wie wil er even mee kijken naar mijn waarden?

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
inge
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 feb 2014, 20:34

wie wil er even mee kijken naar mijn waarden?

Bericht door inge »

Willen jullie even mee kijken naar mijn waarden?
Eind december is mijn halve schildklier verwijderd.
Daarna is mijn bloed geprikt en de dokter vertelde dat het prima was en ik geen medicijnen nodig had. Hoe de bloeduitslag was weet ik niet.
Ik voelde me al meer dan een jaar niet goed, waarvan vermoeidheid, koud hebben en een watterig gevoel in mijn hoofd de duidelijkste klachten waren.
Dus ben ik na de operatie weer met die klachten naar de huisarts gegaan. Ik mocht weer bloed prikken en mijn waarden waren tsh 3.3 en de t4 10.8 wat volgens de dokter uitstekend was. Dat heb ik toen op het forum gezet en de raad gekregen om toch nog terug naar de huisarts te gaan. Die schreef toen een blauwtje thyrax voor en na 6 weken weer prikken. Waarden 3.8 en 12.3
Toen mocht ik omdat ik me nog steeds niet goed voelde een halve blauwe erbij. Weer na 6 weken prikken en nu was het 3.2 en 10 en de dokter een vervanger zei dat het prima was en over een half jaar weer moet prikken en gewoon door moest gaan met de anderhalve thyrax. Maar er is eigenlijk niets veranderd en ik voel me nog steeds niet goed. Ik ben ook erg kortademig. Kan dit ook van de schildklier komen? De dokter zei van niet.Wat vinden jullie er van?
Groetjes, Inge.
Gebruikersavatar
josien
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2013, 20:03

Re: wie wil er even mee kijken naar mijn waarden?

Bericht door josien »

Je voelt je niet goed, je bent nog in de opbouwfase, dus terug naar de huisarts en voor ophoging gaan.
Marjolijn
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 sep 2013, 13:14

Re: wie wil er even mee kijken naar mijn waarden?

Bericht door Marjolijn »

In principe blijf je net zo lang ophogen tot je je weer goed voelt. De bloedwaarden zijn daar ondergeschikt aan. De meeste mensen voelen zich het best met een tsh rond de 1,0. Ik zou me iig ook goed beroerd voelen als mijn tsh boven de 3 komt. Terug naar de huisarts en dring op een verhoging aan. Over 6 weken weer prikken, liefst zo vroeg mogelijk zonder thyrax in je maag.
inge
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 feb 2014, 20:34

Re: wie wil er even mee kijken naar mijn waarden?

Bericht door inge »

Dank jullie wel voor de snelle reactie!
Ik zal er inderdaad weer achter aan gaan want eigenlijk ben ik met de medicijnen helemaal niets opgeschoten.Of zouden mijn waarde zonder de medicijnen slechter zijn?
En weet iemand of kortademigheid ook een schildklierklacht is? Daar heb ik nog geen antwoord op.
Groetjes, Inge.
Marjolijn
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 sep 2013, 13:14

Re: wie wil er even mee kijken naar mijn waarden?

Bericht door Marjolijn »

Ik ken het niet als klacht, maar misschien is je schildklier wat vergroot waardoor je luchtweg belemmerd is. Die zou weer moeten slinken als je hormoonwaarden stabiliseren. Ik zou het dus nog even aankijken.
Plaats reactie