Al jaren euthyrox voor traag werkende schildklier

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Tamar
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 sep 2014, 13:25

Re: Al jaren euthyrox voor traag werkende schildklier

Bericht door Tamar »

Oke Laura, dank je wel voor je reactie.

Heb vanmorgen bloed geprikt dus even een paar dagen afwachten.

Ik zal proberen om een lijstje te krijgen van de waarden van de afgelopen tijd en dan bij gaan houden.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Al jaren euthyrox voor traag werkende schildklier

Bericht door laura »

hoi Tamar,

Heb je dit al eens gelezen: http://schildkliertje.blogspot.nl/2014/ ... -tijd.html?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Tamar
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 sep 2014, 13:25

Re: Al jaren euthyrox voor traag werkende schildklier

Bericht door Tamar »

Wederom bedankt Laura, ik ga wel altijd bij hetzelfde lab maar niet om dezelfde tijdstippen.

Kortom ik ben weer wat wijzer geworden.
Tamar
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 sep 2014, 13:25

Re: Al jaren euthyrox voor traag werkende schildklier

Bericht door Tamar »

Goedemiddag,

zojuist de assistente gebeld om mijn waardes van de laatste keer bloedprikken op te vragen.

TSH ,032
FT4 21
HB 9,1
B 12 128

Volgens haar kon ik absoluut geen klachten hebben bij mijn waarden.... heb haar gezegd dat ik mijzelf vorige week heb gespoten om dat ik niet dat 'neurotische' rare gevoel constant wil voelen.

Moet nu morgenvroeg weer bij de huisarts op t matje komen want zelf dokteren kon niet de bedoeling zijn.

Wat vinden jullie van mijn waarden?? Kan ik daar klachten van hebben?? Ook mijn schildklierwaarden ben ik nieuwsgierig naar wat jullie daarvan vinden.

Alvast bedankt voor het reageren.
Jackie
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:04

Re: Al jaren euthyrox voor traag werkende schildklier

Bericht door Jackie »

Hallo Tamar,

Je schildklierwaardes zien er op zich keurig uit. Maar dat hoeft dus niet te zeggen dat ze voor jou ook goed zijn. Iedereen heeft een eigen setpoint , wat inhoud dat iedereen maar een klein gebiedje van de "normaalwaardes; gebruikt.

Wat een rare opmerking van je huisarts dat 125 mcg levothyroxine (Thyrax, Euthyrox) voldoende zou moeten zijn. Er is geen maximum aan er zijn mensen die een veel hogere dosis gebruiken, Dit kan te maken hebben met een slechte opname.
Mijn vorige huisarts heeft ook zoiets gezegd toen ik 75 mcg Thyrax slikte, dat was volgens hem toch echt wel het maximale.

Je B12 is echt te laag. Hier kun je veel klachten van hebben. Is er ooit onderzocht wat de oorzaak hiervan is?
Mijn dochter had een aantal maanden een B12 tekort en vitamine D. Ze is toen doorgestuurd naar een MDL arts. Uiteindelijk bleek bij haar de oorzaak Coeliakie.

Groetjes Jackie
Plaats reactie