Ik voel me beroerd.

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Mijn schildklier werkt te traag waardoor mijn hypofyse keihard moet werken en de uitslag van mijn TSH dus over de 10 is en mijn t4 was goed.
Mijn huisarts is begonnen net euthyrox voor te schrijven...
In het verleden heb ik al een medicatie gehad voor een traag werkende schildklier dat was toen thyrax en dat was 1 wit en 1 blauw pilletje...weet zo even niet meer hoeveel dat samen was.
Toendertijd had ik geen klachten alleen wat moe.

Ik heb een jaar of 4 geen medicatie genomen.
Nu is het zo dat ik heel veel vage klachten heb ..het ergste is het moe zijn, niet kunnen eten,en net of er 100000 mieren door me heen gaan.
Voordat ik geprikt ben op de schildklier dacht ik ik draai door ik ben me zelf niet....die eeuwige schommeling in hoe ik me voel...vreselijk.
De ene dag wordt ik wakker en voel ik me prima en de andere dag voel ik me zo beroerd dat ik de hele dag kon janken. :cry:
En die eeuwige twijfel over wat er nu gaande is.
Momenteel twijfel ik weer of dit wel allemaal door de schildklier komt :(
Eigenlijk is het natuurlijk te vroeg om hier zo over te denken want ik ben net een paar dagen begonnen met de euthyrox en nog bezig met opbouwen van de goede medicatie...ben begonnen nu met 25mcg per dag.
Ik ben me er van bewust dat het allemaal nog wat vroeg is om me beter te voelen...maar wat ik vragen wilde is dit herkenbaar en maak ik me zorgen om niks....moet ik gewoon erdoor heen.
Ik ben dus al vanaf december 2013 hier mee bezig het is pas sinds een week dat ik weet dat de schildklier weer te traag werkt...
Ik heb sinds dat het begon al een traject van antiedepressiva gehad (wat uiteraard niet hielp) en zelfs een traject bij de Spygoloog..(na 3 keer hoefde ik niet meer te komen)

Uiteraard is het vandaag weer zo,n dag dat ik me niet goed voel...vandaar ook deze vraag.
Hoop dat iemand dit herkent ...en ik me hierdoor wat geruster voel.

Grt Joze
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Line
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 sep 2013, 20:03

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Line »

Hallo Joze,

De symptomen die je opnoemt horen bij een slecht werkende schildklier. Veel geduld hebben is de boodschap, maar ik weet uit ervaring dat dit weinig troost geeft.

Waarom ben je eigenlijk gestopt met de medicatie ?

Het is een zeer moeilijke periode om doorheen te gaan en wens je veel sterkte.

Groetjes
Line
hypo na raj behandeling voor toxisch adenoom
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Hoi Line.
Allereerst bedankt voor je snelle reaktie.
Het doet goed om te horen dat dit normaal is.
De reden dat ik jaren geleden gestopt ben met de medicatie...en dat was niet alleen de medicatie voor de schildklier ,maar ook voor de botontkalking, is ik had vreselijke last van mijn maag (ook met maagbeschermers).
Alles moest op de nuchtere maag en ik kreeg er zo,n maagpijn van dat zelfs maagbeschermers niet hielpen.
Ik ben toendertijd bij een arts geweest (Doorverwezen door mijn huisarts hiervoor) meen een internist maar dat weet ik niet meer zeker...die zei gewoon dat ik dan mijn medicatie maar tijdens het eten moest innemen...Ik had de medicatie voor de botontkalking ook via infuus kunnen krijgen 1x per half jaar dan als hij het goedgekeurd had dan.Dat had natuurlijk in maagklachten gescheeld.
Ik zei toen dan werkt de medicatie niet naar behoren ..hij zei hierop nou het is het een of het ander.
Ik ben naar huis gegaan eigenlijk helemaal perplex ...
Toen stierf mijn ma heel onverwachts , mijn ma nam ook medicijnen dezelfde als ik...en als ik zie hoeveel pijn mijn ma had voordat ze stierf ...ondanks haar medicatie voor de botontkalking...(ze had ruggewervelinzakkingen).Ze nam ook voor de schildklier en nog vanalles anders.
Toen had ik zoiets van waarom allemaal die medicijnen ze hebben haar niet geholpen en zullen mij ook wel niet helpen....en toen ben ik gestopt van de ene op de andere dag.
Nu moet ik wel zeggen toen ik de eerste keer medicijnen voor mijn schildklier kreeg had ik nergens last van het is per toeval ontdekt.
Ik ben dus in 2010 gestopt en heb nooit ergens last van gehad.Tja moe dat was ik altijd wel dat ging ook weer over.
Ik heb me wel tussendoor eens laten testen omdat ik dacht van dat kan toch niet goed zijn wat ik gedaan heb maar de uitslag was toen goed en dat was halverwege 2013.
Eind 2013 begon de ellende.
De ene klacht na de andere tot depressie toe.Het kon vanalles zijn
Aangezien de vorige uitslag goed was heb ik niet aan mijn schildklier gedacht dus heb tot ongeveer een week of 2 geleden zo doorgesukkeld.
Ik ben toen terug gegaan en heb eens gevraagd of het niet mijn schildklier kon zijn ,dus direkt prikken die morgen en 3 dagen later de uitslag .
En jawel hoor mijn hypofyse werkt te hard die was over 10 en mijn t4 was goed.
Zodoende maar weer begonnen en nu krijg ik euthyrox 25..wat ik dan nu ook ongeveer 5 dagen weer slik.
Ik ben me nooit bewust geweest van wat een te langzaam werkende schildklier kan doen en wat dat een ellende kan veroorzaken.
Nu weet ik dat ik nooit had moeten ophouden met medicatie maar ja dat is achteraf gepraat...als ik dat niet gedaan had had ik nu waarschijnlijk niet hierdoor heen gehoeven.
De vorige keer toen in begonnen ben met thyrax heb ik niks van bijwerkingen gehad...tja later dan maagklachten met de andere medicatie samen dan.
Maar nu pffff dat is het enige wat ik erover zeggen kan...wat is het zwaar .
Maar gelukkig hoort het er dus allemaal bij en zal ik hopenlijk snel verbetering voelen..

Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Line
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 sep 2013, 20:03

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Line »

Jij hebt ook al heel wat meegemaakt ! Goede artsen vinden is ook niet eenvoudig.

Hopelijk krijg je deze keer geen last aan je maag.

Groetjes
Line
hypo na raj behandeling voor toxisch adenoom
Marjolijn
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 sep 2013, 13:14

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Marjolijn »

Met een geschiedenis van botontkalking in de familie zou ik in ieder geval niet neer stoppen met de Euthyrox. Zowel een te snelle als een te langzame werking van de schildklier heeft hier een negatief effect op. Ik heb nog nooit gehoord van maagklachten door de Euthyrox, maar het is niet onmogelijk. Het is wel een mogelijkheid om de Euthyrox niet nuchter te slikken, maar dan zul je er wat meer van nodig hebben omdat het wat minder goed wordt opgenomen. Zorg er dan wel voor dat de omstandigheden waaronder je het slikt min of meer gelijk zijn iedere dag.

Als je laat prikken doe dat dan altijd 's ochtends zo vroeg mogelijk zonder Euthyrox in je maag.
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Hoi Marjolein.

Ik slik nu pas Euthyrox ,van 2005 tot 2010 heb ik Thyrax gehad maar denk dat het meer van de medicamenten voor de botontkalking kwam dat ik die maagpijn had.
Tot nu toe heb ik van de Euthyrox nog geen last ....de medicijnen voor de botontkalking zijn veranderd ik moet nu alleen nog Calcichew D3 forte nemen...want er was geen verslechtering te zien in mijn botten.
Ik ga iedere 2 jaar de scan in om te kijken hoe het met mijn botten is.
Zolang ik geen last van mijn maag heb zal ik ze op de nuchtere maag blijven slikken.
Goed om te weten dat ik als ik prikken ga die dag moet wachten met de Euthyrox nemen..dat wist ik nml niet .
En stoppen met medicamenten ....nee dat doe ik nooit meer daar heb ik van geleerd..ik had me een hoop ellende kunnen besparen als ik dat niet gedaan had dan had ik nu hier niet doorheen gehoeven.

Grt Joze
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Hoi all.
Pfff wat schommelt het hoe ik me voel...de ene dag gaat het prima en de andere dag sta ik al op en voel dat het mis is.
Vandaag weer eens een rot dag....dadelijk maar eens wat afleiding gaan zoeken.
Wat ben ik blij als we een paar maanden verder zijn zodat de medicatie fatsoenlijk ingesteld is en ik me weer goed voel.
Hoop dt het nog wat wegtrekt vandaag.
Grt Joze
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Hoi allemaal.

Nou vandaag valt het wel mee...het zakt rustig wat af.
Denk maar weet het niet zeker dat dit dus misschien wat met stress te doen heeft ...zou dat kunnen?
Begin van de week behoorlijke stress gehad door toedoen van anderen...iets wat me behoorlijk ondersteboven trok.
Diezelfde dag voelde ik al iets opkomen...die nacht is ook dat inwendige trillen begonnen.
Gelukkig zakt het nu weer wat af.
Grt Joze
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Hoi allemaal.

Ik slik nu 15 dagen euthyrox 25 ...merk wel dat het wat doet hoor.
Die onrust die me zo dwars zat is stukken minder...en de watten in mijn hoofd ook.
De rest zal wel nog veranderen want het moe zijn en de spierpijn enz is er nog allemaal en het schommelt best behoorlijk.
Nu ben ik niet meer zo bang om toe te geven aan de momenten dat ik zo moe ben ....eerst durfde ik dat niet want het was maar de vraag hoe ik wakker werd.
Het s morgens trillen is er nog denk gewoon dat het dan tijd wordt voor mijn euthyrox want na het innemen ervan begint het na een tijdje te zakken.
Het depressieve gevoel is stukken minder...daar ben ik zo blij mee :D

Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door laura »

hallo Joze,

Heb je dit al eens gelezen: http://schildkliertje.blogspot.nl/2014/ ... e-met.html

Ik heb het idee dat het ophogen bij jou best wat sneller kan.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie