Ik voel me beroerd.

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Hoi allemaal.

Na een tijdje op het Hypo forum gezeten te hebben en heel veel informatie en steun gehad te hebben ga ik hier dan maar verder.
Ondertussen ben ik dus een beetje verder ..ik slik nu 62,5 mg Euthyrox en moet de 19e deze maand weer prikken gaan.
Toen ik 50 mg Euthyrox slikte waren mijn waarden ook al in de normaalwaarde maar ik voelde me nog steeds beroerd.
Gelukkig ging mijn huisarts mee in het idee om toch een kleine verhoging van 12,5 mg Euthyrox te doen.
Het is nu alleen natuurlijk opletten dat ik niet hyperen ga maar tot nu toe gaat het goed.
Van het begin af aan trilde ik iedere morgen bij het opstaan en na gebruik van Euthyrox zakt dat langzaam.
Onrust en nerveus zijn was en is nog soms mijn grootste probleem.
Het moe zijn is volledig weg ik heb meer energie..zoveel energie heb ik lang niet meer gehad.
Over het algemeen voel ik me wel redelijk...het is nog niet allemaal helemaal weg maar het is niet meer zo dat ik niet kan functioneren.
En ik ben eens benieuwd wat mijn waarden zijn als ik nu prikken moet.

Wat ik wel heb is pijn ,daar heb ik het met mijn huisarts over gehad en ze zei na een lichaamlijk onderzoek dat het volgens haar fibromyalgie is ...ik heb ook artose en osteoporose.
Ikzelf had zoiets nou het zal wel ...das eigenlijk niet zo belangrijk momenteel.
Pijn heb ik al jaren maar dat gedoe met de schildklier vind ik veel erger want dat zorgde ervoor dat ik mezelf niet meer was.
Ondertussen kom ik steeds meer in de buurt van mezelf ...mijn familie iedereen ziet het en is dolgelukkig.

Er zijn dagen tussen dat het wat minder gaat maar niet meer zo als in het begin.

Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Jackie
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:04

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Jackie »

Hallo Joze,

Fijn te lezen dat het zoveel beter met je gaat. Heel benieuwd wat je bloedwaardes zijn de 19e.
Je schrijft dat het een beetje op en af gaat, dat herken ik ook wel.
Een tabletje is nooit hetzelfde als een goed werkende schildklier.
Succes met instellen

Groetjes Jackie
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Hoi .

Ik ben ook heel benieuwd naar mijn waardes als ik geprikt heb deze maand.
Ik merk nu dat ik met die 62,5 mg me stukken beter voel als met 50 mg .
Hoop dat het stabiel blijft maar dat zie ik wel het is nog niet de 19e.
Als ik bekijk wat zo,n klier allemaal kan aanrichten nou daar wordt je niet vrolijk van.
Hoe ik me gevoeld heb dat wil ik nooit meer terug ...wat een ellende was dat.
Ik hoop dat ik tot de 19e de restklachten ook kwijt ben....en anders zal mijn huisarts wel met me verder zoeken wat nog kan.
Ligt natuurlijk ook aan de waarden die eruit komen dan..

Ik zie het in elk geval weer positief nu.
Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Hoi allemaal.
Aangezien er vanalles weg is even een update.

Nadat ik de 19 de uitslag kreeg van mijn bloed ben ik omhoog gezet met de Euthyrox naar 75 mg.
Zoals jullie kunnen zien in mijn onderschrift was mijn TSH van 3,4 naar 9,7 gestegen :o en mijn T4vrij van 19,8 naar 17,6 gezakt.
Ik voel me dus momenteel niet zo lekker...
Iedere keer al ik ophogen moet gaat het de eerste weken goed en als ik zo ongeveer een/twee weken voor het nieuwe prikken ben begint het .
Iedere morgen dat inwendige trillen...onrust ...moe....ik wordt er gewoon gestoord van bah wat vervelend is dat.
Als ik dan opsta neem ik mijn Euthyrox en na een half uurtje tot een uurtje begint dat gevoel te zakken.
Ik moet daarna ook direct wat eten anders krijg ik hoofdpijn.Tegen een uur of 5 wordt ik ook weer moe dat was eerst helemaal weg :(
Mijn huisarts gaat er dus van uit dat mijn schildklier het aan het opgeven is .
We hadden dus beiden niet verwacht dat mijn TSH zo omhoog zou gaan zeker omdat we er eigenlijk vanuit gingen dat we met de fijn afstelling bezig waren.
Het afstellen gaat dus langer duren dan we verwacht hadden.

Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
pannouk
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 nov 2014, 13:56

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door pannouk »

vraagje, ben je nu thuis met ziekteverlof of blijf je doorwerken?

