Schildklierwaarden oke en toch klachten

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Tamar
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 sep 2014, 13:25

Schildklierwaarden oke en toch klachten

Bericht door Tamar »

Hoi Allemaal,

ik ervaar alweer geruime tijd klachten... deze horen bij een te trage schildklier maar mijn bloedwaarden waren goed. Heb toen na een gesprek met de huisarts toch opgehoogd om te kijken hoe ik me daarbij voel.

Mijn klachten worden eigenlijk alleen maar slechter, verstoppingen, moe, lusteloos en ga zo maar door.

Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van lotgenoten die daarnaast een behandeling met T3 zijn gestart. Hoe gaat dit in zijn werk? Bouw je dan langzaam een beetje euthyrox af??

Graag hoor ik jullie :) :)

Alvast bedankt voor de reacties.

Liefs Tamar
Tamar
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 sep 2014, 13:25

Re: Schildklierwaarden oke en toch klachten

Bericht door Tamar »

Hoi,

naief als ik ben en altijd goed was ingesteld.... nu sinds een klein jaartje zoveel klachten ervaar en hier weer heel veel lees kom ik erachter dat de samenstelling is veranderd.... HELP.... zou dit de oorzaak kunnen zijn van al mijn vage klachten..... wat nu? Ik lees over overstappen naar ander medicijn.... ik zelf dacht misschien oorzaak T3 zoals ik hierboven al schreef.... nu weet ik het niet meer.

Weet alleen wel dat ik mezelf weer beter wil voelen....

Ik slikte al sinds jaar en dag Euthyrox 137mcg en na veel zeuren overgegaan op 150mcg maar wordt niet beter......
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Schildklierwaarden oke en toch klachten

Bericht door laura »

hallo Tamar,

Was je tsh zo gestegen en je fT4 zo gedaald, dat je best flink opgehoogd bent met euthyrox?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Tamar
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 sep 2014, 13:25

Re: Schildklierwaarden oke en toch klachten

Bericht door Tamar »

Hoi Laura,

Ik ben maar 13 mcg omhoog gegaan.

Jaren heb ik me prima gevoeld hierop maar dat werd steeds minder. Na een goed gesprek met de HA geprobeerd om iets op te hogen maar ik voel me alleen maar slechter. Vorig jaar om deze tijd nog heerlijk en sinds het najaar drama. Stoelgang is drama... inmiddels 1x in de 3 dagen bijna stenen.

Levenspartner is zelfde. Let altijd op mijn voeding ben zelfs iets meer gaan bewegen en tis gewoon niks... somber lusteloos moe kort lontje kouwelijk haaruitval aankomen in gewicht....

Nu lees ik dat veel mensen dit hebben sinds de samenstelling is veranderd....
Kiek
Berichten: 6738
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Schildklierwaarden oke en toch klachten

Bericht door Kiek »

Hallo Tamar,

De clou is om je klachten te begrijpen.
Je schrijft dat je schildklierwaarden okee zijn.
Vallen je waarden binnen de normnaalwaarden van het lab?
Dan zeggen de behandelaars maar al te graag: het is okee, mevrouw!
Terwijl het toch niet okee hoeft te zijn.

Je hebt al heel wat jaren ervaring met lab.
Ik ben best benieuwd naar het beloop van je FT4/TSH-waarden.
Waarden vertellen meer over je schildklierhuishouding.
Misschien is het mogelijk te bekijken of je waarden zich in het voor jou normale gebied bewegen.

Dag!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Tamar
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 sep 2014, 13:25

Re: Schildklierwaarden oke en toch klachten

Bericht door Tamar »

Tamar schreef: 07 jun 2020, 19:36 Hoi Laura,

Ik ben maar 13 mcg omhoog gegaan.

Jaren heb ik me prima gevoeld hierop maar dat werd steeds minder. Na een goed gesprek met de HA geprobeerd om iets op te hogen maar ik voel me alleen maar slechter. Vorig jaar om deze tijd nog heerlijk en sinds het najaar drama. Stoelgang is drama... inmiddels 1x in de 3 dagen bijna stenen.

Levensstijl is zelfde. Let altijd op mijn voeding ben zelfs iets meer gaan bewegen en tis gewoon niks... somber lusteloos moe kort lontje kouwelijk haaruitval aankomen in gewicht....

Nu lees ik dat veel mensen dit hebben sinds de samenstelling is veranderd....
Tamar
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 sep 2014, 13:25

Re: Schildklierwaarden oke en toch klachten

Bericht door Tamar »

Hoi Kiek,

Ik ga morgen weer bloedprikken maar door de corona kan dit alleen op afspraak dussss ga ik wat vroeger dan normaal.

Ik heb me altijd goed gevoeld met de euthyrox 137mcg en injecties b12!!! Niks is in mijn levensstijl veranderd en ik krijg alleen maar meer klachten... wat hoort bij een trage schildklier.

De vorige keer dat we hebben opgehoogd zat ik al goed. TSH rond de 0,3/0,4, exacte zal ik binnenkort navragen maar doordat ik me zo belabberd voelde mocht ik dus ietsje ophogen maar het wordt niet beter.

Mijn stoelgang is echt dramatisch en dan nog die andere klachten... maar gisteren is even een beetje rond gegoogeld en er zijn er vele met mij sinds zij ook de 'nieuwe' euthyrox slikken....

Ik weet het niet meer maar dit kan geen toeval zijn toch.... ben heel benieuwd naar mijn waarden. Helaas mag hij geen t3 prikken... baal ik wel een beetje van... ander merk proberen.... jemig wat voel ik me belabberd
elizabeth27
Berichten: 471
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Schildklierwaarden oke en toch klachten

Bericht door elizabeth27 »

Als je al goed zat ( voor jouw doen) snap ik niet zo goed dat je bent gaan ophogen. Op deze manier gaat je tsh nog meer dalen en je T4 vrij stijgen.
Weet niet of je al een keertje je setpoint hebt laten berekenen dan weet je waar je je zo n beetje op moet richten.
Plaats reactie