futloos en moe

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Doortje
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 feb 2014, 10:29

Re: futloos en moe

Bericht door Doortje »

Ja Mathilde klopt woensdag moet ik bloed laten prikken, donderdag controle.
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: futloos en moe

Bericht door mathilde »

ben heel benieuwd Doortje
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Doortje
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 feb 2014, 10:29

Re: futloos en moe

Bericht door Doortje »

mathilde schreef:Hallo Doortje
Strumazol wordt gebruikt bij een te snel werkende schilklier, en het lijkt erop dat jouw schildklier nu niet zo snel werkt.
Ik heb even gekeken bij de werking van strumazol, en daar staat dat het ook in combinatie gebruikt wordt met bijv. thyrax.
Het is inderdaad even afwachten wat je internist zegt volgende week.
Denk wel dat jouw lichaam er wel aan moet wennen dat jij een helft van de schildklier kwijt bent.
Je moet toch wel van te voren bloedprikken???
gr Mathilde

Mathilde Vandaag op controle geweest je hebt gelijk de linker schildklier werkt te langzaam moest gelijk stoppen met strumazol over 4 weken opnieuw bloedprikken. Internist hoopt dat het nog recht trekt anders moet ik inderdaad op thyrax worden ingesteld
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: futloos en moe

Bericht door mathilde »

Hallo Doortje
Is er bij jou ook een nucleaire scan gemaakt?
Bij mij is dat toen wel gedaan, voordat de eerste helft weggehaald werd, en ook weer voor de tweede operatie.
De eerste helft is bij in 1994 weggehaald en toen was de "slok" nog niet erg is zwang.
Bij de tweede helft wel, maar de nucleaire scan gaf aan dat het schildklierweefsel dat bij mij vooral achter het borstbeen zat, geen schilklierweefsel was, zodat een "slok" dus helemaal geen optie was.
Ik heb het idee dat in jouw rest schildklier ook weinig schildklierweefsel/werking zit.
Maar het zou natuurlijk mooi zijn als de helft zich toch nog hersteld.
Ik heb gisteren weer bloed geprikt en moet de 31e naar de internist

groetjes Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Doortje
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 feb 2014, 10:29

Re: futloos en moe

Bericht door Doortje »

mathilde schreef:Hallo Doortje
Is er bij jou ook een nucleaire scan gemaakt?
Bij mij is dat toen wel gedaan, voordat de eerste helft weggehaald werd, en ook weer voor de tweede operatie.
De eerste helft is bij in 1994 weggehaald en toen was de "slok" nog niet erg is zwang.
Bij de tweede helft wel, maar de nucleaire scan gaf aan dat het schildklierweefsel dat bij mij vooral achter het borstbeen zat, geen schilklierweefsel was, zodat een "slok" dus helemaal geen optie was.
Ik heb het idee dat in jouw rest schildklier ook weinig schildklierweefsel/werking zit.
Maar het zou natuurlijk mooi zijn als de helft zich toch nog hersteld.
Ik heb gisteren weer bloed geprikt en moet de 31e naar de internist

groetjes Mathilde
Ja die heb ik begin vorig jaar gehad, maar vraag me niet of dat voor beide gelden.
Dat zou ik echt niet meer weten.
Ik wacht nu maar af tot over 4 weekjes, vandaag een gruwelijke dag alles is zwaar loom en moe ontzettend moe. Hou mijn gemak maar.
Fijn weekend Mathilde
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: futloos en moe

Bericht door mathilde »

Hallo Doortje
Als er een nucleaire scan gemaakt is van de schildklier, is dat voor de hele schildklier.
En ja, zo als ik al eerder vermeld heb, moet je niet denken datje na 2 dagen al kan merken dat je nu die strumazol gestaakt hebt. Ook hiervoor geldt geduld.....
Maar als je nu dan over 4 weken moet prikken, kan de arts wel zien, of je er op reageer.
Heel vervelend dat alles zo moeizaam gaat he?
Fijn weekend, ondanks je vermoeidheid.
.groetjes Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: futloos en moe

Bericht door mathilde »

vanmiddag naar de internist geweest en de TSH is weer 0.06, maar eer wordt niet veranderd aan de medicijnen, omdat ik mij goed voel.
De T4 was nu 18.5 en de T3 2.73. Voor het eerst goed!!!!!
gr Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
inge
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 feb 2014, 20:34

Re: futloos en moe

Bericht door inge »

Hallo Mathilde, wat fijn dat je je goed voelt!
Daar krijg je weer moed van.
Ik ben naar aanleiding van jouw berichtje 2 weken terug naar de huisarts geweest en heb nu een blauwtje gekregen. Dan moet ik over 6 weken weer bloed prikken.
Dus ik ben benieuwd. Soms voel ik me wel iets beter maar dan ben ik weer ontzettend moe. Ik ben ook kortademig, hoort dat ook bij de schildklier?
Vrijdag moet ik naar het ziekenhuis voor een echo, want er zit een knobbeltje bij mijn sleutelbeen, ik hoop dat het niets is.
Groetjes, Inge.
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: futloos en moe

Bericht door mathilde »

als de schildklier niet goed ingesteld is, kan dat veel klachten geven,
Mijn internist zei tegen mij, dat het niet aan de hoeveelheid medicijnen ligt en aan de labuitslagen, het is heel belangrijk, hoe voelt de patiënt zich. Natuurlijk wel binnen de grenzen wat de dosering betreft.
groetjes Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Plaats reactie