Waardes van slag door vasten??

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Sanae2013
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2014, 08:03

Waardes van slag door vasten??

Bericht door Sanae2013 »

Goedemorgen,

Ik heb na mijn zwangerschap problemen met mijn schildklier overgehouden... moet vanzelf over gaan.. maar inmiddels al 11 mnd aan de thyrax.. 100 mg.. mijn waardes waren T4 12 en TSH 1.7 ( voelde me prima) maar ben nu aan het vasten en ben ook grieperig geweest.. verkouden, keelontsteking enz... en voelde al dat het niet ok ging.. ff laten prikken en T4 is nu 16.4 en TSH 2.3 ... wel binnen de norm.. maar mijn vraag is kan het door het vasten komen?? volgende de dokter zou het niet moeten mogen... vasten heeft niks met hormonen te maken.. maar als ik eens lees.. heeft het wel invloed op je hormoonhuishouding en bloedsuikerspiegel... heb ook blauwe plekken onder me ogen ervan... dat was bijna weg.. maar nu zitten ze er weer.... ben beetje radeloos.. gr
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: Waardes van slag door vasten??

Bericht door Jenny »

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat elke verandering in je dagelijkse ritme invloed op je schildklier heeft en dus op je waarden. De schildklier beïnvloed je stofwisseling en als jij niet eet, heeft 'ie niks te doen.... Eet je na zonsondergang wel? Dan ik je bio-ritme wel verstoort. Misschien kun je beter je Thyrax voor de nacht innemen, dat bio-ritme is meestal wel stabiel.
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Waardes van slag door vasten??

Bericht door laura »

hallo Sanae,

Vasten heeft wel invloed op je bloeduitslagen.
Zo te zien valt het bij jou wel mee.

Belangrijk is wel om altijd onder dezelfde omstandigheden te laten prikken.
Dan kun je de waarden goed met elkaar vergelijken en leer je wat bij jou hoort.

http://schildkliertje.blogspot.nl/2014/ ... -tijd.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie