Lina en schildklierontsteking ziekte van quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Lina

Re: Lina en schildklierontsteking ziekte van quervain

Bericht door Lina »

Hi Kiek

Ik wil het best nog een maand slikken voor de zekerheid. Maar ik wil niet dat mijn lichaam gaat wennen aan het medicijn. Zou dat kunnen?

Vandaar dat ik wilde stoppen met het medicijn en kijken of mijn schildklier het echt zelf aankan. Ik vind het lastig want als 25mcg niks voorstelt waarom dan blijven slikken denk ik dan.

Liefs
Lina

Kiek

Bericht door Kiek »

Hall Lina,

Slik het een maand door als jij je daarbij prettiger voelt.
Dat moet je zeker doen.
Want je lichaam went niet aan de levothyroxine. Het is overigens geen medicijn, maar een soort T4-supplement.
Zodra je stopt, en je schildklierwerking is weer hersteld van de De Quervain, dan heeft je schildklier het pilletje van 25 µg binnen een mum van tijd weer zelf aangevuld tot je normale behoefte.

Dag!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).

Lina

Bericht door Lina »

Bedankt Kiek! Gaaf dat je zoveel weet!!

Fijne dag
Lina

Lina

Bericht door Lina »

Hi Kiek,

Ik ben vier dagen gestopt met slikken van euthyrox 25mcg en voel mij niet zo lekker. Pijn aan mijn botten bv en moe. Is het verstandig om toch door te gaan met slikken? Ik ben ermee gestopt als proef omdat de internist zei dat mijn eigen schikdklier aan het herstellen is. Ik moet pas over 2 weken bloed prikken. Ik heb geen idee wat mijn waarde nu zijn.

Liefs,

Lina

Lina

Bericht door Lina »

Hallo

Ik heb gister bloed geprikt en heb een waarde van 12 ft4. Weet iemand of dit te laag is?

Plaats reactie