Ik voel me beroerd.

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Hoi allemaal.
Nou dan vanmorgen maar gebeld voor een prikformulier..sinds een paar dagen weer helemaal nerveus...eigenlijk had ik eerder moeten reageren want sinds ongeveer een week of 3 ben ik vaker weer moe.
Ik schreef het aan het warme weer.
Niet gereageerd dus en nu sinds afgelopen zondag voelt het alsof ik weer de weg kwijt ben ...ben mezelf niet.

Gelukkig weet ik de reden en zodoende vanmorgen gebeld zodat ik morgenvroeg kan gaan prikken.
Een vriendin van me sprak me vandaag ook aan dat mijn nek op de plaats waar de schildklier zit dikker is als normaal ,en ik voel het ook met slikken .
Morgenvroeg prikken en aangezien mijn huisarts op vakantie is en ik niet ik discussie wil gaan met een andere dokter of assistente heb ik geen afspraak gemaakt maar bel ik gewoon na een paar dagen voor de uitslag.
Nu slik ik een van 112 en een kwart van 25 mcg euthyrox Ik zit nu dus op 118,25 mcg euthyrox.
Ik begin dus morgenvroeg wel na het prikken al met een verhoogde dosis euthyrox ik ga er een kwartje bijslikken.dan kom ik op 124,5 mcg euthyrox.
Als ik de uitslag zie dan weet ik wel of dat voldoende is.
Erna maak ik dus wel een afspraak omdat ik dan medicatieverhoging moet hebben....anders kom ik niet uit met wat ik heb liggen aan medicatie....dan ga ik dus wel de discussie aan met wie ik dan ook als vervanger krijg.

Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Hoi allemaal.
Nou dan vanmorgen maar gebeld voor een prikformulier..sinds een paar dagen weer helemaal nerveus...eigenlijk had ik eerder moeten reageren want sinds ongeveer een week of 3 ben ik vaker weer moe.
Ik schreef het aan het warme weer.
Niet gereageerd dus en nu sinds afgelopen zondag voelt het alsof ik weer de weg kwijt ben ...ben mezelf niet.

Gelukkig weet ik de reden en zodoende vanmorgen gebeld zodat ik morgenvroeg kan gaan prikken.
Een vriendin van me sprak me vandaag ook aan dat mijn nek op de plaats waar de schildklier zit dikker is als normaal ,en ik voel het ook met slikken .
Morgenvroeg prikken en aangezien mijn huisarts op vakantie is en ik niet ik discussie wil gaan met een andere dokter of assistente heb ik geen afspraak gemaakt maar bel ik gewoon na een paar dagen voor de uitslag.
Nu slik ik een van 112 en een kwart van 25 mcg euthyrox Ik zit nu dus op 118,25 mcg euthyrox.
Ik begin dus morgenvroeg wel na het prikken al met een verhoogde dosis euthyrox ik ga er een kwartje bijslikken.dan kom ik op 124,5 mcg euthyrox.
Als ik de uitslag zie dan weet ik wel of dat voldoende is.
Erna maak ik dus wel een afspraak omdat ik dan medicatieverhoging moet hebben....anders kom ik niet uit met wat ik heb liggen aan medicatie....dan ga ik dus wel de discussie aan met wie ik dan ook als vervanger krijg.

Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Teun »

Dag Joze,
Waarom begin je gelijk na het prikken al meer te slikken. Weet je zeker dat je Ft4 te laag is en TsH te hoog. Omdat de klachten van omgekeerde waardes voor een groot deel hetzelfde kan zijn zou je net zo goed minder nodig kunnen hebben. Dus waarom wacht je niet tot je de uitslag echt hebt?, een dag of twee langer op 3 weken maakt toch niet zoveel? Maar je weet dan wel gelijk of je een goede stap neemt. ( omhoog of omlaag)
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Hoi Teun.

Ik heb Hashimoto en in het verleden is het altijd zo geweest dat ik heel snel reageer op een TSH hoger dan 1,4....Ft4 zal bij een hogere TSH wel weer tegen de 17 zijn.
Het beste voor mij is een TSH van rond of net onder de 1 en een Ft4 rond de 20.
Tot nu toe is het steeds zo geweest dat als ik me moe voel en ,niet mezelf ben ,dat mijn Tsh weer omhoog gaat .
Mijn Schildklier is momenteel vergroot en ik heb last met slikken....ik voel het duidelijk dat mijn schildklier weer minder zelf gaat doen en daardoor mijn TSH omhoog schiet..(zo gaat het al meer dan 2 jaar nml.)
Normaal gesproken zou ik een afspraak maken mijn mijn arts maar die is op vakantie en een andere vervangende arts (al weer een nieuwe) daar begin ik niet meer aan...discussie,s met assistente,s ook niet want die zeggen tussen de 0,4 en 4 ...dan is de TSH goed.
Ik heb met mijn huisarts een afspraak dat ik zelf verhogen of verlagen kan ...ik verhoog maar met kwartjes 6,25 mcg Euthyrox omdat ik anders meer dan 6 weken ziek ben.
Ik zou inderdaad kunnen wachten totdat ik de uitslag heb maar momenteel voel ik me zo slecht ( het is niet het moe zijn maar die vreselijke onrust in mijn lijf ...heel herkenbaar van de andere keren dat verhoogd moest worden )dat ik zo snel mogenlijk wil verhogen.Een kwartje is niet zo veel en misschien moet het zelfs meer zijn maar dat zie ik dan wel na de uitslag..

