Ik ben Koffie, 28 jaar.
Sinds een week weet ik dat ik de ziekte van Hashimoto heb, met 2 schildkliermetingen ongeveer een week van elkaar: allebei TSH 13 (en een beetje fluctuatie erboven) en een FT4 van rond de 12-14. Sinds vorige week ook meteen gestart met Thyrax Duo, 25mcg. De huisarts belt morgenmiddag en hij zei vorige week dat mijn dosis dan misschien verdubbeld wordt.
Ik hoop het maar! Van mij mag het zelfs verdriedubbeld worden of meer, en misschien moet ik daar ook maar om vragen, ik ben het zat om me zo moe te voelen en zo vaak zo'n dik en pafferig gezicht te hebben.
Vorige woensdag startte ik met levothyroxine. Ik weet niet of ik het me inbeeld(de), maar ik voelde de eerste dag al een enórme verandering. Ik was ineens zo helder in mijn hoofd, en fit! Ik ging lekker een stuk fietsen, en de dagen daarop was ik weer terug bij af, al werd het wel gradueel beter. Zondag voelde ik me weer opnieuw zo helder, ik ging er weer lekker op uit, maar daarna was ik echt helemaal kapot en vandaag ben ik ook een vaatdoek. Ik vraag me af of het een placebo-effect is, maar ik vermoed dat ik wel wat merk, maar dat ik meteen weer teveel doe.(?) (gevoel van ''yes, ik kan weer, laat ik van de gelegenheid gebruikmaken nu het kan'') Misschien moet ik het maar rustiger aan doen voorlopig

Met die heldere dagen merkte ik dat ik me scherp, vrolijk, actief, normaal, en zelfs blij/gelukkig voelde. Alsof ik kleuren echt zag, en weer echt in ''de wereld'' was. Met zo'n waas in mijn hoofd is het alsof echt alles me moeite kost, en alsof er een soort filter tussen mij en de wereld is.
Ik hoop dat ik op een dag terug kan naar bewegen wanneer ik dat wil, en weer lekker ver kan fietsen (zo ongeveer mijn favoriete hobby als ik me goed voel). Voor nu wil ik me snel wat beter voelen want dit is geen doen.
Ik ga waarschijnlijk een beetje meelezen en hoop hier wat te leren