Lina en schildklierontsteking ziekte van quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Lina
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jun 2020, 12:37

Oorsuizen tips trage schildklier

Bericht door Lina »

Hallo

Ik heb momenteel een trage schildklier en enorm last van oorsuizen gefluit en piepen. Heeft iemand tips om dit te verminderen?

Groetjes
Lina
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: Schildklierontsteking ziekte van quervain

Bericht door Linrose »

Hoi Lina
Dat is akelig dat oorsuizen, heb ik ook last van gehad. 25 mcg vind ik wat weinig, of heb je hartproblemen?
Ik vind het ook nog steeds een lastige materie misschien zou Kiek hier wat over kunnen vertellen. Wat ik even kort weet is datft4 het hormoon in je bloed is. En tsh het schildklier stimulerend hormoon, dus wat zorgt dat er genoeg hormoon beschikbaar is. Vandaar hogere waarden tsh als er een te lage ft4 in bloed is.
Gr Lin
Lina
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jun 2020, 12:37

Re: Schildklierontsteking ziekte van quervain

Bericht door Lina »

Hi lin,

Bedankt. Hoe lang heeft het oorsuizen bij jou geduurd? Ik word er knettergek van. Ik had gehoopt minder last te hebben met de medicijnen. Mijn internist vond 25mg goed. Misschien wilde hij dit opbouwen?
Ik ben benieuwd naar de uitleg van Kiek.

Groetjes,
Lina
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: Schildklierontsteking ziekte van quervain

Bericht door Linrose »

Hoi Lina,
Ik had er met name last van als ik dus niet goed was ingesteld. En als ik wat gestrestst was leek het ook te verergeren!
Ik begrijp je dat je er vanaf zou willen.
sterkte gr Lin
Lina
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jun 2020, 12:37

Re: Oorsuizen tips trage schildklier

Bericht door Lina »

Bedankt voor je reactie Miss E. Heb jij een onsteking aan je schildklier of de langdurige ziekte van Graves?
Ik probeer zo gezond mogelijk te leven. Het is niet altijd makkelijk. Ik slik euthyrox 25mg. Ik durf niet meer te slikken ben bang voor nog meer klachten.

Liefs
Lina
Wendy1976
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 jul 2019, 09:50

Re: Oorsuizen tips trage schildklier

Bericht door Wendy1976 »

Hoi Lina,

In begin had ik ook een gigantische piep in mijn oor en dat was bij 100 mcg.
Nu geen last meer van gelukkig. Nog wel beetje doof gevoel, maar heb daar weinig last van.

Succes
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Oorsuizen tips trage schildklier

Bericht door Teun »

Lina schreef: 11 jul 2020, 19:11 Bedankt voor je reactie Miss E. Heb jij een onsteking aan je schildklier of de langdurige ziekte van Graves?
Ik probeer zo gezond mogelijk te leven. Het is niet altijd makkelijk. Ik slik euthyrox 25mg. Ik durf niet meer te slikken ben bang voor nog meer klachten.

Liefs
Lina
Lina als je echt een trage schildklier hebt zul je juist echt meer moeten slikken. 25mcg is zo wie zo tekort voor een volwassen vrouw. Als je normaal je dosis door de arts laat aanpassen aan de hand van je uitslagen dan heb je juist kans dat de klachten uiteindelijk verminderen.
Weet niet sinds wanneer de diagnose is gesteld en hoe je waardes waren. Vraag me ook af waarom er gestart is met zo'n minimale dosis euthyrox.
Lina
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jun 2020, 12:37

Re: Oorsuizen tips trage schildklier

Bericht door Lina »

Bedankt voor de reacties dames! En veel sterkte en succes.
Ik heb een schildklierontsteking oftwel de ziekte van quirvain door een virus opgelopen. Eerst een hoge schildklier daarna een trage schildklier. De bedoeling is dat mijn eigen schildklier weer moet gaan herstellen omdat het virus mijn lichaam weer uit is. Ik had een anderhalf week geleden 9,6 ft4 en 10 Tsh. Is 25 mg dan te weinig Teun? Ik hoor zulke nare verhalen over het ophogen van medicijnen.

En hoe verdween de piep in je oor Wendy1976?

Liefs,
Saida
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Oorsuizen tips trage schildklier

Bericht door Teun »

25 mcg is echt pinuts, maar bij de ziekte van Quervain werkt het qua dosering en behandeling anders.
Als je onder zoeken Quarvain in tikt kun je enkele verhalen lezen van mensen die dit ook hebben of hebben gehad. Wordt het misschien duidelijker. En beroerd voelen kan zeker ook Quervain lang duren.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Oorsuizen tips trage schildklier

Bericht door Teun »

Ik zie nu dat je nog een ander draadje hebt, gaat wat door elkaar lopen denk ik. Is het niet handiger om dit in 1 berichtje te houden?
Plaats reactie