even zeker weten.....

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Janneke
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mar 2014, 18:33

even zeker weten.....

Bericht door Janneke »

Als ik mijn huisarts moet geloven zijn mijn waardes goed: TSH 0,25 en vrije T4 17. Toch voel ik me niet happy. Niet vooruit te branden, sloom, niet kunnen concentreren. Is dit herkenbaar?
Ik heb in ieder geval een verwijzing gekregen voor een internist/endocrinoloog. Kijken wat die er van vind.
Huisarts wilde zo wel even een blauwtje toevoegen maar ik wil wel weer eens door de mangel... ;)
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: even zeker weten.....

Bericht door laura »

hallo Janneke,

Goed idee om door de mangel te gaan.

Maar ook: hoeveel slik je?
En wanneer laat je prikken?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Janneke
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mar 2014, 18:33

Re: even zeker weten.....

Bericht door Janneke »

Ik slik de 0,15 ( roze)
Ik neem om 6.30u mijn thyrax en ga meestal rond 09.00u prikken. Maar ik prik hoogstens 1x per jaar
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: even zeker weten.....

Bericht door laura »

hoi Janneke,

Jouw routine van slikken en prikken geeft mogelijk een vertekend (te rooskleurig) beeld van de werkelijke situatie.
Na het slikken daalt de tsh-waarde snel en na het slikken is de fT4-waarde de eerste 6 uur hoger dan normaal.

Lees dit eens:
- http://schildkliertje.blogspot.nl/2014/ ... -tijd.html
- http://schildkliertje.blogspot.nl/2012/ ... ikken.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie