Graag jullie mening ...

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Lxn
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jan 2019, 09:56
Locatie: Den Haag

Graag jullie mening ...

Bericht door Lxn »

Mijn tsh schommelt enorm (ondanks trouw medicatie nemen en altijd nuchter prikken om dezelfde tijd bij hetzelfde lab).
Ik had een lage tsh (0.33) bij 100 mg levotheroxine en ben daarom naar 88 mg gegaan. Nu, na 6 weken is mijn tsh gestegen naar 7.0.

Volgens mijn huisarts kan ik geen verschil voelen en hoef ik verder niets te doen.
Ik zou graag eens jullie mening horen. Zelf heb ik het idee dat mijn lichaam van hypo naar hyper schiet, heb klachten van zowel een te snelle als een te langzame schildklier. Gejaagdheid, vermoeidheid, gewrichtsklachten, somberheid soms. Maar nu begin ik me af te vragen of ik dat (zoals mijn huisarts suggereert) misschien allemaal ten onrechte aan Hashimoto toeschrijf?

Kan ik deze schommelingen echt merken? Wat denken jullie?
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Graag jullie mening ...

Bericht door Tamarakim »

Nou ik denk dat jou huisarts er niet veel van snapt. Tuurlijk voel je dat. Het is een enorm verschil. Idd van hyper naar hypo.
Wat is je ft4?
Lxn
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jan 2019, 09:56
Locatie: Den Haag

Re: Graag jullie mening ...

Bericht door Lxn »

Dank voor je reactie Tamarakim!
Mijn door Kiek uitgerekende FT4 setpoint zou rond de 17 moeten liggen.
Bij 100 mg was deze 18.6 en nu bij 88 mg is deze 16. Dus redelijk in de buurt.
Mijn idee om naar 88 mg te gaan was om de FT4 iets te finetunen. Dat lijkt te lukken alleen werkt de tsh niet erg mee :) Het is me een beetje een raadsel hoe die zo kan schommelen...

Groet, Lin
Lxn
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jan 2019, 09:56
Locatie: Den Haag

Re: Graag jullie mening ...

Bericht door Lxn »

Dank voor je reactie Miss E

Het lijkt er idd op dat de stap van 22 mcg idd veel te groot is geweest. Probleem is dat mijn ha niet erg meedenkt en ik deze beslissingen dus maar zo’n beetje op eigen initiatief neem. Ze wil me ook geen recept voor 100 mcg voorschrijven zodat ik nu kruimels moet gaan breken :)
Hoe hoog jij met 6.25 op? Heb je pillen in die dosering?

Groet, Lin
Lxn
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jan 2019, 09:56
Locatie: Den Haag

Re: Graag jullie mening ...

Bericht door Lxn »

Ps
Ik schreef 88 mg maar bedoel natuurlijk mcg 😬
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Graag jullie mening ...

Bericht door Tamarakim »

Kun je geen tabletten van 25 vragen en die met een medicijnsplitter in vieren doen. Ik heb zo'n apparaatje bij de apotheek gekocht. Heel handig. Tis maar een idee
Gr Tamara
Lxn
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jan 2019, 09:56
Locatie: Den Haag

Re: Graag jullie mening ...

Bericht door Lxn »

Ik ga morgen op zoek naar een medicijnsplitter. En belangrijker nog: eindelijk naar een nieuwe huisarts 😊
Plaats reactie