Allergie Duotab Thyrax 0,025mg

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Clemens
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 okt 2017, 08:41

Allergie Duotab Thyrax 0,025mg

Bericht door Clemens »

Via de huisarts naar Apotheker gestuurd omdat na een aanpassing van de dosis Thyrax van 0,2 naar 0,175 mg ik allergische reacties krijg van de blauwe kleurstof indigo van het 0,025 mg tablet en dat is niet echt prettig.
Helaas is er geen "blank" tablet van 0,025mg van Thyrax.
De apotheker stelt voor het tablet van 0,025mg te vervangen door een ander merk.
In casu 0,150 mg Thyrax Duotab (rood) en 0,025mg van merk b.
Zelf denk ik aan een tablet van 0,100mg Thyrax Duptab en een half tablet van 0,150mg Thyrax Duotab. Samen weer 0,175 mg. Wat is wijsheid? Ben bang voor bijwerkingen. Op Internet gezocht en het Indigo kleurstof van het 0,025 mg 💊 kan netelroos opwekken.
Kortom ik moet van dat 0,025 mg tablet af.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Allergie Duotab Thyrax 0,025mg

Bericht door Kiek »

Hallo Clemens, welkom!

Lastig zo'n allergie!
Er zijn gelukkig tal van oplossingen. Je noemt er al een paar.
Ook de 100 µg van Thyrax is prima in vieren te delen.
Dankzij de lange halfwaardetijd van thyroxine smeert het verschil van de 4 brokjes makkelijk uit.

De oplossing van je apotheek, de 25 µg van een ander merk, vind ik ook niet gek.
Dat doet me denken aan mijn avontuur van Thyrax naar Euthyrox en weer terug naar Thyrax.
Hoewel niet allergisch, maakte ik naast de Thyrax de 25 µg-tjes van Euthyrox eerst op.
Het gebruik van twee merken kan handig zijn.
Vooral bij finetuning is het makkelijk om met de halfjes en kwartjes van 25 µg te spelen.

Trouwens, een flinke daling van 200 naar 175 µg!
Dat is maar liefst 12.5%.

Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Clemens
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 okt 2017, 08:41

Re: Allergie Duotab Thyrax 0,025mg

Bericht door Clemens »

Hallo Kiek,

Dank voor je snelle reactie. Ik ben kwa dosering flink gaan minderen in verband met bijwerkingen. Waardes bloed zijn binnen marges gebleven. Heftig transpireren, slecht slapen en depressief bij de hoge dosering. Vrij vlot ging ik mij met de aangepaste dosis prettiger voelen.
Nu als de dood gedeeltelijk op product andere leverancier over. Gaat zo lekker met die Duotab.
Ga mogelijk toch maar voor een knip van de 0,150 mg en een 0,100mg tablet.

Clemens
Clemens
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 okt 2017, 08:41

Re: Allergie Duotab Thyrax 0,025mg

Bericht door Clemens »

Nu ruim een week geleden het blauwe tablet in de ban gedaan. Nu dagelijks een half rood - en een wit tablet. Samen 0,175mg maar de klachten van netelroos zijn nog niet voorbij. Hel lijkt wat rustiger. Afgelopen zaterdag werd het na het diner weer wat onrustiger. Mogelijk speelt in mijn geval een voedselallergie (mede) een rol.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Allergie Duotab Thyrax 0,025mg

Bericht door Kiek »

Hopelijk zijn die handige blauwe pilletjes dan toch te gebruiken!
Het vergroot de speelmogelijkheden.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie