nieuw dus maar even voorstellen.

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

nieuw dus maar even voorstellen.

Bericht door Joze »

hoi allemaal.
Ik ben Joze en ben 51 jaar oud .
Toen ik 42 jaar oud was is door stom toeval ontdekt dat mijn schildklier te traag werkte.
Dus aan de thyrax.
Dit heb ik jaren genomen en op een bepaald moment in mijn leven ben ik met alles wat ik van medicatie nam gestopt.
Anderhalf jaar geleden had ik toch zoiets hmmmm was misschien toch niet zo verstandig ik laat maar nog eens prikken.Tot mijn verbazing waren de waarden van mijn schildklier goed.
Nu anderhalf jaar later waarvan 9 maanden ellende, waardoor ik 3 maanden antidepressiva, en een traject bij de spygoloog heb doorlopen...toch vorige week maar weer eens naar de dokter ...(Ik ga bijna nooit met iets naar de dokter)toch maar weer eens gevraagd om bloed te prikken.
De reden dat ik naar de dokter gegaan ben is....ik zag het allemaal niet meer zitten.
Van nature ben ik een heel positief mens maar wat ik nu voelde...nou dit ben ikzelf niet...
Aangezien ik 51 ben dacht ik eerst aan overgang...toen aan niet verwerkt verdriet....maar ik dacht toch niet aan mijn schildklier...
Ik ben niet meer in staat om normaal te kunnen functioneren...mijn gevoelens en lichaam laten dit niet toe.Gisteren gebeld voor de uitslag..de assistente zei dat ik een afspraak moest maken in verband met de uitslag.
Ik was zo bang om te bellen zo bang voor de uitslag .
Ik dacht als het de schildklier niet is wat moet ik dan? Ik begon aan mezelf te twijfelen.
Ze zei uiteindelijk dat de waarden van de schildklier niet in orde waren.
Ik ben nog nooit zo blij geweest met een negatieve uitslag...
Even afwachten wat mijn arts te vertellen heeft als ik van de week daar geweest ben.

Hoe stom ben ik geweest om gewoon maar te stoppen met mijn medicatie...dat doe ik dus nooit meer.
Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: nieuw dus maar even voorstellen.

Bericht door laura »

Welkom Joze.

Ik kan niet anders zeggen dat het een wijs besluit was om naar die arts te gaan.
Hopelijk ben je met thyrax redelijk snel weer op de rails.

Ik verplaats je bericht naar het subforum Hypothyreoïdie.
En ik ben benieuwd naar het vervolg!
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: nieuw dus maar even voorstellen.

Bericht door Joze »

Vanmorgen bij huisarts geweest voor de uitslag.
Mijn tsh was te hoog en mijn t4 was goed.
Ze zei dat dit wachten was totdat mijn t4 dus ook niet goed zou worden als we het zo zouden laten.
Aangezien ik klachten heb zegt ze we gaan niet voor de cijfers maar voor de klachten dus gestart met euthyrox .
Over 4 weken opnieuw bloedprikken .
Grt Joze
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: nieuw dus maar even voorstellen.

Bericht door laura »

hallo Joze,

Gelukkig dat met behandeling begonnen is.
Hopelijk gaat het spoedig de goede kant op.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie