Nog steeds hypo

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met aandacht voor klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Wendy1976

Nog steeds hypo

Bericht door Wendy1976 »

Hoi allemaal,

Ik snap er helemaal niks van.
Ben nog steeds hypo, voel mij wel iets beter maar nog niet heel erg goed. Heb ondermeer nog last van tintelingen in mijn hand en nog steeds niet helder in mijn hoofd en als ik vrij ben wil ik s middags altijd slapen en zodra ik lig lijkt mijn lichaam zo ontzettend zwaar. Heb ook het gevoel dat mijn oren willen open ploppen.
Ik ben ook in 10 jaar tijd 30 kilo aangekomen. Waarschijnlijk had ik al voor mijn zwangerschap al last van mijn schildklier en waren de symptomen nog niet zo heftig.
Heb weleens gelezen, 1 kilo is 1,6 mcg betekend dat ik eigenlijk rond de 150 moet zitten
Slik nu 125.
Mijn uitslagen zijn nu
Tsh 0.48
Ft4 13.9

Ik denk dat er in het lab fouten worden gemaakt.
Ik ben geneigd om op te hogen. Wil weer lekker energie hebben en genieten van mijn dochters.

Wilde ff mijn ei kwijt en misschien dat iemand zich hier in herkend. Snap echt werkelijk niks van

Georgieswereld

Re: Nog steeds hypo

Bericht door Georgieswereld »

Hi Wendy,

Vervelend om te horen dat je je zo hypo voelt ondanks je bloedwaarden. Heb je ook andere waarden laten checken? Misschien komt daar nog iets uit. Ik heb begrepen dat hypo klachten best nog lang kunnen nasluimeren, ook al laat het bloed dat niet zien. Bij mij duurde het bijvoorbeeld dik 3 maanden om echt verbetering te voelen na de eerste ophoging.
Daarnaast hangt de dosis van je medicatie volgens mij ook wel erg af van het medicijn. Bij Tirosint (Dat slik ik) is de dosis wat lager, omdat het wat sterker schijnt te zijn. (1mcg per kg doen ze ook vaak dan)

Hoop in ieder geval dat je niet zo door blijft modderen en je gauw beter zal voelen!
30/10/2019 - TSH: 0.05, FT4: 22
3/1/2020 - TSH: 63, FT4: 6
17/1/2020 - TSH: 34, FT4: 10
3/2/2020 - TSH: 11, FT4: 13
28/2/2020 - TSH: 5, FT4: 12
10/5/2020 - TSH: 4, FT4: 15

Plaats reactie