mijn waardes

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: mijn waardes

Bericht door Suffy »

En toen hadden Kiek en ik ook al gezegd dat stoppen met euthyrox mogelijk een utopie is.
Wat denk je nou: als je een TSH van meer dan 100 hebt, dat je nu zonder sk-hormoon kan leven? Echt niet hoor!
Die ostheopaat kan ook niet je B12 tekort wegpoetsen.

Ben je niet iets anders gaan nemen op het moment dat je je Euthyrox neemt?
Slik je het elke dag op hetzelfde tijdstip, niet met kofie?

Wat nou als je het 's avonds inneemt, minimaal 2 uur nadat je iets gegeten hebt, zeg maar voor je gaat slapen.
Zou dat niet wat zijn?
Een middel als de pil en multi's/ijzer/magnesium/folium moeten dan op een ander moment van de dag ingenomen worden.

Misschien is dit weer een herhaling van zetten... Dit draadje is tenslotte al 20 pagina's van 10 berichten lang dus allicht is dit voorbij gekomen. Om dit allemaal terug te lezen...

Je hebt een B12 tekort. Mogelijk komt dit door de pariëtaalcellen in je maag waartegen je antistoffen maakt die daardoor minder maagzuur produceert.
De ene keer neem je Euthyrox misschien beter op dan de andere keer maar in elk geval gaat het niet goed.

Zou het niet een idee zijn om over te stappen op Tirosint? Hier op het forum is genoeg over te lezen. Misschien gaat het in jouw geval goed omdat in die capsules vloeibare levo zit die zo het bloed in kan zonder dat de maag die hoeft te verwerken.

Ik zou me in jouw plaats ook geen raad weten hoor. Alles zou in mijn hoofd spelen: zou het toch de hypofyse zijn die meedoet? Of nieren? Of iets anders?
Wat denkt de huisarts nu? Die zegt omhoog, waarom niet doen dan?
En discipine met innemen, maarja misschien doe je dat al.

En hou die Tirosint in je achterhoofd. Bij sommige mensen werkt het niet, bij andere wel. Denk erover na en lees hier de ervaringen.
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: mijn waardes

Bericht door Patricia31 »

Suffy, ik reageer even op dat wat je schrijft over stoppen en utopie:
Voel je je nog steeds beter dan een paar maanden geleden met veel meer Euthyrox?
Dan heb je groot gelijk om te proberen je Euthyrox naar beneden bij te stellen.
Overigens, zeer waarschijnlijk maakt het met deze lage dosering niet meer uit of je Euthyrox slikt, of niet.
Je FT4 zal ook zonder Euthyrox op ca. 13 blijven staan.
Dit stukje heeft Kiek geschreven dus wat bedoel jij dan?
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: mijn waardes

Bericht door essy »

Een heel bericht getypt en nu is het weg.
Maar kiek heeft niets gezegd over utopie. Ik weet dat suffy er anders over dacht.
Ik zeg niet dat de osteopaat het weg poetst maar ik voelde mij wel beter toen ik daar kwam en ik kon met minder euthyrox dus als ik mijn zo rot blijf voelen is een bezoek aan de osteopaat het mij wel waard.

Ben niets anders gaan slikken, slik Altijd met discipline. Neem het niet vlak voor koffie want dat lust ik niet. En folium en magnesium neem ik altijd 12 uur later.

Ik zal mij eens verdiepen in tirosint en bij het in nemen in de avond.

Vanaf vandaag euthyrox 88.
Kiek
Berichten: 6737
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: mijn waardes

Bericht door Kiek »

Niet alles wat ik beweer is 'waarheid'.
Ik fantaseer me een ongeluk!
Het is wel de bedoeling dat je je eigen waarden leert begrijpen.
Want dat kan helpen.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: mijn waardes

Bericht door essy »

Kiek ik ga er ook niet vanuit dat wat jij zegt uitvoerbaar is, het is minstens het proberen waard toch en dan was het vooral op basis van wat ik zelf wilde en hoe ik mij voelde.
Met een tsh van 0,01 voelt niemand zich top en ik toen zeker weten ook niet dus daar moest ik weg. Heb gekeken tot hoever ik kon. Op 50 deed ik het prima maar op 25 niet. Nu zelfs niet meer op 75.
Ik probeer mijn waarden te begrijpen maar als er zelfs geen setpoint te berekenen is ben ik blijkbaar niet doorsnee en dat zal ook zijn dat het bij mij allemaal anders werkt.

Ik kom hier overigens voor steun en advies betekent niet dat ik alles klakkeloos op volg want heb ook een eigen mening.
En als ik mijn eigen waarden begrijpen zou, dan zat ik niet op een forum zoals hier. Ben hier destijds gekomen omdat ik maar niet opknapte en nu is het weer hopeloos.
Maar krijg een beetje een raar gevoel bij sommige reacties! Jammer......
Plaats reactie