futloos en moe

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Doortje
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 feb 2014, 10:29

futloos en moe

Bericht door Doortje »

Hoi allemaal, 2 weken geleden hebben ze mijn rechterschilklier verwijderd nu blijf ik zo ontzettend fut loos en moe dat is niet normaal, paar keer per dag kan ik wel slapen wst ik niet toegeef bang dat het dan nog erger word. Ben altijd bezig bijtje met mijn hobby's maar op dit moment nog steeds geen lust erin.
Komt dit bij iemand van jullie bekend voor?

Volgende week moet ik bloedprikken en op controle ben ontzettend venieuwd hoe mijn waardes zijn, begin zelf het vermoeden te krijgen dat linker schildklier ook niet goed werkt. :x

Alvast bedankt voor eventuele reacties
inge
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 feb 2014, 20:34

Re: futloos en moe

Bericht door inge »

Hallo Doortje.
Ik herken het wel dat ontzettende moe zijn. Ik ben 27 december geopereerd. Toen hebben ze ook mijn rechterkant van de schildklier verwijderd.
Mijn bloed was prima, waardes 3.3 en 10.8. Maar ik heb wel de klachten die bij schildklier horen.
Wat het moe zijn betreft begin ik nu pas een beetje meer energie te krijgen. Ik weet niet hoe anderen het hebben ervaren?
Groetjes, Inge.
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: futloos en moe

Bericht door mathilde »

Hallo Doortje

Ik denk dat jouw waarden te laag zijn.
En als je ingesteld wordt met bijv thyrax, gaat de verbetering langzaam. Hier is een juist woord....geduld.....
De verbetering gaat echt heel langzaam. Je kan niet tegelijk een flinke dosis pillen innemen, moet langzaam opgebouwd worden.
Toen bij mij dan de hele schildklier weggehaald was, kon ik ook hele dagen slapen, wat ik ook het liefste deed.
Gelukkig ben ik nu goed ingesteld, maar dat heeft echt wel een poosje geduurd.

en Inge
Jouw waarden zijn, neem ik aan de TSH 3,3 en Ft4 10.8?
Dan is jouw TSH aan de hoge kant en je Ft4 aan de lage kant.

als je dan de medicijnen ophoogt, ik weet niet of je die slikt, dan gaat de TSH naar beneden en je Ft4 omhoog.
Maar het is toch voor een ieder persoonlijk met welke waarden jij je goed voelt.

groetjes Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Doortje
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 feb 2014, 10:29

Re: futloos en moe

Bericht door Doortje »

Bedankt dames voir jullie reacties, zal volgende week er met internist over hebben.

En uhhh Mathilde geduld oei daar zal ik mee moeten gaan dealen, dacht dat ding is eruit vooruit met de geit. En dat zal dus niet meegaan vallen.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: futloos en moe

Bericht door laura »

Goedemorgen dames,

Ik verplaats deze discussie naar Hypothyreoïdie.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
inge
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 feb 2014, 20:34

Re: futloos en moe

Bericht door inge »

Dank je wel voor je reactie.
Ik slik helemaal niets. De huisarts zegt dat het bloed prima is. Maar: ik ben aangekomen, heb het koud tot op het bot, watten in mijn hoofd, wazig zien, geen energie, kan soms echt niet meer denken. Maar waar die klachten van komen weet ze ook niet. Ondertussen voel ik me dood ongelukkig. Ik denk dat ik toch maar weer naar de huisarts ga.
Groetjes, Inge.
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: futloos en moe

Bericht door mathilde »

Hallo Inge

Ik zou zeker terug gaan naar de huisarts en eventueel naar de internist.
Het lijkt mij dat je dan toch aan de medicijnen moet, omdat de rest van de schildklier te weinig doet.
groetjes Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: futloos en moe

Bericht door mathilde »

Hallo Doortje
Wij weten ook nog steeds niet waar je geduld kunt kopen, maar ga er maar van uit, dat je echt niet volgende week je beter voelt.
Gebruik jij al medicijnen?
groetjes Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Doortje
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 feb 2014, 10:29

Re: futloos en moe

Bericht door Doortje »

mathilde schreef:Hallo Doortje
Wij weten ook nog steeds niet waar je geduld kunt kopen, maar ga er maar van uit, dat je echt niet volgende week je beter voelt.
Gebruik jij al medicijnen?
groetjes Mathilde

Hoi Mathilde, week na de operatie moestbikmop controle helaas niet bij mijn eigen internist die was ziek, ik moest van vervanger aan strumazol blijven. Ik had verwacht dat ik daarvan af mocht, mits dat linker schildklier ook niet goed werkt.
Hoop volgende week meer te weten dan heb ik mijn eigen arts.

Wordt vervolgd...

Ennn uhhh konden we maar geduld kopen ja.
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: futloos en moe

Bericht door mathilde »

Hallo Doortje
Strumazol wordt gebruikt bij een te snel werkende schilklier, en het lijkt erop dat jouw schildklier nu niet zo snel werkt.
Ik heb even gekeken bij de werking van strumazol, en daar staat dat het ook in combinatie gebruikt wordt met bijv. thyrax.
Het is inderdaad even afwachten wat je internist zegt volgende week.
Denk wel dat jouw lichaam er wel aan moet wennen dat jij een helft van de schildklier kwijt bent.
Je moet toch wel van te voren bloedprikken???
gr Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Plaats reactie