Ik voel me beroerd.

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Kiek »

Hallo Joze,

Wat een miserie om al die behandelingen te moeten ondergaan.
Nu heb je ze gelukkig achter de rug.
Toch mazzel dat er bevolkingsonderzoeken zijn!

Geruststellend voor je dat je schildklierhormonen ook op de rit zijn.
En nu het voorjaar en de zon tegemoet.

Sterkte, en een hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Goedemorgen.

Dank je wel Kiek.
Inderdaad gelukkig dat er bevolkingsonderzoeken zijn.
Ik dacht altijd dat je een tumor voelt zitten nou dat was dus nu niet zo.
Ik hoor wel eens vaker dat er mensen zijn die niet gaan en zeggen ...ik heb niks ..ik voel niks..
Mijn chirurg zei dat ze het niet had willen zien over 2 jaar..zeker omdat mijn tumor hormoongevoelig was..(dat groeit lekker door dan)
Ik kan alleen maar zeggen dat ik blij ben dat ik gegaan ben...ik had ook niks en voelde zeker niks ,zelfs de artsen voelden niks..was alleen te zien op de foto ..door de artsen ...ik zag niet veel verschil maar ik weet natuurlijk ook niet waar ik op letten moet.

Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd. update.

Bericht door Joze »

Hoi allemaal.

Even een update.

Doordat ik geopereerd ben aan kanker en bestraald heb ik nu lymfoedeem in mijn linkerarm.
Nu is het heel belangrijk dat ik wat kilo,s ga afvallen ..ondanks dat dat moeilijk is zal ik het zeker gaan proberen.
Ik ga niet naar een dietist maar doe het samen met mijn huisarts.
Ze heeft me direct een prikformulier meegegeven zodat ik als ik merk dat door het gewichtsverlies mijn instelling weer niet goed is ik direct prikken kan zodat we snel kunnen bijstellen.
Tot nu toe gaat het nog goed.

Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Hoi Allemaal.

Bijna een jaar verder na mijn operatie voor borstkanker.
De bestraling die ik gehad heb zorgt nog steeds voor vervelende pijnen...dat hoort erbij
De 21e terug voor de eerste jaarcontrole.
Ondertussen heb ik een aangepaste handkous voor de lymfoedeem aan mijn hand en onderarm.
Met de normale temperaturen heb ik er weinig last van...gelukkig.
Mijn Schildklier....Ik ben maandag bloed wezen prikken omdat ik weer moe ben en overal pijn heb en weer met een trillend gevoel wakker wordt.
Vandaag gebeld De uitslagen TSH 1,72 en de t4 21,6
Ik slik dus een dag 112mcg euthyrox en de andere dag 118,75 mcg euthyrox.
Mijn ideale waarde is dus TSH rond de 1 ...liever nog net eronder
De assistente zei dus u kunt gewoon doorgaan met de medicatie zoals gewend....had ook niks anders verwacht hoor :lol:
Ik weet dus dat ik nu gewoon dagelijks 118,75 ga nemen hoor en echt niet zoals de assistente zei.
Moet over 3 weken toch naar de arts zelf en dan bespreek ik het wel met haar .

grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Kiek »

Welkom terug, Joze!
Je hebt heel veel meegemaakt dit laatste jaar.
En dan ook nog je arm/hand ingepakt, tijdens een hittegolf..
Hebben de pijnen te maken met je lymfoedeem?

Je laatste TSH/FT4 vormen best een goed geheel met je oudere waarden.
Dit zijn wel vast nuchtere waarden, in de vroege ochtend, zonder levothyroxine?
Dan lijkt het dat je wat overgedoseerd bent.
's Ochtends vroeg heb je de laagste waarden van de 24 uur.
Je set point zit net onder de 21 pmol/l met een TSH van ca. 1 mU/l.
Nu heb je de hele dag chronisch hogere waarden van je FT4.
Daarbij past vermoeidheid, en spierpijn, en trillerig.

Misschien zou je toch iets minder levothyroxine kunnen slikken, en dan over 6 weken weer eens prikken?

Hartelijke groet,
Kiek
JozeNov2018.jpg
JozeNov2018.jpg (41.39 KiB) 1097 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Hoi Kiek.

Wat fijn dat je direct reageert
Deze waardes zijn inderdaad nuchter in de vroege ochtend en zonder euthyrox.
De pijn die ik heb is in mijn spieren en in mijn peesplaten onder mijn voeten.En deze pijn heb ik als ik niet goed ingesteld ben.
Ik kijk normaal altijd dat mijn TSH zo rond de 1 is of net iets eronder.... de T4 begrijp in niet zo goed daarom vind ik het heel fijn dat je reageert.
Ik zal het eens proberen om iets minder te gaan nemen en dan over 6 weken weer te prikken.Nu neem ik dus een dag 112 mcg en de andere dag 118,75 mcg Euthyrox
Ik zal dus nu iedere dag 112 gaan nemen en dan merk ik snel genoeg hoe het zit.

