schildklierweefsel achter het borstbeen

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
WilmaS
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 aug 2019, 01:49

Re: schildklierweefsel achter het borstbeen

Bericht door WilmaS »

Dank je!! Mijn schildklier functioneerde goed dus had tot een paar dagen geleden geen medicijnen. Nu begonnen met Thyrax, 100 mg en 2x 1000mg calcium tabletten! 13 okt moet ik op controle, hoor ik dan weer verder denk ik.
WilmaS
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 aug 2019, 01:49

Re: schildklierweefsel achter het borstbeen

Bericht door WilmaS »

Hallo! Hier nog even een update nu bijna 3 maanden na de schildklierverwijdering! Vandaag de uitslag vh bloed gehad en dat was prima! Ik zit nog steeds op 100mg duotab thyrax en voel me er erg goed bij! Ik heb zelfs meer energie dan voor de operatie ☺️ Calcium zit ik nu op 2x500mg dus dat gaat ook de goede kant op! Herstel ging heel snel, na 2 weken was ik alweer 100% productief en heb geen vervelende wegtrekkers o.i.d. gehad! Ik weet dat niet iedereen er zo makkelijk mee wegkomt maar ik dacht voor de mensen die nog voor zo’n ingreep staan, is een positief bericht ook fijn 😇 Voor iedereen alvast fijne kerstdagen! Groetjes Wilma
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: schildklierweefsel achter het borstbeen

Bericht door mathilde »

Hallo Wilma, wat fijn voor je dat het zo goed gaat. Van mijzelf weet ik het niet zo goed meer, maar ik geloof dat het wel bijna een jaar geduurd heeft voordat mijn bloed goed was. Dat wil niet zeggen, dat ik me al die tijd niet goed gevoeld heb. maar leuk om wat van je te horen. Ook ik wens jou en met jou, de anderen die dit lezen goede Kerstdagen toe,
hartelijke groet Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Plaats reactie