Kloppen mijn waardes wel?

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Joske1978
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mei 2021, 21:12

Kloppen mijn waardes wel?

Bericht door Joske1978 »

Beste allemaal,

ik ben nieuw in de wereld van de schildklier en vind het heel lastig als ik zo vrij mag zijn en kom er niet echt aan uit met Google. Dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Vorig jaar heb ik bloed laten prikken omdat ik met vele onverklaarbare klachten rondloop.

Ik zal ze hier even benoemen :
- Oorsuizen, duizeligheid
- Tinteling handen en linker bovenbeen
- Gewrichtspijn handen en polsen (niet altijd aanwezig)
- Pijn in hals en nek en wordt versterkt bij (in) spanning
- Huid problemen ( hier ontvang ik spuiten ( Xolair) voor en soms een stoot prednison als mijn lichaam het zelf niet geregeld krijg, dan zwelt heel mijn gezicht op ) wat hier het gekke aan is dat alles symmetrisch is gezicht, armen, benen. Nagels die afbreken waar ik nooit eerder last van heb gehad.
- Blaasjes op mijn hoofd.
- Pijn in beide bovenarmen, heupen en hakken en ik heb een versleten linker knie waar ik al vaker aan geopereerd ben . Daarbij ook last van gewichtstoename.

Nog allemaal losstaat van wat er psychisch aan de hand is. Heb het gevoel van uitputting, slaap onrustig en heb een heel laag zelfbeeld. Ik herken me door de afgelopen jaar heen niet meer terug en er komen alleen maar iedere x andere dingen bij. Nu kwam uit het bloed prikken in Oktober een verlaagd B12 ( heb hier 5 weken 2x pw injecties voor gekregen)en volgens de dokter een te lage schildklier en bleek mijn reuma factor verhoogd (reumatoloog kan niet met zekerheid zeggen of het zich gaat uiten tot reuma ivm dat ik geen zwelling had) .