Zelf ging het 9 jaar goed (hashimoto) en nu lijkt mijn schildklier plots hormonen te droppen en dan zit ik dus met mijn medicatie te hoog, gevolg paniekaanvallen. Ik ben dus gezakt omdat ik de laatste 2 bloednames te hoog zat en echt hyper. Bovendien blijf ik afvallen -10% gewicht en dien ik dus ook minder te nemen. Ik voel me zo bereord dat ik al 2 maanden thuis zit en voorlopig pas in januari waar aan de slag (denk) te gaan. Voel me zo "zwak" omdat ik mijn werk er niet meer kan bij nemen ... Heb 3 kindjes (12 en tweeling van 9,5) en een man die te veel werkt ;) en ik kan mijn werk (wat ik heel graag doe) er nu voorlopig niet meer bij nemen en dat is zo jammer. Ben het thuiszitten moe. Ben nu al gezakt, in stapjes (febr-nu), van 150 > 112,5 en moet wachten op nieuwe bloedname tegen einde vh jaar.
2006 Hashimoto
2/14 150µg > TSH 0.04
10/14 137.5µg > TSH 2.857 T4 1.27 T3 2.6
11/14 137.5µg > TSH 1.804 T4 2.07 T3 3.1
12/14 125µg > TSH ? T4 1.68
12/14 112.5µg > TSH 0.279 T4 1.68
1/15 100µg
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Hoi Pannouck

Ik ben niet met ziekteverlof ...ik ben wel thuis....ik werk al meer dan 10 jaar niet meer....ben volledig arbeidsongeschikt maar dat heeft niks met mijn schildklier te maken.
Momenteel doe ik vrijwilligerswerk...1 dag per week een paar uurtjes..dat is om onder de mensen te blijven.
Als ik nu nog een voltijdbaan zou hebben denk ik dat ik het heel moeilijk zou hebben met dat geschommel van waardes...het ene moment gaat het en het andere moment ben ik niks waard.
Ik denk niet dat ik dat zou redden.
Het vrijwilligerswerk is gewoon een beetje onder de mensen komen (Authisten die begeleid wonen en alles zelfstandig doen)...ik help ze een beetje met eten maken en met kijken of ze hun taken ook doen en wat ze zelf niet kunnen daar help ik ze mee.
Het fijne daaraan is dat als ik me eens iets minder voel ik alle vrijheid heb om het op mijn tempo te doen...en het is maar een paar uurtjes waarvan het grootste gedeelte eigenlijk het samen zijn het belangrijkste is.
Aangezien ik dus een volwassen dochter heb en een werkende man zit ik dus veel thuis...dat is iets waar ik na zoveel jaar nog steeds niet aan gewend ben...Toen mijn dochter nog thuis was had ik iets om handen en ging het ook makkelijker...het was gewoon anders..je had wat meer afleiding.Ik hoop voor jou en voor mij ook natuurlijk dat de waardes snel weer stabiel zijn want dat geschommel is niet prettig.
Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Hoi allemaal.
Pfff wat een verschil met de laatste jaren.
Ondanks dat ik nog niet goed ingesteld ben en nog behoorlijk wat klachten heb is er zo,n grote verandering met de laatste jaren.
Ik had al jaren zoiets van Kerstmis en feestjes hoef niet...zag er niets leuks meer in ...bah die dagen dat je je verplicht moet goedvoelen...bah feesten als je het eigenlijk helemaal niet ziet zitten. :cry: .Zo was het al zeker een jaar of 4/5.
Dit jaar is alles anders...sinds ik Euthyrox neem is het niet meer allemaal zo negatief en zo zinloos....het waarom nog is verdwenen...het leuke is terug :D
Vanmorgen met plezier mijn kerstboom opgezet...en ik geniet er voor het eerst in lange tijd weer van. :D
Ik verheug me op de kerstdagen...manlief heeft 2 weken vakantie :lol: ....heerlijk laat maar komen die dagen.

Grt Joze
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
*anna*
Berichten: 335
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Ik voel me (niet meer) beroerd.

Bericht door *anna* »

Joze,
YESSSSSSSS. Wat fijn voor je!
Het is dus écht mogelijk. Iedereen gaat zich ooit beter voelen. Het zal waarschijnlijk nooit meer als vroeger worden - tegen een goede eigen schildklierwerking kan zelfs Euthyrox niet op - maar in jouw/mijn geval is goed toch ook prima :D ? En bij goede instelling kan het alleen maar nóg beter worden.
Geniet ervan, van je hervonden feelgood, van je man én alle komende feestelijkheden.

Een hartelijke groet, Anna
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me (niet meer) beroerd.

Bericht door Joze »

*anna* schreef:Joze,
YESSSSSSSS. Wat fijn voor je!
Het is dus écht mogelijk. Iedereen gaat zich ooit beter voelen. Het zal waarschijnlijk nooit meer als vroeger worden - tegen een goede eigen schildklierwerking kan zelfs Euthyrox niet op - maar in jouw/mijn geval is goed toch ook prima :D ? En bij goede instelling kan het alleen maar nóg beter worden.
Geniet ervan, van je hervonden feelgood, van je man én alle komende feestelijkheden.

Een hartelijke groet, Anna
Dank je :D
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Jackie
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:04

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Jackie »

Hallo Joze,

Fijn dat je weer zin hebt in leuke dingen. Hopelijk wordt het nog beter met een goede instelling.
Ik ben het wel met Anna eens dat het niet meer helemaal hetzelfde wordt, maar gelukkig wel een stuk beter.
Het duurt vaak wel even, zeker als je schildklier steeds iets minder gaat doen.
Succes met instellen

Groetjes Jackie
Plaats reactie