Nieuw; vraag over waardes en het moment van prikken

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Melissa
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2015, 13:57

Nieuw; vraag over waardes en het moment van prikken

Bericht door Melissa »

Hallo, na een lang traject van allerlei onderzoeken heeft mijn huisarts voorgesteld om toch euthyrox te gaan gebruiken. De waardes vielen toen net binnen het toegestane. Inmiddels gebruik in 125mg euthyrox, pas verhoogd. Afgelopen week bloed laten prikken. Normaal ga ik altijd rond 08.00, maar aangezien ik vakantie had, ben ik pas rond 10.30 gaan prikken. Is dit erg van invloed op de uitslagen? Ik vraag mij dit af omdat mijn waardes anders zijn, op het randje denk ik zo. Tsh 0,11 en t4 22. Heeft iemand meer info, moet ik opnieuw gaan prikken of toch gaan overleggen om de dosering aan te passen. Voel me namelijk best wel heel goed :)
Kiek
Berichten: 6719
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Nieuw; vraag over waardes en het moment van prikken

Bericht door Kiek »

Hallo Melissa,

Ja, de tijd is zeker van invloed op je uitslagen.
Nà inname van Euthyrox/Thyrax verhoogt de FT4 om uren later weer te zakken.
En je TSH is om 10.30 ook lager dan om 8.00 uur.

Als je je prima voelt: blijf met je dosering zitten waar je zit, en verroer je niet!

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie