schildklierweefsel achter het borstbeen

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Welke waarden passen bij mij?

Bericht door Kiek »

Mijn vorige internist zei, ik vind het belangrijk hoe jij je voelt.

Bij zo'n dooddoener zou ik onmiddellijk een andere behandelaar zoeken.
Er zijn andere middelen om kortstondig het goed-voelen te bereiken.
Hoe zou zo'n man/vrouw een TSH van 0.02 mU/l (nuchter?) kunnen verantwoorden met het risico van osteoporose? Of ritmestoornissen.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Welke waarden passen bij mij?

Bericht door mathilde »

hallo Kiek, Ik heb me dat ook afgevraagd, maar ik heb nu een andere jongere internist, een dr voor zijn naam en die is gelijk begonnen met minderen en om de 6 weken prikken. Ook andere dingen heeft hij een ander behandelsplan voor. Ben er wel erg blij mee. Maar cytomel, als ik het goed schrijf, is dat dan geen mogelijkheid? de "ouwe "en inderdaad hij was oud, wilde niet aan de cytomel.
groetjes Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Welke waarden passen bij mij?

Bericht door Kiek »

Hallo Mathilde,

Je overweegt Cytomel.
Weet je welke waarden bij jou passen?
Heb je bewust een lage TSH?

Heb je op het forum een eigen onderwerp om over je situatie te schrijven?

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Welke waarden passen bij mij?

Bericht door mathilde »

Hallo Kiek, Nee ik heb niet een bewuste lage TSH. Ik heb altijd vertrouwen in mijn "oude " internist gehad, en omdat ik me goed voelde, nooit verder nagedacht. Ik heb in 1993 een groot gedeelte van mijn schildklier laten verwijderen en in 2011 de rest van de schildklier. Ik heb een eigen onderwerp, zie onder mijn schrijven. Maar zal ik nu een nieuw onderwerp schrijven?
groetjes Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Welke waarden passen bij mij?

Bericht door Kiek »

Jij en ik schrijven nu op het onderwerp van Linty.

Om op vragen van anderen te antwoorden is het handig iets van de voor-info te kennen.
Het opzoeken daarvan vergt de meeste tijd.
Daarom is concentratie van info en schildklierwaarden handig.
Zonder een onderwerp van een ander te kapen.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Welke waarden passen bij mij?

Bericht door mathilde »

kan jij het hier dan verwijderen en op een "eigen "lijntje plaatsen, want ik heb nog meer vragen. ik weet niet waar ik mij moet melden
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Welke waarden passen bij mij?

Bericht door Kiek »

Met een toverstokje: hokus pokus, en verhuisd is de tekst!
Nee, dat kan ik niet.
Ik ben op het forum ook een medegebruiker/-prater.
Net als jij.
Ik zal Laura vragen of ze een alternatief weet.
Zij zorgt voor het bestaan en continuïteit van het forum.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
WilmaS
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 aug 2019, 01:49

Re: schildklierweefsel achter het borstbeen

Bericht door WilmaS »

Hoi Mathilde! En zo ben je alweer thuis ☺️ Ondanks eerdere berichten, hebben ze me niet open hoeven zagen 🥳 Zo blij!!! 😅 schildklier is verwijderd, ze dacht wel rond de 500 gram :shock: over 2 weken controle, nu lekker thuis en starten met mn pillenpakket 😅
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: schildklierweefsel achter het borstbeen

Bericht door mathilde »

wat een geweldig nieuws. Nu maar ophogen met je pillen, heb je al opdracht gekregen om op te hogen? of werkte je schildklier niet meer. Je krijgt dan best nog even een moeilijke periode. En ja thuis, knap je toch het beste op.Beterschap
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Welke waarden passen bij mij?

Bericht door laura »

mathilde schreef: 25 sep 2019, 17:19 kan jij het hier dan verwijderen en op een "eigen "lijntje plaatsen, want ik heb nog meer vragen. ik weet niet waar ik mij moet melden
Mathilde,

Ik heb berichten uit het onderwerp van Linty naar hier verplaatst.
Is dat goed?

Laura
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie