mijn waardes

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: mijn waardes

Bericht door essy »

Helaas gaat het toch niet zo goed met de dosering van euthyrox 50 mcg. Ik voelde mij bij die Tsh 4,6 best oké dacht ik want toen mijn Tsh lange tijd 0,01 was werd ik ook gek maar toch hou ik het niet meer vol.

Ik had steeds griepachtige klachten en veel keelpijn en oorpijn en het ging maar niet over. Ik besloot mezelf ziek te melden om even goed op te knappen maar dat gebeurde niet. Ik werd moe moe en nog eens moe. Ik raakte vergeetachtig, raar afwezig gevoel in mijn hoofd, aangezichtspijn( herkent iemand dit?), misselijk, dubbele tongval en ben totaal mezelf niet.
Toen dacht ik hoe zal het met mijn schildklier zijn? Inprincipe niet veel anders dan in januari en oktober/november maar mijn huisarts vind dat ik toch ondergedoseerd ben dus vanaf zaterdag 75 mcg en ik voel mij gewoon slechter worden, kan dat? Zou toch denken dat ik vooruit ga of wil ik nu te snel?

tsh 4,6. 0.27/4.2
T4 11,7. 10/26

Ik hoop iets te horen. Zijn kiek en suffy hier ook nog?

Groetjes essy
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: mijn waardes

Bericht door Teun »

Als jij zo heftig reageert, waarom dan ineens met 25 mcg omhoog? Kan toch ook met de helft of nog minder?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: mijn waardes

Bericht door laura »

hallo Essy,

Kiek en Suffy zijn er ook nog.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: mijn waardes

Bericht door Suffy »

Nou, hier ben ik dan ;),

Je waarden zien er niet goed uit. Ik zou me vreselijk hypo voelen met deze waarden want die liggen aan de ondergrens en je TSH er zelfs iets boven volgens de referentiewaarden van je lab.

Aangezichtspijn ken ik niet bij hypo.
Misschien is je sk er toch nog (dus niet geslonken door de Hashimoto) en is ze nu echt kapot aan het gaan.
Nou, laat haar dan maar kapot gaan, dan worden je waarden misschien beter als je normale doseringen kunt gaan nemen.

Dubbele tongval... vergeetachtigheid...suf hoofd...
Denk je ook aan je B12-injecties? Daar zou ik meer een dubbele tongval bij denken...
Natuurlijk geef je jezelf een B12-injectie, elke 3 weken geloof ik.

Nee, je moet ophogen, maar niet ineens 25 mcg zoals Teun al zegt.
Wat voel je nu sinds je bent opgehoogd?
Ophogen kan de welbekende ophoogklachten geven maar niet als je voorzichtig ophoogt.

Kuddedieren zijn we als we onze artsen prompt navolgen.
Zij kennen de 'homeopathische' dosiswijzigingen van 12,5 mcg niet
Want je weet dat je gevoelig bent voor kleine dosisverschillen.

Dus hop, naar de 62,5 mcg Euthyrox.
De 25 mcg-tabletjes zijn te breken, al gaat het wat lastiger dan bij de oude Thyrax.

Groet van een bezorgde Suffy.
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: mijn waardes

Bericht door essy »

Hallo allemaal,

Wat ben ik blij met jullie reacties!

Ik voel mij ook vreselijk hypo, ik voel mij net zo vreselijk als in de tijd dat ik een tsh van over de 100 had, ik ben niet vooruit te branden.En waarom met 25 mcg omhoog? ik heb de huisarts opgevolgd. Helaas heb ik 75 mcg in 1 pil dus ik kan niet 1, 2 , 3 gaan breken.

Sinds ik heb opgehoogd heb ik veel last van mijn hoofd, of ik er een dreun op gekregen heb ofzo en vreselijk wazig, een vreselijk dof gevoel en ik lig ondanks dat ik overdag niets doe om 20 uur in bed.

Wat zij de welbekende ophoogklachten? Ik heb ruim een jaar verlaagd en dan wist ik precies wat er gebeurde maar ophogen is toch wel 4 en 7 jaar geleden. Oh ja wat ik nog niet had vermeld is dat ik wat down ben sinds ik aan het ophogen ben.

En ja die dubbele tongval herkende ik eigenlijk ook van de B12, de vergeetachtigheid herken ik nog wel van de begintijd met mijn schildklierproblemen. Ik krijg iedere week een injectie maar ga nu maar naar 2x per week.

Ik heb heel veel stress( gehad) en volgens mij reageren schildklier en B12 tekort daar beiden op?

Groet van een warrige essy
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: mijn waardes

Bericht door Suffy »

Ha Essy,

Oh, dacht me te herinneren dat je elke 3 weken een injectie kreg.
Je prikt zelf toch? Dan kun je wel naar 2 x per week.
Zie mijn onderschrift hoevaak ik nu krijg. Sinds maart ben ik in 'Rotterdam', dan weet je wel waar.

Dat je een stressvolle periode hebt gehad begrijp ik heel goed (B12 gedoe met je kinderen). Dat gaat je niet in de koude kleren zitten en dan is het niet gek dat je vroeg in bed ligt.

Vergeetachtigheid kan inderdaad bij hypo horen maar ook van B12. Dat je niet vooruit te branden bent is een hypoklacht.

Wat zijn klachten van ophogen? Wat ik me kan herinneren: bonkende, langzame hartslag, zweverig gevoel, het gauw warm hebben.
Is die periode voorbij, ongeveer een week, dan wordt het allemaal weer rustig.
Als de dosering te laag is krijg je het weer koud en komen alle hypoklachten weer terug.
Hier moet je weer doorheen, denk ik zo.

Heb je geen 25 mcg-tabletjes meer?
Anders kun je vragen of je 25 mcg-tabletjes kunt krijgen zodat je naar 62,5 mcg kunt met 1 50 mcg en een halve 25.

Sterkte :knuffel:
Suffy
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: mijn waardes

Bericht door essy »

Hai suffy,

Ja mijn man prikt maar ik heb recept voor levenslang 2x dus het is sowieso geen probleem. Goed dat je nu ook meer injecties krijgt!

Langzame hartslag heb ik ook, alles gaat heel traag net of het soms stil staat. Stoelgang heb ik amper.
En nog even over kouwelijkheid en warmte.. ik ben daar altijd al anders in geweest. Bij trage schildklier heb ik het altijd zo warm....zo erg dat ze mij wel eens op overgang getest hebben haha. Ik dacht laatst dus dat ik grieperig was en ik had geen koorts maar zo voelde het wel en nu nog steeds.pffff en dat korte lontje.....

Helaas heb ik geen 25 mcg meer, nou anders maar even hier doorheen hoor, volgens mij kan er wel wat bij aan de waardes te zien of zal ik dan weer terugvallen naar hyper met verhoging van 25 mcg?
Groetjes essy
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: mijn waardes

Bericht door Suffy »

Nee hoor, je zult niet ineens naar hyper schieten met deze waarden.

Op welke waarden heb je je altijd goed gevoeld?
Heb je dat bijgehouden? Is best lastig denk ik met zo'n druk gezin en gedoe enzo.

Fijn dat je man je prikt, het hele gezin bijna...
Lijt me vreselijk als je kinderen ermee behept zijn en het begrip dat er niet is bij medici. Enfin...

Ja, ben er ook heel blij mee, alleen gaat het niet zo hard als ik wil.
Maar komt goed, geduld is ook hier een schone zaak.
Ik kreeg wel maar te weinig en dan is het opkrikken moeilijker als wanneer je begint.

Groetjes,

Suffy
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: mijn waardes

Bericht door essy »

Heb jij nu een soort last van beginverergering?

En bij welke waarde ik mij echt goed gevoeld heb? Er is nog nooit geen waarde geweest waarbij ik dacht ja dit is het, ja eerlijk gezegd na de verlaging voelde ik mij een stuk beter maar dat was dus ongeveer vanaf november 2016 tot juni 2017.Al waren mijn waardes niet veel beter dan nu.

2010 kreeg ik last van mijn schildklier toen aan de thyrax, eind 2013 was ik nog niet in orde, toen aan de b12 injecties en aan de euthyrox en verhoogd. Toen ging het nog mis. Ik had een tsh van 0,01 gedurende anderhalf jaar en de huisarts vond het oke maar op een gegeven moment was ik dat zat dus augustus 2015 voorzichtig gaan verlagen van 137,5 naar 50 mcg, toen voelde ik mij wat beter want dat hypergevoel was ook niet vol te houden.

Dus kortom ik weet niet welke waarde bij mij past.

gr essy
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: mijn waardes

Bericht door Suffy »

Ha Essy,

Nee hoor, heb geen beginverergering, alleen krijg ik geen 'boost' zoals ik die de eerste 3 injecties (3 weken elke week in aug 2008) en een half jaar later toen ik 6 injecties in 2 weken kreeg, voelde.

Wat vervelend dat je je eigenlijk nooit goed hebt gevoeld.

Door die zeer extreme waarden van TSH en FT4 is het bijna onmogelijk een setpoint voor jou te berekenen.
Dit topic heeft zoveel pagina's dat ik de bomen door het bos niet zie (al zou ik ze kunnen zien :lol:.
Ik weet dus niet of er ooit een poging hiertoe is gedaan.

Wat ik me wel kan herinneren is dat er een euforische sfeer ontstond omdat je mogelijk zou kunnen stoppen met euthyrox.
Dat kun je denk ik vergeten want ik denk dat de sk er nu helemaal mee genokt is.
Je zou zeggen dat ze het al niet meer deed toen je een TSH van >100 had.
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
Plaats reactie