Voorstellen en vage symptomen

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Kizbach
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2015, 00:10

Voorstellen en vage symptomen

Bericht door Kizbach »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Loreen, ben moeder van 3 kindjes waarvan de jongste net 3 maanden oud is. Vorige week ging ik naar de huisarts omdat ik al een aantal weken een pijnlijke tong heb. Zij dacht dat het waarschijnlijk een schimmelinfectie was en wilde me daar uit voorzorg voor behandelen. Uiteindelijk heb ik de huisarts zo ver gekregen dat ik ook bloed mocht prikken voor mijn schildklier, ik was 4 kilo aangekomen in 1 maand tijd, en moet echt graven in mijn geheugen als iemand bijvoorbeeld mijn huisnummer vraagt :shock: Zwaar vergeetachtig dus. Vrijdag kreeg ik de uitslag: FT4 = 4 en TSH = 65 is dit een erg hoge/lage waarde?? Nu aan de medicijnen.. thyrax 2x25 per dag

Nu heb ik al een aantal maanden (ook in de zwangerschap) steeds last van dikke rode en pijnlijke oogleden, kan dat ook te maken hebben met een traag werkende schildklier? Ik ben echt bang dat ik al een slecht werkende schildklier had vanaf het 3e trimester van mijn zwangerschap. Ik kreeg toen ineens vage klachten en heb ziekenhuis in en uit gelopen voor bloedtesten/urinetesten, men dacht steeds aan zwangerschapsvergiftiging. Alles was steeds goed behalve mijn urine (te veel eiwit). Uiteindelijk is ze dan ook gehaald met 38 weken i.v.m. toch een beginnende zwangerschapsvergiftiging. Men heeft in mijn zwangerschap niet getest op schildklier.

In het verleden is na mijn 2e zwangerschap een sub-klinische schildklierafwijking geconstateerd maar niets mee gedaan. Ik heb daarna eigenlijk ook nooit meer bloed laten prikken omdat het wel ging, niet aan gedacht.

Ik ben erg benieuwd of iemand de rode en pijnlijke oogleden en wazig zien herkent. Ook heb ik steeds last van buikpijn, herkenbaar? Mijn schildklier is ook opgezet/dik, mensen in mijn omgeving valt het zelfs op. Uiteraard ga ik het de volgende keer met mijn huisarts bespreken, maar ben benieuwd naar ervaringen.

Lieve groet,
Loreen
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: Voorstellen en vage symptomen

Bericht door Jenny »

Dag Kizbach,

Je TSH is gierend hoog, ik snap dat je medicijnen hebt gekregen. Die 2x 25 slik je die in één keer? Dat mag wel hoor.
Ook je oogklachten kunnen van de schildklier komen. Dat gaat allemaal beter worden nu je begonnen bent met Thyrax.
Als je schildklier is opgezet, heet dat struma.

Hier eerst een rijtje met aandoeningen die bij een pijnlijke tong kunnen horen:

Bij bepaalde aandoeningen kan men allerlei verschillende klachten ontwikkelen, een pijnlijke tong kan één van die klachten zijn. Enkele voorbeelden op een rijtje:
Bloedarmoede
Diabetes
Schildklieraandoeningen
Vitamine B12 tekort

Je buikpijn heeft vast met trage ontlasting te maken, bij een collega van mij werd haar schildklierziekte op die manier ontdekt.

Succes met opknappen!
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
Plaats reactie