CHT .Hypo of Hyper?

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: CHT .Hypo of Hyper?

Bericht door Kiek »

Hallo Monique,

Wat fantastisch dat je gelukt is om maar liefst 20 kg af te vallen!
Dat zijn grote veranderingen voor je lichaam.

Misschien komen je klachten door een combinatie van de overgang en toch ook van het afvallen.
Want nog steeds 10 kg minder betekent dat je lichaam ook wat minder schildklierhormoon nodig heeft.

Overleg wel eerst met je huisarts, als je je dosis ietsje wilt verlagen.
Wacht met verlagen tot je je TSH-FT4-waarden kent van de priksessie over drie weken.
En misschien lukt het je nog eens om weer een prettig voedingspatroon op te pakken.

Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Line
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 sep 2013, 20:03

Re: CHT .Hypo of Hyper?

Bericht door Line »

Hallo Ineke,

Ik heb een tijdje DHEA genomen omdat het aan de lage kant stond. Het probleem is dat de meeste artsen een te hoge dosis voorschrijven. Toen ik 15 mg nam stonden een heleboel andere hormonen te hoog. Dhea heeft toen ook mijn cholesterolgehalte sterk verhoogd, terwijl men beweert dat DHEA de cholesterol verlaagt. Ieder lichaam is natuurlijk verschillend, maar ik raad toch iedereen aan om voorzichtig te zijn met DHEA.

Groetjes
Line
hypo na raj behandeling voor toxisch adenoom
Plaats reactie