Terug van lang weggeweest

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Rick
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 feb 2015, 09:56

Re: Terug van lang weggeweest

Bericht door Rick »

Tja, ik zat op 193,75 mcg thyrax. Nu op 125 mcg Euthyrox.
Herken wat je schrijft.
SarahRoos
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 feb 2015, 20:55

Re: Terug van lang weggeweest

Bericht door SarahRoos »

Hoi Rick,

Ik voel me al een aantal dagen goed op 106 mcg. De ene dag 112 en de andere dag 100. Ik ben nu een paar dagen in Malaga, het is warm hier en vandaag heb ik de hoge burcht van Alcazaba beklommen. Ging heel goed, geen hartkloppingen! Ik hoop dat dit zo blijft (ook ik rust heb ik geen hartkloppingen nu) en ik hoop dat het met jou ook goed gaat.

Ik geloof hoe dichter je bij de goede dosering komt dat je dan nu je inmiddels al zo geminderd hebt verder met kleine stapjes moet uitproberen op welke dosering je je het beste voelt en dat je je lichaam niet moet laten schrikken door te snel iets te willen veranderen en dan besluit een dag over te slaan of slechts een kleine hoeveelheid te slikken. Dat lijkt me te rigoreus en niet goed omdat je nu toch met slechts heel kleine hoeveelheden van de dosering wil ondervinden of je je daarbij beter zult voelen. Ik ben natuurlijk wel erg benieuwd naar mijn waardes binnenkort. Maar ik voel me goed en dat is heerlijk!

Groet,
Sarah
Rick
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 feb 2015, 09:56

Re: Terug van lang weggeweest

Bericht door Rick »

Bij jou gaat het beter - ik ben vandaag naar de huisarts geweest; doorverwijzing naar 'n endo gekregen. Ondanks goede waardes voelt mijn lijf niet zo.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Terug van lang weggeweest

Bericht door Kiek »

Wat ontzettend vervelend dat het je maar niet lukt je beter te voelen. Rick.
Sterkte!
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Jeannette
Berichten: 277
Lid geworden op: 25 mei 2016, 10:28

Re: Terug van lang weggeweest

Bericht door Jeannette »

Ik schrik van jouw verhaal Rick! Zat zelf ook jaren op 193,75 mcg Thyrax en ben begin maart overgestapt op Euthyrox (1:1). Voel me echter erg slecht de afgelopen weken en het duurde even voor ik me realiseerde dat ik aan het hyperen ben. Zit nu op 175 mcg maar hyper nog steeds de pan uit, zie ook mijn draadje onder medicijnen waar ik mijn verhaal doe.

Ik kom trouwens ook van het HmnH forum en ben al wat bekende namen tegengekomen.

Ik hoop dat je snel je ideale dosis vindt en je snel beter voelt!
Setpoint: TSH 1,85/FT4 17,6

Thyrax
04-12-2018: TSH 2,55/FT4 16 (->118,75 mcg)
02-01-2019: TSH 3,62/FT4 15,2 (->125 mcg)
26-02-2019: TSH 2,26/FT4 18,2 (ma/do/za 118,75 - di/woe/vrij/zon 125)
06-06-2019: TSH 0,9/FT4 17,2 (118,75 mcg)
Eekhoorn
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:09

Re: Terug van lang weggeweest

Bericht door Eekhoorn »

Rick, ik heb niet al je posts nagelopen dus misschien vraag ik naar de bekende weg, maar heb je de mogelijk al geopperd dat die hartkloppingen door iets anders ontstaan dan door een onjuiste instelling met levo-T4?
Rick
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 feb 2015, 09:56

Re: Terug van lang weggeweest

Bericht door Rick »

Eekhoorn schreef:Rick, ik heb niet al je posts nagelopen dus misschien vraag ik naar de bekende weg, maar heb je de mogelijk al geopperd dat die hartkloppingen door iets anders ontstaan dan door een onjuiste instelling met levo-T4?
Hartkloppingen verdwijnen op het moment dat ik afbouw. Niet medisch aangetoond, maar ik merk het wel.

Ik heb het gevoel dat ik nu op de grens zit. 125 mcg wellicht net te weinig.
Het is nu even aanzien (ik moet toch wachten tot ik een oproep uit het ZKH krijg) maar ik denk er over voor te stellen om over te stappen op Tirosint.
Aan de andere kant - instellen op thryax was ook 2 jaar ploeteren.
Tim
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 mei 2015, 08:54

Re: Terug van lang weggeweest

Bericht door Tim »

Hoi Rick,

Óók ik heb last van hartkloppingen, misschien beter te omschrijven als hartbonzen.
Voor mij is in rust +/- 60 sl/min. Ben ik nerveus, gejaagd en hartbonzen dan was het +/- 80 sl/min.

Vaak heb ik de hartkloppingen/bonzen als argument meegewogen, dit doe ik niet meer.
Kan zeggen ongeacht (lichte) hypo/hyper waardes ze vaak de kop opsteken.

Gr, Tim
Rick
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 feb 2015, 09:56

Re: Terug van lang weggeweest

Bericht door Rick »

Mijn hartslag in rust ligt tussen 45-50
60 is hyperen voor mij. Daar lig/word ik 's nachts van wakker.
Rick
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 feb 2015, 09:56

Re: Terug van lang weggeweest

Bericht door Rick »

Wel, de terugslag van halverwege de week lijkt misschien toch een gevolg van een kwart minderen de week er voor.
De afgelopen 2 dagen voel ik me weer opperbest. Geen verhoogde hartslag, hartkloppingen en spierkrampen meer.
Zo gaat het heen-en-weer.
Als ik dit gevoel mee kan nemen het weekeinde in, ga ik zondag wellicht weer eens een eind op de racefiets weg.
Plaats reactie