Even voorstellen!

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Meijs
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2014, 20:09

Even voorstellen!

Bericht door Meijs »

Hallo,
Ik ben pas nieuw hier op dit forum dus ik zal me even voorstellen. Ik ben Meijs, 17 jaar, in 2012 ben ik er achter gekomen dat ik een schildklieraandoening had. Ik kwam aan en sliep de hele middag zodra ik uit school kwam. Ik dacht dat het aan mijn eetpatroon lag en at uiteindelijk bijna niks meer. Ik liep in die tijd ook in het ziekenhuis voor immunotherapie vanwege mijn vele allergieën. En we dachten dat de vermoeidheid daar door kwam. Toch stelde mijn moeder voor om bloed te gaan prikken en ik werd nog geen uur later werd ik gebeld door mijn arts mijn ik had een ernstige schildklieraandoening. Ik was al zo ver dat mijn schildklier gewoon bijna niet meer werkte. Ik werd vrij direct naar een kinderarts gestuurd en er werd al snel verteld dat mijn medicijnen goed waren ingesteld. De vermoeidheid en gewichtstoename bleef. Ik raakte in een depressie en heb een aantal keer zelfs gezegd dat ik niet meer wilde leven. Mijn ouders vonden dit zo erg dat ze terug zijn gegaan naar de allergeloog en die heeft mij naar een andere arts gestuurd. Het bleek dat mijn medicijnen nog helemaal niet goed waren ingesteld en mijn depressie werd erger. Wij zijn toen naar een psycholoog in het ziekenhuis gegaan en die heeft mij erg veel geholpen. Nou 2 jaar later zijn mijn medicijnen goed ingesteld en de dosering is verdubbeld. Ik vecht nog steeds elke dag tegen gewichtstoename en vermoeidheid. Maar het gaat al veel beter met mij en heb super veel steun van mijn ouders. Ik wil me wat meer gaan verdiepen in deze aandoening en hoop met mensen in contact te komen die dit ook hebben.
Groetjes Meijs
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Even voorstellen!

Bericht door laura »

hallo Meijs,

Welkom op dit forum.

Jij hebt al heel wat meegemaakt op jouw leeftijd.
Gelukkig dat je je nu beter voelt.

Ik verplaats je bericht naar Hypothyreoïdie.
Hopelijk komen er meer reacties.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie