Ik voel me beroerd.

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

hoi all.

Het schommelt das niet leuk meer ...het ene moment gaat het goed en het andere moment ben ik niks waard...gistermiddag de hele middag geslapen ik kon het niet meer tegen houden...
Gelukkig slaap ik in de nacht dan ook gewoon door.

Ik zou blij zijn als het allemaal een beetje stabiliseerde want dit is niet prettig ..het is maar iedere dag kijken hoe ik de dag doorkom.
Ik heb ergens gelezen ...dat schreef een internist....dat het lichaam zeker 3 maanden nodig heeft om aan de nieuwe dosis schildklierhormoon te wennen.dus we zullen het maar de tijd geven .

Of dit waar is weet ik natuurlijk niet maar we zien wel ik geef het de tijd .
Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
cis#fr
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 nov 2014, 16:30

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door cis#fr »

Ik leef met je mee Joze.

Dagje op dagje af, bij mij hetzelfde. Tussendoor train ik mijn geduld en hoop ik dat ik een kan worden met mijne nieuwe ik. Ik en ik met hashimoto, wij zijn nog geen vriendjes. Dat geef ik maar de tijd en probeer ondertussen te genieten van de mooie dingen om mij heen, de dingen die mij nog wel lukken en de extra dingen die lukken op een goede dag. Vandaag geniet ik weer van de zon, de ontluikende natuur.

Sterkte Joze!

Groet,
Cis
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Hoi Cis.

Jij ook sterkte gewenst.
Ik ben nu een jaar bezig met het afstellen maar ik kan er ook niet aan wennen ik weet nog al te goed hoe het allemaal voor de klachten was...een heel ander leven een hele andere kijk op het leven.
Dat trieste gedoe wat ik nu vaak heb ...bah zo was ik niet en zo ben ik ook niet ...tenminste zo wil ik niet zijn, maar soms gaat het gewoon niet anders.... zo graag ik ook zou willen.
We gaan er maar vanuit dat ik het ergste gehad heb na een jaar moet er toch wat vooruitgang in komen hoop ik...
Mijn vorige trage schildklier periode had ik genoeg aan 0,075 mg Thyrax Nu jaren later en een stopperiode van een paar jaar ,zit ik nu op 100 mcg Euthyrox dus wie weet nog even doorzetten en ik ben er.
Was ik maar nooit gestopt met het innemen van mijn schildklierhormonen dan had ik hier nu niet doorheen gehoeven.

Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Hoi all.

We zijn weer wat daagjes verder.
Over het algemeen gaat het weer..heb alleen een droge mond en beetje last van mijn keel als ik slik.
Het trillen s,morgens is er nog maar na inname van de Euthyrox zakt dat.
Het moe zijn overdag is redelijk te doen.
Slapen doe ik goed.

Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Hoi all.
Weer een paar dagen verder.
In deze dagen is er nog een heftige dag geweest :( maar heb toch het gevoel of het niet meer zo heel heftig is.
Het schommelt zo,n beetje .
Het trillen s,morgens is niet meer zo aanwezig ,het is er wel nog... maar niet zo op de voorgrond.
Ik slik nu de 7e week de opgehoogde dosis van 100 mcg Euthyrox....dus het zou nu stabiel moeten zijn in mijn lichaam.
Als dit de dosis is die ik zou moeten hebben zou het toch nu langzaam aan de betere kant op moeten gaan..
Ik merk wel dat ik me het beste voel als ik gewoon vroeg opsta en ook vroeg slapen ga..aangezien mijn man diensten draait is dat niet altijd zo.
Zo tegen 10 uur half 11 slapen gaan en tegen 7 uur eruit...das het beste.
Als mijn man vroegdienst heeft sta ik tegen half6 /6 uur op dat gaat ook...maar dan ook om 10 uur er weer in.
Schijnbaar is een vast ritme voor mij heel belangrijk om me beter te voelen.

Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Hoi all.

We zijn weer een week verder.
Dat het goed is kan ik nog niet zeggen maar de heftigheid is gelukkig weg...ik ben nog vaak moe.
Pijn in de spieren heb ik ook nog en soms tril ik ook overdag.
Ik slik nu iets meer dan 8 weken de Euthyrox 100.
Zolang als ik me bezig hou gaat het .
Gelukkig krijg ik weer wat dingen gedaan.
Volhouden in mei weer prikken en dan zien we wel.


grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

hoi all.

8 mei weer afspraak bij de huisarts dan zijn eindelijk de 3 maanden om.
Ik heb een ander prikformulier gevraagd ..een waar niet alleen de tsh en t4 vrij opstaat ,maar ook de tpo antistoffen erbij.
Voor mezelf wil ik toch weten of het nu subklinisch is of hashimoto.
Hoe voel ik me ...nou redelijk ik ben wel nog vaak moe en heb veel last van spierpijn en botpijn...maar over het algemeen is het te doen.
De ene morgen word ik wakker en dan tril ik ,de andere morgen tril ik niet dat verschilt van dag tot dag.
Ik heb wel ontzettende last van jeuk ...op mijn hoofd en rug .

