik vermoed dat de schildklier wat op een stembandzenuw drukte en nu geslonken is, want de druk op mijn slokdarm (waardoor mijn schildklierkwaal ontdekt werd) is ook bijna weg. De rosacea speelt juist weer een beetje op nu ik medicijnen gebruik.

Klinkt dit een beetje logisch of zoek ik het te ver?

Groetjes
Esther
18/11/2019: TSH 5,37 T4 13,0 anti-TPO 404,6
Plaats reactie