Hartkloppingen

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Kokkie
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 dec 2016, 19:08

Hartkloppingen

Bericht door Kokkie »

Hoi,
Allereerst wens ik iedereen een goed en vooral gezond 2020 toe!
Met als het kan, weinig klachten qua klier...
Ik zit met een vraag:
Hoe komt het dat ik na al maanden dezelfde dosering te gebruiken (Euthyrox 88), me nu al een paar weken niet goed voel?
Heb steeds weer hartkloppingen zomaar vanuit het niets....
Net een heerlijk stuk in t bos gewandeld, nergens last van. Ik kom thuis , ga de vuilnisbakken legen en prullenbakken opruimen, daarna ff op de bank zitten en dan begint het weer! Wordt er zó moe van! Ben al bij de cardio geweest die zegt dat er niks met mijn hart aan de hand is. Twee weken geleden bloed geprikt: Tsh is 0,88 en T4 is 15. Dokter zegt dat dit goed is.
Maar ik voel me niet goed!!! Krijg er af en toe angstaanvallen van, die ik wel orobeer te handelen ondat ik weet dat het niks ernstigs is.
Maar af en toe zie ik het niet meer zitten om zo heel mijn leven met die klachten door te gaan.
Is hier nu echt niets aan te doen? Zou ik mieten ophogen of juist medicatie moeten verlagen?
Heeft er iemand antwoord!
Kokkie
Tamarakim
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 jul 2019, 22:57

Re: Hartkloppingen

Bericht door Tamarakim »

Hartkloppingen komen vaak in rust.
Ik heb al 10 jaar ritmestoornissen maar pas sinds 7 maanden weet ik dat ik een trage schildklier heb.
Als er al naar gekeken is door de cardioloog en alles is goed dan hoef je je daar geen zorgen om te maken.
Ik weet je leeftijd niet maar kan overgang meespelen?
Ik slik nu een betablokker extra zolang ik nog niet goed ingesteld ben dat geeft veel rust.
Kokkie
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 dec 2016, 19:08

Re: Hartkloppingen

Bericht door Kokkie »

Hoi, ik ben 67, dus de overgang kan het niet zijn.
En Betablokkers slik ik al twee jaar...

Kokkie
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Hartkloppingen

Bericht door Teun »

Hallo Kokkie,
Vervelend dat e zo dit jaar moet beginnen. Inderdaad kunnen je waardes goed zijn, maar zijn ze ook goed voor jou? Weet je wat je vorige waardes waren toen je je beter voelde? De marge van goed en goed kan heel verschillend zijn per persoon. En aanpassen van je dosering kan heel goed mogelijk zijn.
Dat zou dan een streven moeten zijn waar je weer heen moet en een gespreksingang voor jou met de arts.

Aan de andere kant kan het natuurlijk ook zo zijn dat dit wel goede waardes voor je zijn, maar iets totaal anders aan het opspelen is, niet alles komt van de schildklier af.
Ik zou zeggen kijk eerst eens naar je voorgaande waardes, eventueel hierop inzetten door al dan niet verlagen/ verhogen en anders toch verder onderzoeken naar de oorzaak, het mag niet zo zijn dat je met je 67 zo door het leven moet en bij de pakken neer moet gaan zitten. Sterkte.
Plaats reactie