nieuw hier!

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
andrea
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2014, 15:09

nieuw hier!

Bericht door andrea »

Hallo allemaal.

Ik ben onlangs na vage klachten getest op vanalles. Mijn vader had toen ik 9 maanden oud was een te snelle
schildklier. En nu sinds 2 jaar een te trage. Dus ik heb aan huisarts gevraagd of hij dat ook wilde nakijken. wist
niet dat het erfelijk was....nu wel.

Blijkt dus dat ik een te trage schildklier heb.
Aan de Thyrax 0,25 en na twee weken prikken.
Gister belde de huisarts me nadat ik voor de tweede keer geprikt was dat ik nu 2 tabletten moet gaan slikken
Meer info kreeg ik niet.....

Maar ik heb me natuurlijk wel verdiept in schildklier aandoeningen dus vroeg ik aan hem wat mijn
waardes waren.... Hij was weer heel onduidelijk had het eerst over het was 19 maar nu 12 en moet naar 2.
Dus ik weer ja en die andere waarde dan die getest word als hrt fout is...Huisarts die is 8,9
Geen idee wat het allemaal betekend.....maar dit zei hij.

Gevraagd of ik niet naar de internist moet aangezien we kinderwens hebben (al 5 jaar) En alle andere mensen
die ik ken gaan ook naar internist. Maar vond huisarts niet nodig. Eerst je waardes normaal krijgen en als je zwanger
bent kjjken we wel even......

Voel me hier niet prettig bij.....wat is jullie mening hierover... En kunnen jullie iets over de waardes vyN mij zeggen
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Vragen over trage schildklier / Re: nieuw hier!

Bericht door laura »

Beste Andrea,

Welkom op het Schildklierforum.
Ik verplaats je onderwerp naar het subforum over Hypothyreoïdie.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: nieuw hier!

Bericht door laura »

hallo Andrea,

En nu over je schildklier.

Jouw tsh was 19, is nu 12 en die waarde moet naar rond de 1.
Jouw fT4 was 8,9.

Lees dit eens: http://schildkliertje.blogspot.nl/p/bloedonderzoek.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie