10 jarige dochter met trage schildklier en moeite met leren

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: 10 jarige dochter met trage schildklier en moeite met le

Bericht door laura »

ikke34 schreef:Ja dat klopt!
Geleidelijk aan opbouwen werkt veel beter, dan ineens de volle dosering er boven op!
Hallo Ikke,

Hoe gaat het nu met je dochter?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
ikke34
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 okt 2014, 16:19

Re: 10 jarige dochter met trage schildklier en moeite met leren

Bericht door ikke34 »

Hallo,

Inmiddelds zijn we een hele periode verder, ook zelfs in het Radbout geweest en ook daar werd ze van haar medicijnen afgehaald, waar ze eerlijk gezegd lichamelijk van opknapte (het leek of ze vocht vast hield).
De laatste bloedafname was haar TSH gezakt naar 0.5 en na 3 maanden was deze gestegen naar 4,2
De huisarts vind dat een groot verschil. Dus weer terug naar de kinderarts..
IK zie dat ze enorm bleek ziet en eruit ziet of ze in geen weken geslapen heeft, maar zo voelt ze zich ook.
Ik vraag me af of een beginnende menstruatie (ze is nu 13), ook invloed heeft op haar schildklier; van een Subklinische trage schildklier naar een volledige trage schildklier? Ze is kouwelijk en heeft met meten een tempratuur van 35,9 wat qua symptomen toch weg heeft van een trage schildklier..
Francis
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 mar 2017, 08:27

Re: 10 jarige dochter met trage schildklier en moeite met leren

Bericht door Francis »

Hallo Ikke,

De speurtocht niet opgeven hoor.

Zou het misschien kunnen dat ze niet goed tegen Thyrax kan?

Misschien kan je overwegen om te starten met een proefbehandeling met Tirosint of Euthyrox. Het zou fijn zijn als ze opknapt.
Plaats reactie