De pijn van de lymfoedeem is duidelijk anders ,de pijn die ik in mijn geopereerde borst heb zou van de bestraling komen.Ik moet de 21e deze maand terug naar de mamaverpleegkundige en dan zal ik dit met haar bespreken want er zit nog steeds vocht in en dat zou ook zo maar lymoedeem kunnen zijn.

Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Hoi

Ondertussen weer een tijdje verder
Ik neem momenteel weer mijn oude dosering schildklierhormoon ,een dag 112,5 mcg euthyrox en de dag erna 118,75 mcg euthyrox.
Ik had na de verandering van medicatie weer laten prikken en mijn waarde,s waren inderdaad erna niet goed .TSH 0,62 en T4 net iets boven de 26.
Niet vreemd dat ik hartkloppingen kreeg.
Overlegd met de arts en toch maar weer terug op de oude dosering en over 3 maand weer opnieuw prikken.
Ik voel me nu beter maar niet optimaal.
Ik heb met mijn huisarts overlegd en ik zit dus nu sinds een maand of 5 in de overgang..das dus ook een behoorlijke hormoonschommeling.
Mijn hele lichaam is een beetje van streek die borstkanker die hormoongevoelig was (oestrogeengevoelig)
In de periode van de kanker was ik aan het begin van de overgang de ene maand wel een eisprong en de andere maand niet ,maar sinds een maand of 5 dus niet meer.
Het gevolg is natuurlijk verandering van hormonen ...minder oestrogeen met alle gevolgen die erbij horen.
Overgangsklachten en klachten bij Hashimoto lijken op elkaar en dit zorgt er natuurlijk wel eens voor dat je niet meer weet wat waarvan is.
Ik heb nu afgesproken met mijn arts dat ik iets vaker ga prikken en als de waarden toch ongeveer TSH 1,72 en de t4 21,6 zijn ik niet verhoog of verlaag.
Grt Joze
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Kiek »

Hallo Jose,

Misschien heeft een toenemende leeftijd ook te maken met vermindering van levothyroxinedosis. Dat is mijn ervaring.
Had je de vorige keer je dosis verhoogd?
Ik dacht dat je toen juist minder nodig had.
Overigens is een nuchtere FT4 van 21.6 pmol/l, zonder levothyroxinedosis van die dag, te hoog.

Onder de 21 pmol/l is beter.
Anders heb je 24 uur per dag een te hoge dosis.
Dat is niet lekker voor je botopbouw, en een verhoogd risico op het krijgen van hartritmestoornissen.

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Hoi Kiek.
Nee ik had toch eerst verhoogd toen geprikt en toen dan toch maar verlaagd (Eigenwijsje :oops: wat er toch inzit)
Doordat ik verhoogd had waren mijn waardes niet goed de TSH te laag 0.64 en de T4 te hoog iets boven de 26.
Nu na de verlaging sta ik weer redelijk goed ,weet ze niet meer precies omdat dit telefonisch is doorgegeven en ik het niet opgeschreven heb
Tsh was rond de 1, en nog iets en T4 weer rond de 21 iets erboven dacht ik.
Ik blijf dit dus 3 maanden nemen (hier is al 1 maand van om ) en dan weer opnieuw prikken.
Ik had niet moeten veranderen zonder eerst te prikken ...eerst ging dat wel maar nu gaat dat niet meer .
Toen ik nog helemaal ingesteld moest worden voelde ik precies aan of ik omhoog of omlaag moest maar dat is nu dus niet meer zo ..de kleinste verhoging of verlaging zorgt ervoor dat mijn waardes behoorlijk veranderen.
Ik verlaag of verhoog maximaal 6,25 mcg euthyrox .
Ik ben dus van een dag 112,5 en de andere dat 118,75 naar iedere dag 118,75 gegaan en dat was dus niet goed.
Na jou aanraden te minderen ben ik weer na om en om gegaan .
2 keer die 118.75 daar was de waarde .TSH 0,62 en T4 net iets boven de 26 bij.
Weer terug naar 1 keer 112.5 en de dag erna 118,75 daar zijn de waarde TSH rond de 1 en t4 iets boven de 21 dacht ik.
Nog een week of 8 en dan ga ik weer prikken en dan zie ik wat het dan gedaan heeft.
Ik voel me ondanks het geschommel wel redelijk.

Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Bakker
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 apr 2019, 10:44

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Bakker »

TSH 70 T4 2.8 dit is mijn uitslag van bloedonderzoek.
Ik ben nu 10 dagen aan medicatie, komt dit ooit nog goed.
Plaats reactie