Eigenlijk ben ik wel heel benieuwd naar de waardes die ik nu met 100 mcg Euthyrox heb :roll:

Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.....Het is dus Hashimoto

Bericht door Joze »

Hoi allemaal.

Vanmorgen naar de huisarts geweest voor de uitslag van de T4vrij en de TSH en deze keer ook de TPO laten prikken.

T4vrij 19,6 TSH 1,4...beiden mooi.

TPO 4237...niet mooi.

Normaalwaarden TPO zijn nml :


Antistoffen TPO, normaalwaarden in IE/ml
negatief: lager dan 60
dubieus: 60 – 100
positief: hoger dan 100

Wat ben ik blij dat ik nu weet wat er gaande is ik heb dus geen subklinische hypothyreoïdie maar het is dus duidelijk Hashimoto.
Dit verklaart dus het schommelen van mijn waardes.

Met de waardes die ik nu dus heb wil ik geen verhoging...ik heb dus wel afgesproken als ik merk dat het weer verkeerd gaat dan ga ik prikken zodat de Euthyrox bijgesteld kan worden.
Ik voel me niet optimaal maar het is lang niet zo als het geweest is.
Als de slechte dagen weer in de meerderheid komen ga ik aan de bel trekken nu heb ik meer goede dan slechte dagen.
Dat ik slechte dagen heb zal ook wel zo blijven totdat de schildklier het helemaal opgeeft, en ik dan uiteindelijk wel goed ingesteld kan worden.

Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Kiek »

Hallo Joze,

Gelukkig gaat het steeds beter met je.
Je anti-TPO past in het ideaalplaatje van een Hashimoto.

Nog iets over de term subklinische hypothyreoïdie.
Die term betekent uitsluitend: een te hoge TSH.
De FT4 valt dan nog binnen de normale waarden van het lab. Dat was bij jou ook het geval.

Normaalwaarden van het lab zijn alle waarden van een bepaalde grote groep gezonde mensen op een hoop gegooid.
Die hoop een beetje afsnijden aan de lage kant, en een beetje afsnijden aan de hoge kant: dat resulteert in de opgegeven normaalwaarden.

Het zegt dus niets over de normaalwaarde die past bij één persoon uit die grote groep gezonde mensen.
En het zegt al helemaal niets over jouw normaalwaarden. Of over mijn normaalwaarden.

Hier in huis heb ik een experimenteel rekenmachientje voor TSH's en FT4's.
Als ik daarin jouw waarden toets, dan berekent het je FT4-normaalwaarden.

Jij hebt een hele smalle band binnen de 'normaalwaarden'.
Jouw allereerste FT4 van 17.1 was al niet normaal voor jou. Veel te laag.
Je set point, het punt waaromheen je hypofyse (TSH) en je FT4 zich dag en nacht bewegen, ligt op een TSH van 0.98 met een FT4 van 20.54.

Hieronder een schemaatje met jouw waarden erin.
Bijlagen
Set point van Joze
Set point van Joze
JozeSF.jpg (39.97 KiB) 1226 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Hoi Kiek.

Wow Kiek .
Dit is Interessant om te lezen...bedankt hiervoor.
Momenteel ben ik nog zoekende wat mijn ideaal waarden zijn..zeker omdat ik met mijn huidige waarden toch nog restklachten heb.
Zelf dacht ik ik geef het nog 3 maanden de tijd en misschien zijn de klachten dan weg....dit ook omdat ik bij de vorige ophoging na 6 tot 8 weken behoorlijk ziek was en niks van verbetering voelde.
Ik had ergens gelezen dat het vaker voorkomt dat je het wat meer tijd moest geven om te wennen aan de nieuwe waarden ...mijn lichaam is namelijk al jaren gewend aan ziek makende waarden.
Zelf voelt het bij mij ook dat het zo werkt als ik vergelijk hoe ik me nu voel en hoe ik me 3 maanden geleden voelde toen ik verhogen ging ...das niet te vergelijken.
Ik ben veel rustiger...de dagen dat ik me nog slecht voel worden minder.
Met dit schema wat je hier geplaatst hebt is er voor mij nog wat speling en dat is fijn om te zien...zeker als de restklachten niet zouden verdwijnen.

Wat ik ook heel fijn vind is dat dit forum bestaat...als ik hier niet terecht was gekomen had ik nu gewoon maar moeten aannemen wat mijn arts zegt...had ik niet geweten wat en waar ik op moest letten en wat belangrijk is om te weten...Ik zou zoals de meeste mensen niet eens geweten hebben wat mijn waardes geweest waren en maar aangemodderd hebben.
Door dit forum en de kennis en ervaring van iedereen ben ik in staat om aan te geven wat ik wil en waar ik vind dat mijn arts op moet reageren....hier ben ik zo blij mee en dankbaar.
Gelukkig heb ik een arts die hierin mee gaat....ik heb alle vrijheid om mijn mening bij haar op tafel neer te leggen....ze zegt zelf ook dat de schildklier lastig is en wat voor een ander ideaal is hoeft voor mij niet ideaal te zijn.

Nogmaals bedankt...

Grt Joze
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Plaats reactie