Te veel of te weinig levothyroxide

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Linty
Berichten: 133
Lid geworden op: 16 jun 2017, 21:56

Te veel of te weinig levothyroxide

Bericht door Linty »

Na lange tijd niet op het forum te zijn geweest weer eens een berichtje van mij.
Een tijdje geleden was ik erg moe en ik kreeg het advies van mijn vriendin om iets bij te slikken.
Van 87,5 naar 100 gegaan. Nu paar weken verder, duizelig, pijn in lijf(soort spierpijnen, reuma-achtige pijn welke ik ook had als ik te weinig slikte) en heel erg moe.
Kunnen dit ook klachten zijn als je teveel slikt? Herkent iemand dit?
Vanochtend bloed laten prikken dus wacht nog even mijn bloeduitslagen geduldig af.
Kan 12,5 mg ophogen zo’n inpakt hebben?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Te veel of te weinig levothyroxide

Bericht door laura »

Een kleine verandering in dosis levothyroxine kun je voelen.
Het gaat overigens om mcg en niet om mg.

Om zonder bloedonderzoek maar wel op basis van 'advies' van een vriendin lijkt me geen goed idee.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Linty
Berichten: 133
Lid geworden op: 16 jun 2017, 21:56

Re: Te veel of te weinig levothyroxide

Bericht door Linty »

Ja dat is misschien niet zo slim, maar ben 2 jaar geleden eens naar een endocrinoloog geweest en die zei dat zo’n klein beetje echt niet merkbaar was.
Als ik wil ophogen heb ik alleen mijn huisarts om mee te overleggen, want naar een endocrinoloog vind ze onzin
Ik ben immers zo makkelijk instelbaar volgens haar.
Maar ja als je alle Tsh waarden tussen de 1 en 8 prima vind dan kan ik daar ook weinig mee
Linty
Berichten: 133
Lid geworden op: 16 jun 2017, 21:56

Re: Te veel of te weinig levothyroxide

Bericht door Linty »

Zou het kunnen dat mijn lichaam de schilfkliermedicatie niet goed heeft opgenomen doordat ik afgelopen tijd veel kurkuma/gemberthee heb gedronken?
Las nl dat je met deze kruiden uit moet kijken als je medicatie gebruikt.
Plaats reactie