Die 118,25 slik ik nu ongeveer 6 maanden sinds januarie heb ik net teruggelezen....het is al die maanden prima gegaan en nu begint het weer...denk niet dat het minder zou moeten..

Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Hoi Hoi.

Vandaag de uitslag gehad.

Teun had gelijk...mijn TSH is nu 0.74 en mijn t4 vrij 22,5.
Ik heb dus vorige week geen medicatieverhoging genomen (gelukkig en eigenlijk door het berichtje van Teun...dank je wel hiervoor Teun!) en slik nog steeds 118,25.

Ik denk dus dat ik het nog even aankijk en anders dan toch dat kwartje eraf haal...
Ik voel me niet prima maar zal het even de tijd geven .Ik slaap zeer onrustig...wat nu met deze waardes eigenlijk logisch is voor mij dan...normaal slaap ik prima.
In het verleden heb ik ook langere tijd nodig gehad om me beter te voelen...ik slik dan wel al een half jaar deze dosis maar ik ben een kilo of 4 afgevallen...waarschijnlijk ligt het daar aan.
Ik heb mijn eetpatroon veranderd meer groente minder koolhydraten.
Of hierdoor mijn schildklier reageert geen idee ...afwachten en even kijken of het stabiliseerd....en als het erger wordt weet ik dat ik minderen moet .

Grt Joze.



.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Teun »

Fijn joze dat je je beter voelt. En fijn dat mijn reactie je geholpen heeft.
Als ik jou was zou ik ook even afwachten en kijken wat het over 6 weken is.
Ik begrijp uit je rijtje uitslagen dat je je het beste voelde bij een tsh net boven de 1 en een ft 4 van rond de 20 en dat hier je setpoint ook zo'n beetje zit. Dus allemaal net niet. Maar omdat jij zo gevoelig reageert zou ik nu je je wel goed voelt nog niet omlaag gaan, blijf jij je zo voelen en de waardes ook ongeveer zo dan zou ik niets veranderen want wat zijn dan de cijfers helemaal. Je zit in ieder geval binnen de gemiddelde waardes.
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Hoi Teun.

Ik zal inderdaad nog even wachten en niks veranderen aan mijn medicatie..
Ik voel me niet goed maar het is te doen...
Mijn huisarts is op vakantie en ik ga mooi wachten totdat ze terug is..
Kon vanmiddag al bij een vervangende arts terecht ....iemand die ik nog nooit gezien heb en waarschijnlijk een arts in opleiding...met weinig ervaring over schildklierproblemen...nee dat ga ik niet doen.

Ik kijk hoe ik me blijf voelen misschien stabiliseert het ..en anders gewoon weer prikken over een tijdje en kijken wat de waardes dan zijn...en dan zien we wel weer verder.

Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Hoi Hoi.

Weer een weekje verder,
Slik nog steeds iedere morgen gewoon mijn 118,25 mcg euthyrox.
Ik voel me nog steeds hetzelfde niet optimaal maar net te doen....innerlijke onrust en niet optimaal slapen.
Overdag is het allemaal goed te doen zolang ik maar bezig ben.

Heb dus besloten om het allemaal even zo te laten.
Als mijn huisart terug is zal een nieuw prikformulier vragen en dan gewoon een afspraak maken.
En dan zien we wel of mijn TSH nog meer gezakt is en mijn T4 omhoog.
Ps de keelpijn is nog steeds niet helemaal weg


Grt Joze
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Hoi allemaal.

Nou ik ben vanaf vandaag toch maar begonnen met mijn medicatie aan te passen.

Vanacht was ook weer een grote ellende pffff ik slaap slecht...tril zowat mijn bed uit.
Ik ga toch dat kwartje eraf doen.
Ik ben vanmorgen begonnen met het slikken van 112 mcg euthyrox in plaats van de 118,25 mcg.
Dit blijf ik nu minimaal 6 weken nemen en dan ga ik opnieuw prikken.
En dan zien we wel weer.

Grt Joze
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Ik voel me beroerd.

Bericht door Joze »

Hoi allemaal .

Ongeveer 2 en een halve maand geleden begonnen met een verlaagde dosis euthyrox .
Ik slik nog steeds 112mcg.
Ik heb bloed geprikt en aanstaande woensdag kan ik terecht bij mijn huisarts.

Ik ben zo benieuwd wat mijn waardes zijn...kan niet zeggen dat ik me goed voel ,ik slaap slecht en ben vaker onrustig.
Ik merk dat ik de ene dag meer last heb dan de andere ...voelt behoorlijk onstabiel aan.

Ik wacht iets langer met bloedprikken omdat ik in het verleden gemerkt heb dat het hoe ik me voel van het bijstellen van medicatie ,niet optimaal is na 6 weken ...als ik langer wacht voel ik me vaak na een maand of 3 beter.

Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Plaats reactie