schildklierweefsel achter het borstbeen

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: schildklierweefsel achter het borstbeen

Bericht door mathilde »

Kunnen ze ook met een punctie niet te weten komen wat daar voor weefsel zit? Of bijv met een kleine operatie?
Hoe is het nu?
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
WilmaS
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 aug 2019, 01:49

Re: schildklierweefsel achter het borstbeen

Bericht door WilmaS »

Zojuist bericht ontvangen! As. Maandag gaat het gebeuren...
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: schildklierweefsel achter het borstbeen

Bericht door mathilde »

wat gaan ze doen? hou me op de hoogte, in ieder geval sterkte groetjes Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Welke waarden passen bij mij?

Bericht door mathilde »

Hallo Linty Is het geen idee m over te stappen naar een ander medicijn? Ikzelf ben na het gebruik van verschillende pillen overgestapt naar Tirosint. Is een capsule met weinig vulstoffen. Ik ben er heel blij mee, en gebruik het nu al een paar jaar. Ze zijn er in verschillende sterkten.
groetjes Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Welke waarden passen bij mij?

Bericht door Kiek »

Tirosint heeft een belangrijk nadeel:
De stof levothyroxine wordt erg snel opgenomen, zodat je FT4 na inname in de hoogte zoeft.
Deze te snelle opname is niet voor iedereen geschikt.
Zo is het voor mij ook niet geschikt.

Daarnaast bevat Tirosint als vulstoffen gelatine en glycerol.
Sommige groepen mensen hebben bezwaren tegen inname van deze stoffen vanwege de origine.
Dat is ook een belangrijk gegeven.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Welke waarden passen bij mij?

Bericht door mathilde »

Hallo Kiek Kan dit dan de oorzaak zijn dat mijn TSH zo laag blijft? 0.03 de laatste keer geprikt ongeveer 2 weken geleden en de Ft 4 was 14 of zo iets, weet niet het exact uit mijn hoofd.
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Welke waarden passen bij mij?

Bericht door Kiek »

De Tirosint is niet de oorzaak van een te lage TSH, Mathilde.
Een te lage TSH komt in het algemeen door teveel levothyroxine.
Of het nu Tirosint is, of Euthyrox, of Thyrax.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Welke waarden passen bij mij?

Bericht door mathilde »

ben ook aan het minderen en over 2 maanden weer prikken. Maar het vervelende is, dat de Ft4 naar beneden gaat, en ik me dan een zombie voel. Ik doe het nu ook heel langzaam. Mijn vorige internist zei, ik vind het belangrijk hoe jij je voelt. en ik voelde me goed. Ook bij een TSH van 0.02, en een Ft4 van 19.
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
WilmaS
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 aug 2019, 01:49

Re: schildklierweefsel achter het borstbeen

Bericht door WilmaS »

Dank je wel! Ik laat het weten zodra ik weer wat bij zinnen ben. Ik ga erin met het idee dat ze alles open gaan halen & weghalen! Dan kan het misschien nog meevallen. Wordt vervolgd!
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: schildklierweefsel achter het borstbeen

Bericht door mathilde »

nogmaals veel sterkte hoor, en hopen dat het wat mee zal vallen
liefs Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Plaats reactie